וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי; קושנר: נתניהו וטראמפ ידונו במכירת F-35

ברק רביד, אבו דאבי

עודכן לאחרונה: 31.8.2020 / 16:09

יועצו של הנשיא אמר עם נחיתת המשלחת כי ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות עשוי לשנות את המזרח התיכון, וטען כי "ניתן לשמר את היתרון האיכותי של ישראל תוך פיתוח שיתוף הפעולה הביטחוני". ראש המל"ל בירך בערבית: "באנו להפוך חזון למציאות"

בווידאו: טיסת אל על נחתה באבו דאבי/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

משלחת הבכירים הישראלית-אמריקנית נחתה היום (שני) באבו דאבי שבאיחוד האמירויות הערביות, זאת לאחר שהמריאו לראשונה בטיסה מסחרית ישירה מנמל התעופה בן גוריון. "אני מקווה שזו תהיה טיסה ראשונה מיני רבות מישראל לאיחוד האמירויות", אמר יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר עם נחיתתו. "אני קורא לכולם לסייע להרחיב את השלום באזור. להסכם הזה יש סיכוי לשנות כיוון במזרח התיכון".

הוא אף התייחס לעסקה האפשרית של מכירת מטוסי F-35 לאמירויות ואמר כי "ניתן לשמר את היתרון האיכותי של ישראל ובאותו זמן להמשיך ולפתח את שיתוף הפעולה הביטחוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישתם של מאיר בן שבת, ג'ראד קושנר והשר לענייני חוץ באמירויות אנואר גרגש באבו דאבי. היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'ארד קושנר נוחת טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
"לסייע בהרחבת השלום". קושנר באבו דאבי, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס, .

מיד אחריו נאם בערבית ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, העומד בראש המשלחת הישראלית. "הגענו לכאן כדי להפוך חזון למציאות", אמר. "אנו רוצים לשתף פעולה בשלל תחומים". בן שבת אף ביקש את להביע את הערכתו בפני הנהגת האמירויות, על "צעדם האמיץ".

לאחר נחיתתם באבו דאבי, קושנר ובן שבת נועדים עם שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות, אנוואר גרגש.

עוד בוואלה!

הדרמה הפכה לנורמה: ההסכם בין ישראל לאמירויות עשוי להתפתח לשלום לוהט

לכתבה המלאה
ראש המל"ל, מאיר בן שבת נוחת טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
"להפוך חזון למציאות". בן שבת באבו דאבי, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס, .

בין חברי המשלחת, מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. לצדם המריאו גם בכירים בממשל טראמפ, שיצטרפו לדיונים בנוגע לקידום הנורמליזציה בין המדינות. בעת שהמטוס חלף מעל לשמי ערב הסעודית התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך את הנוסעים.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת וג'ארד קושנר נוחתים טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
בן שבת וקושנר לאחר נחיתתם באבו דאבי, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס, .

"נתניהו צפוי לדון עם טראמפ בעסקת המטוסים"

במהלך הטיסה אמר קושנר בתדרוך לעיתונאים כי נתניהו צפוי לדון עם הנשיא דונלד טראמפ בקרוב בנוגע למכירה אפשרית של מטוסי F-35 מארצות הברית לאמירויות כדי להגיע להבנות בנושא. 

דבריו של קושנר בנוגע לעסקת המטוסים באים לאחר שנפגש יחד עם היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן בירושלים עם נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ ודנו בעסקת המטוסים. קושנר אמר כי לאחר פגישתו עם נתניהו הוא משוכנע שראש הממשלה חש בטוח שהנשיא טראמפ יעשה כל מה שצריך כדי להגן על ישראל ולשמור על היתרון הצבאי שלה באזור. 

טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
"לשמור על היתרון". מטוס אל על באבו דאבי, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס, .

יועצו הבכיר של טראמפ הוסיף כי לארצות הברית יש יחסים ביטחוניים עם איחוד האמירויות שנמשכים יותר מ-30 שנה והמטרה כעת היא לחזק אותם ולצרף גם את ישראל לדיאלוג הביטחוני הזה. "אני יודע שנתניהו רואה את ההזדמנות הגדולה שנוצרה כאן", אמר קושנר.

היועץ לביטחון לאומי אובריאן אמר בתדרוך כי ארצות הברית מחוייבת לשמר את היתרון האיכותי של צה"ל באזור. לדבריו, הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יהדק גם את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן מול האיום המשותף של איראן. הוא הדגיש כי ההסכם הוא גם הזדמנות לשיתוף פעולה ביטחוני משולש בין ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות. 

טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
"נתניהו רואה את ההזדמנות". דגלי איחוד האמירויות וישראל בנמל התעופה באבו דאבי, היום (צילום: רויטרס)/רויטרס, .

בעת שהמטוס עבר מעל לשמי ערב הסעודית, שיבח קושנר את שלטונותיה על כך שאישרו את המעבר. "זו פריצת דרך שמראה מה אפשרי היום במזרח התיכון", ציין קושנר. יועצו הבכיר של טראמפ אמר עוד כי מטרת הנסיעה לאבו דאבי היא לבצע עבודת הכנה שתאפשר את כינוסו של טקס חתימה של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בקרוב. 

קושנר נשאל אם עוד מדינות ערביות ינרמלו יחסים עם ישראל והשיב: "ישראלים תמיד שואלים מה הלאה. אבל בוא נהנה קודם מההישג הזה". 

"הסיפוח בגדה הושעה"

בהמשך דבריו התייחס קושנר לתהליך המדיני מול הפלסטינים, ולגורלה של תכנית הסיפוח. לדבריו, המהלך הושעה כדי שניתן יהיה לבצע את הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. "המיקוד שלנו ושל ישראל עכשיו הוא על מימוש העסקה שהשגנו. זו הזדמנות גדולה וצריך להתמקד בה", אמר קושנר. "אבל הנשיא טראמפ אוהב להשאיר לעצמו את האופציות פתוחות". 

קושנר אמר שהבית הלבן לא מתכוון לרדוף אחרי הפלסטינים כדי שיחזרו לשולחן המשא ומתן. "הנשיא טראמפ לא ישלם למישהו על פגישה", טען. "שמנו הצעה טובה על השולחן וזה תלוי בפלסטינים אם הם רוצים לחזור לשולחן. כשהם יהיו מוכנים הם יחזרו. לא נלחץ עליהם ולא נשלם להם". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully