וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה לא הצליחה לגייס רוב, תקציב לפתיחת שנת הלימודים יאושר באיחור

בממשלה לא הצליחו לגייס רוב של 61 ח"כים לטובת הצבעה על 1.75 מיליארד שקלים למימון ההיערכות של מערכת החינוך לשנת הלימודים הקרובה, גם לאחר האישור בוועדת הכספים. ההצבעה לא תתקיים עד לפתיחת שנת הלימודים

בווידאו: הכנסת אישרה את חוק דחיית אישור התקציב ב- 120 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

הקואליציה לא הצליחה לגייס הערב (רביעי) רוב של 61 חברי כנסת, לטובת הצבעה על 1.75 מיליארד שקלים למימון היערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הקרובה, וההצבעה לא תתקיים עד לפתיחת שנת הלימודים. מחר יוצאת הכנסת להדממה למשך שבוע, וההצבעות יתקיימו רק לאחר שתסתיים.

בדברי ההסבר לחוק, צוין כי העלות הכוללת של היערכות מערכת החינוך לפעילות בשנת הלימודים תשפ"א בהתאם למגבלות בעקבות משבר הקורונה, עומדת על כ-4.2 מיליארד שקלים. ההפרש בין התוספת התקציבית המבוקשת (1.75 מיליארד) לבין התקציב הכולל (כ-4.2 מיליארד) הוא כ-2.45 מיליארד שקלים. הסכום צפוי להיות מתוקצב בתקציב לשנת 2021.

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
הקואליציה לא הצליחה לגייס רוב. מליאת הכנסת, אמש/אתר רשמי, אורן בן חקון

מוקדם יותר אישרה ועדת הכספים בקריאה שנייה ושלישית את התוספת של 1.75 מיליארד שקלים לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הקרובה, וזאת בתום ימי דיונים ארוכים ולאחר התגברות על הסתייגויות שונות שהציבו חברי הכנסת.

עוד בוואלה!

שקד לא שללה המלצה על נתניהו לראשות הממשלה, בנט נזף בה

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, אושרה הגדלת מסגרת ההוצאה לשנת 2021 לצורך הקצאת 2.45 מיליארד שקלים נוספים, שצפויה מערכת החינוך לקבל במהלך שנת 2021. במסגרת תיקון נוסף לחוק, הוגדלה גם מגבלת ההוצאה לשנים 2021 ו-2022 לטובת מימון הטבת פחת מואץ בתעשייה בגובה של כ-2 מיליארד שקלים. במסגרת זו, סכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2021 יגדל ל-10.75%, והגדלת שיעור הגרעון יוגדל אף הוא.

התיקון הזה הובא על ידי משרד האוצר רק אתמול, בבוקר הדיון, מה שהביא לעיכוב באישור החוק. זאת נוכח ביקורת משפטית על כך שהתיקון הובא בהליך לא תקין, הפוגע במעמד הכנסת, ללא הנחת נוסח חוק מעודכן וללא קיום דיון בנוכחות נציגי ציבור רלוונטיים. לאור כך, אושר התיקון היום, לאחר קיום דיון בנוסח מעודכן בהשתתפות נציגים רלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully