וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ביטחונית ישראלית תצא לאיחוד האמירויות לדיון על הסכם הנורמליזציה

30.8.2020 / 11:17

לפי גורמים בכירים, בראש המשלחת יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל והיא תמריא לאבו דאבי בשבועיים הקרובים. יחד עמו יהיו נציגי צה"ל, המוסד והשב"כ. מחר תמריא המשלחת הישראלית-אמריקנית לאמירויות, שתדון בנושאים נוספים הקשורים בנמול היחסים בין המדינות

בווידאו: מטוס אל על שיטוס לאיחוד האמירויות ועליו הכיתוב "שלום"/צילום: רויטרס ו-AP

משלחת ביטחונית ישראלית בכירה צפויה לצאת לשיחות באיחוד האמירויות בשבועיים הקרובים - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. שני בכירים המעורים בנושא אמרו כי במשלחת יהיו נציגים של כל גורמי הביטחון בישראל והם ידונו בהיבטים הביטחוניים של הסכם הנורמליזציה בין המדינות.

בראש המשלחת הביטחונית יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ויהיו בה נציגים של צה"ל, המוסד, השב"כ וגורמים ביטחון נוספים. אשל ונציגים של גופי ביטחון אחרים היו אמורים להיות חלק מהמשלחת שתצא מחר לאבו-דאבי, אך לבסוף הוחלט שהם ייסעו לשם בנפרד כדי שהדיונים מחר לא יקבלו צביון ביטחוני. עדיין לא נקבע מועד מדויק ליציאת המשלחת וההערכה היא שהנסיעה תתקיים בשבוע הבא או בזה שאחריו.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום ב', תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, ביניהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך".

דגלי ישראל ואיחוד האמירויות הערביות מתנוססים בגשר השלום בנתניה, 16 באוגוסט 2020. AP
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות הערביות מתנוססים בגשר השלום בנתניה, לפני כשבועיים/AP

מחר תצא לאיחוד האמירויות משלחת ישראלית גדולה, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. מלבד ראש המל"ל, ישתתפו במשלחת גם מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. חברי המשלחת ידונו עם מקביליהם בהסכמים בין שתי המדינות כחלק מתהלית הנורמליזציה. גם בכירים בממשל טראמפ, בהם יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, ישתתפו בדיונים. הנציגים יטוסו מנתב"ג לאבו דאבי ישירות דרך אל על, וזו תהיה הטיסה הראשונה אי פעם של חברת תעופה מסחרית ישראלית לאיחוד האמירויות.

עוד בוואלה!

גנץ שוחח עם מקבילו באיחוד האמירויות: "נחזק את היציבות באזור"

לכתבה המלאה

אתמול חתם נשיא איחוד האמירויות הערביות, חליפה בן זאיד אל-נהיאן, על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל שחוקק בשנת 1972. ביטול חוק החרם על ישראל יאפשר חתימה על עסקאות מסחריות או פיננסיות עם חברות או אנשים ישראלים, ויתיר ייבוא חופשי של סחורות ישראליות אל איחוד האמירויות. בן זאיד פרסם את הצו שמבטל את החרם 48 שעות לפני הגעת המשלחת הישראלית לאבו דאבי.

ביטול החרם הוא בעיקר פורמלי וסמלי. ב-25 השנים האחרונות היה גידול הדרגתי בסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות חרף חוק. לפי בכירים ישראלים, ב-20 השנים האחרונות 500 חברות ישראליות חתמו על עסקאות עם איחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully