וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא אאפשר מינוי בובות, אם נגיע לבחירות - יישפך דם ברחובות

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 23:18

יו"ר כחול לבן פנה לרה"מ וקרא לו לפעול בשותפות ולהצביע בעד הצעת החוק שתדחה את התקציב ב-120 יום. "פרק של מידור, הסתה והסתרה הסתיים", הכריז. נתניהו: "לא זוכר שדיברתי על גנץ כמו שהם מדברים עליי, אך זה זמן לשלב ידיים". טרם ההצהרה אמר שהנחה את הליכוד להצביע בעד

בווידאו: הכנסת אישרה את חוק דחיית אישור התקציב ב- 120 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר הערב (שני) כי "אם חלילה נגיע לבחירות, עוד יישפך פה דם". בהצהרה בכנסת שנשא גנץ לפני ההצבעה המכריעה בכנסת על אישור דחיית תקציב המדינה, הבהיר כי "לא אתן לאף אחד לאיים על ישראל בבחירות. נכנסתי לממשלה כדי לטפל במציאותם ועתידם של אזרחי ישראל, אבל לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אאפשר שמישהו ימנה בובות לתפקידים ציבוריים כפי שהוא רוצה".

רגע לפני ההצהרה של גנץ הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לתמוך בקידום החוק לדחיית אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית. "הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב", אמר.

המשמעות היא שהמחלוקת על המינויים הבכירים ועל תקנון הממשלה תימשך גם לאחר אישור החוק. עם אישור החוק קיבלה הכנסת 120 ימים נוספים ללא בחירות.

בני גנץ במהלך הצהרתו בכנסת 24 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
הזהיר את נתניהו כי ימנע תרגילים במינויי בכירים. גנץ, הערב/אתר רשמי, -

"100 ימים שתקתי. שתקתי למתקפות אישיות, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי ליכוד. 100 ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו. הם מסתיימים כי ישראל צריכה יציבות ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים", המשיך גנץ. "במשמרת שלי, כשאני שר ביטחון, אמשיך לשמור על ביטחון המדינה מבחוץ ומבפנים אדאג שאף אחד לא ירים את ידו על שלטון החוק".

יו"ר כחול לבן קרא לנתניהו לפעול בשותפות: "אם פניך לשיתוף פעולה, ידי נשארת מושטת. אם פניך לתרגילים, אמנע זאת. פרק של מידור, הסתה והסתרה הסתיים, בוא נתחיל בפרק של שותפות". הוא הבהיר כי "הערב זהו מבחן. חובתי כמו גם חובתך, להצביע יחד כדי לקדם את הסדרי העבודה בינינו. כל נושא אחר שאינו קשור למשבר הכלכלי או הבריאותי יירד מסדר היום ונטפל בו נפרד. גם עבורך ישראל חייבת לפני הכול".

בתגובה לדבריו של גנץ אמר נתניהו מחוץ למליאת הכנסת כי הוא מתקשה לבצע את תפקידו כשהוא נתון למתקפות מתוך הממשלה. "שוחחתי היום עם הנשיא פוטין ודיברתי איתו על סוריה ועל הבטחת חופש הפעולה של חיל האוויר במרחב. זה חשוב מאוד לביטחון ישראל. אחר כך דיברתי עם יועצים כלכליים כיצד להביא עוד סיוע ועוד כסף ומענקים לאזרחי ישראל. זה חשוב מאוד. אחר כך החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות, כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל", תיאר.

"זה קשה מאוד לעשות את זה כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה", טען נתניהו. "אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מודיע על הוראתו לחברי הליכוד לתמוך בדחיית תקציב המדינה והבחירות 24 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"חוסר אחריות ללכת לבחירות". נתניהו, הערב/אתר רשמי, -

בסרטון שפרסם כמה דקות לפני הצהרתו של גנץ אמר נתניהו כי "לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אחר כך ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים - ואני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות. לכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב".

ח"כ צבי האוזר במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לטובת הצבעה על דחיית מועד הגשת התקציב . כנסת, ירושלים 17 באוגסוט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"ניתן לפתור את המחלוקות בחודשים הקרובים". האוזר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יוזם הצעת הפשרה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), בירך על תמיכתם של נתניהו וגנץ. "עצרנו את הטירוף ושוב מנענו בחירות", אמר האוזר. "אנו מברכים את כל חלקי הקואליציה שהודיעו על תמיכתם בחוק של דרך ארץ למניעת בחירות רביעיות. ניתן לפתור את המחלוקות בחודשים הקרובים, לשקם את האמון ולאחד שורות אל מול אתגרי הביטחון הכלכלה והבריאות".

משחק האשמות עד הרגע האחרון

לצד הניסיונות להגיע להסכמות שימנעו את פיזור הכנסת הלילה בחצות, בשתי המפלגות המשיכו היום במשחקי ההאשמות. בליכוד מאשימים את כחול לבן בהערמת קשיים של הרגע האחרון ומחדשים את איום הבחירות. "כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון", אמר בכיר בליכוד. "בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות".

בכחול לבן אומרים מנגד שאנשים הליכוד הם אלה שהקשיחו עמדות, בכך שהם מתנים את אישור החוק לדחיית אישור התקציב באישור הקפאת המינויים בממשלה. "בליכוד מנסים להעביר מהבוקר במחטף הקפאה של המינויים הבכירים בממשלה ומסרבים לדון בכל נושא אחר כמו לדוגמה התקנון. לא מתקיים משא ומתן פרט לדרישה החדשה של הליכוד", מסרו גורמים במפלגה.

"כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל", הוסיפו. "כל ניסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה".

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מליאת הכנסת, הערב/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בכחול לבן תקפו את ראש הממשלה נתניהו ואמרו כי נותרו לו "שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל. נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים".

בתגובה תקפו בליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל. ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת. הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ'פשרת האוזר' ולגרור את המדינה לבחירות".

עוד נמסר בהודעת הליכוד כי הדברים נאמרים בהמשך לפגישה שהתקיימה היום בין פרקליטי נתניהו למשנה ליועמש בסוגיית ניגוד העניינים וברקע הטענות של כחול לבן כי נתניהו מנסה להשפיע על מינוי פרקליט המדינה והיועמ"ש הבא.

למרות חוסר ההסכמות: הכנסת אישרה את דחיית התקציב

בליכוד העבירו הבוקר לכחול לבן הצעה להחלטת ממשלה, שתכלול התייחסות לנושא התקציב ולנושא הקפאת המינויים, והם דרשו לאשר אותה לפני אישור הצעת החוק של ח"כ האוזר. אולם, בכחול לבן דרשו לאשר במקביל, באותה החלטת ממשלה, את תקנון עבודת הממשלה ומנגנון הפריטטיות שמפצה על הפער במספר השרים בין שתי המפלגות.

הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 67 חברי כנסת, בהם הליכוד וכחול לבן, לעומת 37 מתנגדים. בעקבות זאת, נמנעה יציאה למערכת בחירות רביעית בתוך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully