וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה תאפשר לטיסות בין ישראל לאמירויות לעבור מעל שטחה

2.9.2020 / 13:33

בריאד החליטו להיעתר לבקשה הרשמית של איחוד האמירויות ולמאמציו של קושנר לאפשר את הטיסה בשטחה האווירי בקביעות, ובכך לקדם את הסכם קשרי התעופה בין ישראל לאמירויות. שר החוץ של הממלכה אמר כי המהלך אינו מעיד על שינוי בעמדתה הנחושה של ריאד ביחס לסוגיה הפלסטינית

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! NEWS לפני ההמראה מאבו דאבי/צילום: ברק רביד ורויטרס, עריכה: ניר חן

ממשלת ערב הסעודית הודיעה כי תאפשר מהיום (רביעי) באופן קבוע לטיסות בין ישראל לאיחוד האמירויות לעבור מעל המרחב האווירי שלה. ההודעה מגיעה בעקבות בקשה רשמית של ממשלת איחוד האמירויות, ומאמצים דיפלומטיים של יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר.

טיסת אל על 971 שהמריאה לאבו דאבי מנתב"ג ביום שני היתה הטיסה הישירה הראשונה של חברת תעופה מסחרית ישראלית, שקיבלה אישור מעבר במרחב האווירי הסעודי. על הטיסה היתה משלחת אמריקנית בראשות קושנר, והדבר סייע בקבלת האישור מהסעודים. טיסת אל על 972 מאבו דאבי לנתב"ג אמש, גם היא עברה במרחב האווירי הסעודי, אלא שהפעם היתה על המטוס רק המשלחת הישראלית.

טיסה ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
תנאי חשוב לקידום הסכם קשרי התעופה. טיסת אל על לאיחוד האמירויות, השבוע/רויטרס

בשבועיים האחרונים קיימו בכירים בממשלת איחוד האמירויות שיחות עם הסעודים כדי לוודא שיאשרו לטיסות בין איחוד האמירויות לישראל לעבור במרחב האווירי שלהם. האישור הסעודי היה תנאי חשוב לקידום הסכם קשרי התעופה בין ישראל לבין איחוד האמירויות.

במקביל, קיימו קושנר ושליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' שיחות מקבילות עם הסעודים וביקשו מהם לתת את אישור המעבר הקבוע. אמש נפגשו קושנר וברקוביץ' עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, והעלו את הנושא שוב. בן סלמאן עדכן אותם כי החליט להיענות לבקשת איחוד האמירויות.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסר גורם ברשות התעופה האזרחית כי בעקבות בקשת איחוד האמירויות הוחלט לאפשר לכל הטיסות היוצאות מאיחוד האמירויות והנוחתות באיחוד האמירויות "מכל מדינות העולם" לעבור במרחב האווירי הסעודי. עם זאת, שר החוץ של ערב הסעודית, פייסל בן פרחאן, אמר כי פתיחת המרחב האווירי לטיסות אינה מעידה על שינוי בעמדתה הנחושה של הממלכה ביחס לסוגיה הפלסטינית.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, נפגש עם יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. 01 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
בן סלמאן וקושנר, אתמול/אתר רשמי, אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הודעת סעודיה ואמר כי מדובר ב"פריצת דרך ענקית, מטוסים ישראליים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

לדברי נתניהו, "זה יעשה עוד דבר - זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת. אני רוצה להודות לקושנר ולבן זאיד על התרומה החשובה הזאת של היום. יהיו עוד הרבה בשורות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully