וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת אל על המריאה לראשונה לאבו דאבי: "מקווים שזוהי תחילת מסע היסטורי"

המשלחת ובה בכירים מישראל יצאה ישירות מנמל התעופה בן גוריון לשורה של דיונים באיחוד האמירויות, זאת כדי לקדם את תהליך הנורמליזציה בין המדינות. למשלחת הצטרפו גם בכירים בממשל טראמפ, בהם יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר. "מתפללים לשלום נוסף", אמר

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לאיחוד האמירויות על הטיסה ההיסטורית/צילום: רויטרס וברק רביד, עריכה: ניר חן

משלחת בכירים ישראלית המריאה הבוקר (שני) לביקור היסטורי באיחוד האמירויות הערביות. בין חברי המשלחת, שיצאה בהובלת ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. לצדם גם בכירים בממשל טראמפ, בהם יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר.

לקראת השעה 11:00 הושלמה ההיערכות בנמל התעופה בן גוריון לקראת ההמראה. הנציגים יטוסו מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ישירות דרך אל על, וזו תהיה הטיסה הראשונה אי פעם של חברת תעופה מסחרית ישראלית לאיחוד האמירויות. "נוסעים נכבדים על טיסת אל על 971 לאבו דאבי מתבקשים להגיע לשער E1", כרזו מדלפק אל על בנמל.

"אנחנו עומדים לצאת לטיסה היסטורית", הכריז קושנר. "אני מתפלל להסכם שלום נוסף באזור". לדברים הצטרף גם בן שבת: "היעד הוא תכנית עבודה משותפת לקידום היחסים בכל התחומים. בימים אלה, הברכה 'צאתכם לשלום', מקבלת משמעות ייחודית".

טיסה מסחרית ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
"טיסה היסטורית". נתב"ג הבוקר/רויטרס

הבכירים מישראל צפויים לדון עם מקביליהם באיחוד האמירויות בהסכמים השונים בין המדינות, במסגרת הנורמליזציה שהוכרזה במהלך החודש. גם בכירים בממשל טראמפ, בהם קושנר, ישתתפו בדיונים.

טיסה ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. AP
הבכירים ידונו עם מקביליהם במסגרת הנורמליזציה. נתב"ג, היום/AP

מלבד המשלחת שתמריא היום, משלחת ביטחונית ישראלית בכירה צפויה לצאת לשיחות באיחוד האמירויות בשבועיים הקרובים. שני בכירים המעורים בנושא אמרו כי במשלחת יהיו נציגים של כל גורמי הביטחון בישראל והם ידונו בהיבטים הביטחוניים של הסכם הנורמליזציה בין המדינות.

בראש המשלחת הביטחונית יעמוד מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ויהיו בה נציגים של צה"ל, המוסד, השב"כ וגורמים ביטחון נוספים. אשל ונציגים של גופי ביטחון אחרים היו אמורים להיות חלק מהמשלחת לאבו-דאבי, אך לבסוף הוחלט שהם ייסעו לשם בנפרד כדי שהדיונים מחר לא יקבלו צביון ביטחוני. עדיין לא נקבע מועד מדויק ליציאת המשלחת וההערכה היא שהנסיעה תתקיים בשבוע הבא או בזה שאחריו.

ג'ארד קושנר וראש המל"ל מאיר בן שבת לקראת העלייה לטיסה מסחרית ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
"מתפלל לשלום נוסף". קושנר לצד בן שבת והיועץ לביטחון לאומי אובריאן/רויטרס

הבוקר, לקראת הטיסה, בירך ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ואף שוחח עם הבכירים במשלחת. "אנחנו ברגע שבו מרגישים את משק כנפי ההיסטוריה", אמר. "תקווה אמיתית לשלום לאחר שנים של הנחת תשתית מדינית ודיפלומטית. ניתנת לכם הזכות ההיסטורית לקחת חלק באירוע הזה ולייצג את עם ישראל. זהו רגע של תקווה אמיתית לשלום. עיננו נשואות אליכם בתקווה לבשורה אמיתית.
יש לנו הרבה מה לשתף עם איחוד האמירויות - במרחב הדיפלומטי, בחקלאות, במדע, ברפואה, בתרבות ובתחבורה. בהצלחה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully