וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר של איחוד האמירויות: מחויב להקמת מדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 31.8.2020 / 23:48

מוחמד בן זאיד הדגיש כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית". זאת, ברקע זעם הפלסטינים על ההסכם המנוגד ליוזמה הערבית לשלום. האמירויות, ארה"ב וישראל בירכו על ההסכם: "צעד אמיץ לעבר מזרח תיכון יציב ומשגשג יותר"

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס עריכה: איתי עמרם

יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, השליט בפועל מוחמד בן זאיד, אמר הערב (שני) כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. בהצהרה מטעם בן זאיד, שהוקראה על ידי שר החוץ, נמסר כי "ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא למען השלום, אך לא מעל חשבון הסוגיה הפלסטינית".

דבריו של יורש העצר מגיעים בעת ביקור המשלחת הישראלית-אמריקנית באיחוד האמירויות, שהגיעה בטיסה המסחרית הראשונה מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי. במסגרת הביקור דנים הצוותים משלוש המדינות בשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, בריאות, תעופה, תיירות ותרבות.

בהצהרה משותפת של ארצות הברית, איחוד האמירויות וישראל נמסר כי ההסכם הוא "צעד אמיץ לעבר מזרח תיכון יציב ומשגשג יותר. ההסכם בונה גשרים חדשים שיסייעו לבלום את ההסלמה הנוכחית ולמנוע עימותים עתידיים". מנהיגי איחוד האמירויות וארצות הברית קראו לפלסטינים לשוב למשא ומתן עם ישראל בדרך לשלום.

מוחמד בן זאיד א-נהיאן, יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, בפגישה בבית הלבן, מאי 2017. AP
"כינון היחסים עם ישראל הוא למען השלום, אך לא מעל הפלסטינים". בן זאיד/AP

עם הנחיתה באבו דאבי היום, התייחס יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר לתהליך המדיני מול הפלסטינים, ולגורלה של תכנית הסיפוח. לדבריו, המהלך הושעה כדי שניתן יהיה לבצע את הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. "המיקוד שלנו ושל ישראל עכשיו הוא על מימוש העסקה שהשגנו. זו הזדמנות גדולה וצריך להתמקד בה", אמר קושנר. "אבל הנשיא טראמפ אוהב להשאיר לעצמו את האופציות פתוחות".

קושנר אמר שהבית הלבן לא מתכוון לרדוף אחרי הפלסטינים כדי שיחזרו לשולחן המשא ומתן. "הנשיא טראמפ לא ישלם למישהו על פגישה", טען. "שמנו הצעה טובה על השולחן וזה תלוי בפלסטינים אם הם רוצים לחזור לשולחן. כשהם יהיו מוכנים הם יחזרו. לא נלחץ עליהם ולא נשלם להם".

עוד בוואלה!

הדרמה הפכה לנורמה: ההסכם בין ישראל לאמירויות עשוי להתפתח לשלום לוהט

לכתבה המלאה
יועצו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, לצד היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות טחנון בן זאיד ויו"ר המל"ל מאיר בן שבת באבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, קושנר ובן שבת באבו דאבי, היום/רויטרס

הפלסטינים זעמו על הכרזת נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי ההסכם הוא "דקירה בגב", והבהיר כי הוא מתנגד נחרצות לנרמול יחסים של מדינות ערב עם ישראל.

"הנרמול הוא סוגיה ערבית שהסכימו עליה הערבים והמוסלמים ביוזמה הערבית לשלום ב-2002", טען יו"ר הרשות הפלסטינית. "יש יוזמה שחתמו עליה בפסגת ביירות ובכל הפסגות שבאו אחריה וכולם הסכימו שלא ניתן ללכת לנורמליזציה, אלא לאחר פתרון הסוגיה הפלסטינית".

מפגינים שורפים את תמונת יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות ליד מסגד אל-אקצא, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
מפגינים פלסטינים שורפים את תמונת יורש העצר של איחוד האמירויות/רויטרס

בעת ההכרזה על נרמול היחסים בין ירושלים לאבו דאבי אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ישראל הסכימה שלא לספח שטחים מהגדה המערבית. "זה יותר מאשר להוריד את זה מהשולחן, הם הסכימו לא לבצע זאת", אמר טראמפ. "זה ויתור חכם מאוד מצד ישראל".

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש כי הסיפוח ירד מהפרק. "אין שינוי בתכנית שלי לעשות זאת בתיאום עם ארצות הברית. אמרתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון - אני מחויב לכך", אמר נתניהו. לדבריו, "טראמפ ביקש מראש שנמתין זמנית עם החלת הריבונות, ואני הסכמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully