וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש אחרי אישור האיים הירוקים: אילת הפכה לצהובה

עודכן לאחרונה: 6.12.2020 / 10:19

משרד הבריאות העריך את מקדם ההדבקה בכ-1.24, גבוה מכפי שהיה בספטמבר, והחמיר את ההגדרה של שורת ערים, בהן ת"א. במקביל, שיעור החיוביים בבדיקות הקורונה שתוצאותיהן חזרו אתמול עלה ל-3.9%. מספר הנדבקים בישראל מפרוץ המגיפה צפוי להגיע השבוע ליותר מ-350 אלף בני אדם

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

פחות מחודש לאחר אישור תכנית האיים הירוקים, משרד הבריאות החמיר ביממה האחרונה (ראשון) את הגדרתה של אילת מעיר ירוקה לעיר צהובה.

לצד אילת הוחמרה ההגדרה של ערים ויישובים נוספים. כך, אור יהודה, באר יעקב, בית שמש, יקנעם עילית, פוריידיס, רחובות ותל אביב יפו עברו ממעמד של ערים ירוקות לצהובות, ואילו ג'דיידה-מכר, דיר אל-אסד, טורעאן, טירת כרמל, כאבול ונשר עברו ממעמד של ערים צהובות לכתומות. מנגד, אכסאל, שעד אתמות הוגדרה אדומה, מוגדרת כעת כתומה, בענה וריינה הפכו מכתומות לצהובות, ובאקה אל-גרביה, כפר כמא ועכו אינן עוד כצהובות, ומוגדרות כעת כערים ירוקות.

בסך הכול, ישנם 25 יישובים "אדומים", ובהם מרוכזת כרבע מהתחלואה (24.6%), בנוסף, ישנם 39 יישובים כתומים, ו-75 צהובים.

קו החוף באילת - 20 אוגוסט 2020. משה שי, פלאש 90
כבר לא ירוקה. אילת/פלאש 90, משה שי

מתווה האיים הירוקים אושר במליאת הכנסת ב-11 בנובמבר בקריאה שנייה ושלישית, והתיר לאילת וים המלח להפעיל מחדש את מתחמי התיירות תחת תנאים מסוימים. במסגרת המתווה, תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר חויבו בבדיקות אחת לשבוע. כמו כן, כניסת התיירים לעיר התאפשרה רק אחרי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. כשבוע לאחר מכן, אישרה ועדת החוקה גם את פתיחת המסעדות והאטרקציות התיירותיות ב"איים הירוקים".

יישובים שהפכו מירוקים לצהובים

  • אילת
  • אור יהודה
  • באר יעקב
  • בית שמש
  • יקנעם עילית
  • פוריידיס
  • רחובות
  • תל אביב יפו

יישובים שהפכו מצהובים לכתומים

  • ג'דיידה-מכר
  • דיר אל-אסד
  • טורעאן
  • טירת כרמל
  • כאבול
  • נשר
מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
עלייה באחוז החיוביים. מוקד מכבי/ראובן קסטרו

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 986 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-344,066. מקדם ההדבקה עומד על 1.24 - גבוה מבזמן הכניסה לסגר השני. מספר הנדבקים בישראל מפרוץ המגיפה צפוי להגיע השבוע ליותר מ-350 אלף בני אדם.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 25,808 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 13,189. בבתי החולים מאושפזים 574 חולים, מתוכם 101 מונשמים ו-311 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,909 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. מדובר בהמשך מגמת העלייה בתחלואה בנגיף מהימים האחרונים.

אתמול אובחנו 1,506 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 61,537, מתוכן 2.5% חיוביות לנגיף.

לצד העלייה בתחלואה, כ-345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' ברחבי הארץ חוזרים הבוקר ללימודים בבתי הספר, אחרי כמעט שלושה חודשים בהם למדו מהבית. הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו לפחות פעמיים בשבוע, בקפסולות של עד 20 תלמידים. חידוש הלימודים בכיתות אלה משלים את חזרתם של כל תלמידי מערכת החינוך לבתי הספר.

שבוע לאחר החזרה, תלמידי חטיבות הביניים ייצאו לחופשת חנוכה שתימשך עד 20 בדצמבר, במהלכה לא תתקיים למידה מרחוק. כמו ביתר הכיתות שחזרו, גם חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבות הביניים מלווה בהגבלות: כל תלמיד יוכל לעבור בין שתי קבוצות בלבד, וכל מורה יוכל ללמד ארבע קפסולות לכל היותר.

כמו כן, הלילה יסתיים הפיילוט לפתיחת הקניונים וקבינט הקורונה יצטרך להכריע אם הוא יימשך. משרד הכלכלה, שערך ביקורת על הפעילות בשבוע האחרון, ממליץ להרחיב את הפיילוט ל-55 קניונים ומגדיר אותו כהצלחה. לעומתו, משרד הבריאות צפוי להתנגד לפתיחה רחבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully