וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: נתניהו גורם לפילוג העם, אני מקווה שהוא יחדול מכך

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 16:02

יו"ר כחול לבן אמר בתדרוך לעיתונאים חרדים כי "אם מישהו ימרח שוב את ה-100 ימים הללו, סימן שכוונותיו אינן טהורות ואתם יודעים שזה לא אני". גנץ רמז לכך שנתניהו רוצה בהקדמת הבחירות בשל מצבו המשפטי ואמר: "לוח השנה ידוע מראש, יש בו תאריך מסוים שכולם מכירים"

בווידאו: הכנסת אישרה את חוק דחיית אישור התקציב ב- 120 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גורם לפילוג בעם, וכי הוא מקווה שהוא יחדול מכך. בתדרוך לעיתונאים חרדים אמר גנץ כי "אם מישהו ימרח שוב את ה-100 ימים הללו, סימן שכוונותיו אינן טהורות ואתם יודעים שזה לא אני".

גנץ רמז שהסיבה שנתניהו רוצה בחירות היא בגלל המשפט שמתנהל נגדו, ואמר כי "לוח השנה היה ידוע מראש, שום דבר לא השתנה. הדבר היחיד שיש בו זה תאריך מסוים שאתם יודעים מה הוא, וגם התאריך הזה היה ידוע מראש".

גנץ הבהיר כי ימשיך לעמוד בראש כחול לבן, וכי המפלגה תתמודד בראשותו אם יהיו בחירות. הוא הוסיף כי הוא "חושב שהחרדים היו צריכים להיות הרבה יותר נחושים כדי לקיים את ההסכם. ההסכם היה על תקציב 2020-2021. היו צרכים לעמוד בזה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו לצד גנץ, השבוע/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

הוא הביע את דעתו על סוגיית הנסיעה לאומן בראש השנה ואמר כי יתמוך "בכל החלטה מנומקת שתוכיח שאנחנו מצמצמים את הסכנות. ביום הזיכרון מנענו ממשפחות להגיע לקברי בניהם שנפלו. סגרנו למשפחות שכולות את בתי הקברות - עשרות מחבריי מתו, מעמיתיי, מחיילי. יש רגעים בחיים שצריך לעשות התאמות למציאות. אפעל כדי שיימצא הסדר שיהיה בו היגיון בריאותי".

"שלא נהפוך את דיון הקורונה לעניין פוליטי שמשרת מגזר כזה או אחר אלא שנשאיר את זה כעניין ממלכתי תחת הכותרת 'ונשמרתם לנפשותיכם' בדגש על קבוצות המשנה בחברה הישראלית. פרופ' גמזו מסתכל על הכל בראייה רחבה תוך בחינה של האתגר הרפואי והתבוננות גם על השיקולים החברתיים והכלכליים. מערכת הביטחון תעניק לו את כל הגיבוי הנדרש. זה לא צחוק. זה מסוכן", אמר.

גנץ התייחס למשבר סביב חוק הגיוס, והסיכום עם המפלגות החרדיות, ואמר כי יתמוך "בחוק הגיוס שהוסכם עם החרדים בהקדם האפשרי, לפני דצמבר. לא אתנה את זה בערבויות מצד החרדים, ואני מקווה לא להפוך להיות אדם כזה". גנץ הסביר במפגש כי הוא "מתכנן רפורמה מקיפה בשירות הצבאי בישראל אבל בינתיים בכוונתו לחוקק את החוק".

עוד בוואלה!

גנץ שוחח עם מקבילו באיחוד האמירויות: "נחזק את היציבות באזור"

לכתבה המלאה
פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך חניכת המשל"ט החדש של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה 26 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"מסתכל על הכל בראייה רחבה". גמזו/אתר רשמי, -

שר הביטחון התבטא בדבר השסע בין הציבור החילוני לדתי, ואמר כי "בניגוד לאנשים אחרים אין לי את הקידומת 'שנאה' כלפי אף ציבור. לעולם לא אנהל שיח של שנאת חרדים ובכלל שנאת אדם. לא זו דרכי, לא בצבא, לא באזרחות, לא בפוליטיקה".

גורם בליכוד הגיב לדברים של גנץ בתדרוך, ואמר כי "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully