וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: האמירויות בגדה בעולם המוסלמי ובפלסטינים

1.9.2020 / 16:29

מנהיגה של איראן תקף בחריפות את אבו, ואמר כי "הבגידה" בעולם המוסלמי והערב לא תחזיק מעמד זמן רב", אך "הכתם ייזכר תמיד". הוא ציין את קושנר, שהגיע עם המשלחת מישראל, כ"יהודי ממשפחת טראמפ"

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) כי איחוד האמירויות הערביות בגדה בעולם המוסלמי ובפלסטינים כשחתמה על ההסכם עם ישראל.

"כמובן שהבגידה של איחוד האמירויות לא תחזיק מעמד זמן רב, אך הכתם הזה ייזכר תמיד. הם נתנו למשטר הציוני דריסת רגל באזור ושכחו את פלסטין", אמר חמינאי בנאום. "האמירויות יתבזו לנצח בגלל הבגידה הזו בעולם האסלאמי, מדינות ערב ופלסטין.

כשנשאל על הצהרתו של חמינאי על ידי כתבים באבו דאבי, השיב ג'מאל אל-מושארכ, בכיר משרד החוץ של איחוד האמירויות: "הדרך לשלום ולשגשוג לא תגיע באמצעות הסתה ונאומי שנאה".

חמינאי אמר את דבריו בזמן שמשלחת של בכירים ישראלים ואמריקנים, בהם היועץ הבכיר ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, סיימו את הביקור ההיסטורי באבו דאבי.

"איחוד האמירויות הערביות יחד עם ישראלים ואמריקנים מרושעים, כמו בן משפחתו היהודי של טראמפ, פועלים יחד נגד האינטרסים של העולם המוסלמי", אמר חמינאי על קושנר."אני מקווה שהאמירויות יתתעוררו ויפצו על מה שעשו".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חובש מסיכה בשיחה וירטואלית, 01 בספטמבר 2020. רויטרס
"הכתם הזה ייזכר תמיד". חמינאי בטהראן, היום/רויטרס

איראן התבטאה בחריפות מאז ההודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שגובש בתיווך ממשל טראמפ בחודש שעבר ובכירים במדינה שלחו אזהרות לאמרויות, החולקת עמה את המפרץ הפרסי. באבו דאבי זימנו לשיחת הבהרה את הממונה האיראני על היחסים בין המדינות, ואמרו כי הצהרותיה של טהראן לא מקובלות.

המשלחת הישראלית-אמריקנית הגיעה אתמול לאבו דאבי בטיסת אל על שהמריאה מנתב"ג. זאת הייתה טיסת הנוסעים הרשמית הראשונה בין המדינות.

העסקה, הראשונה בין מדינה ערבית לישראל אחר יותר מ-20 שנה, גובשה בין היתר בשל החששות המשותפים מפני איראן. ואולם, הפלסטינים זעמו גם כן על האמירויות משום שלטענתם ההסכם פוגע בשאיפותיהם למדינה עצמאית. באבו דאבי הדגישו כי הם עדיין מחויבים לכך, וכתנאי לנורמליזציה, התחייבה ישראל לעצור את תכניות הסיפוח.

בממשל טראמפ מנסים לשכנע מדינות סוניות אחרות המודאגות מאיראן השיעית לנהל קשרים רשמיים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully