וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבג"ץ: "לא אעסוק במינויים בכירים הקשורים למערכת אכיפת החוק"

26.8.2020 / 16:32

ראש הממשלה הודיע לבית המשפט כי בשל היותו נאשם בפלילים ו"למען הנראות הציבורית" - לא יעסוק במינויי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה. זאת, בתגובה לעתירה בנושא ניגוד ענייניו של נתניהו בכל הקשור למינויים בכירים. התנועה לאיכות השלטון: "זה לא מספיק"

בווידאו: הכנסת אישרה את חוק דחיית אישור התקציב ב- 120 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) לבג"ץ באופן רשמי כי בשל היותו נאשם בפלילים, לא יעסוק במינויים הקשורים למערכת אכיפת החוק. זאת, בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בנושא ניגוד העניינים של נתניהו בעיסוקו במינויים בכירים. "למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, ראש הממשלה לא יעסוק במינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה", נכתב בהודעה לבג"ץ.

התנועה לאיכות השלטון ברכה על הודעתו של נתניהו, אך מסרה כי זה לא מספיק. "לא ייתכן שנאשם בפלילים יסרב להתחייב שלא יעסוק במינוי שופטים, סגנים ליועמ"ש או ראשי יחידות רגישות במשטרה כמו להב 433", נכתב בתגובה. "לא בכדי ביקשנו צו שיאסור על ראש הממשלה הנאשם בפלילים לעסוק בכל מינוי של בכירים ברשויות המשפט ואכיפת החוק, ונקווה כי בית המשפט יקבל את עתירתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
טען כי לא יעסוק במינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה. נתניהו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נושא המינויים הבכירים נמצא בלב המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. שני הצדדים היו אמורים לגבש מנגנון מוסכם למינויים בכירים כמו מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. בליכוד דרשו שכל תהליך המינויים יהיה פריטטי, כלומר שלשני הגושים תהיה מעורבות גם במינוי ועדות האיתור ובחירת שמות המועמדים, ולבטל את ועדת גולדברג שבוחנת את מינויי הבכירים.

מנגד, בכחול לבן סירבו לתת לליכוד דריסת רגל בהליכים הפנימיים במשרד המשפטים ובעיקר במינויים, שעשויים להיות גורליים במיוחד עבור נתניהו ומשפטו.

עוד בוואלה!

הפלסטר הזמני של נתניהו וגנץ לא יסתיר את המחלוקות שמשתקות את הממשלה

לכתבה המלאה

בתחילת השבוע, יום לפני שעבר החוק לדחיית אישור תקציב המדינה ב-120 ימים, הודיע נתניהו כי הוא מקבל את הצעת הפרשה של יוזם החוק, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ). ראש הממשלה הצהיר אז כי אין לו אף כוונה למנות מפכ"ל או פרקליט מדינה. "זו אגדה", אמר.

למרות דבריו, טרם ההצבעה על החוק של ח"כ האוזר ביום שני האחרון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ מסר הצהרה ואמר כי "לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אאפשר שמישהו ימנה בובות לתפקידים ציבוריים כפי שהוא רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully