וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,506 אובחנו בנגיף ביממה האחרונה, 2.5% מהבדיקות חיוביות

5.12.2020 / 17:46

בפעם השניה מאז היציאה מהסגר השני מספר המאומתים היומי בקורונה עובר את ה-1,500, כשאחוז החיוביים מוסיף לעלות. אתמול התקבלו תוצאות עבור 61,537 בדיקות, בעוד בבתי החולים מאושפזים 552 חולים, מתוכם 97 מונשמים ו-314 מוגדרים במצב קשה

בווידאו: פרופ' לוי אומר שנשקלות הגבלות נוספות מעבר לסגר בחנוכה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 1,506 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-343,665. אתמול התקבלו תוצאות עבור 61,537 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 13,054. בבתי החולים מאושפזים 552 חולים, מתוכם 97 מונשמים ו-314 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,901 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. מדובר בהמשך מגמת העלייה בתחלואה בנגיף מהימים האחרונים.

אתמול אובחנו 1,434בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 64,787, מתוכן 2.3% חיוביות לנגיף.

מחלקת קורונה בית חולים שערי צדק, ירושלים 5 בספטמבר 2020. נתי שוחט\ פלאש 90, פלאש 90
טיפול בחולה במחלקת הקורונה בבית חולים שערי צדק בי-ם/פלאש 90, נתי שוחט\ פלאש 90

לפי משרד הבריאות, נכון להיום ישנם 27 יישובים המוגדרים אדומים, 28 כתומים, 67 צהובים ו-1,139 ירוקים. הערים האדומות הן שפרעם, כפר מנדא, מג'דל שמס, שעב, יפיע, ג'ש (גוש חלב), מעלה עירון, דליית אל-כרמל, קדומים, עיילבון, חורפיש, מג'ד אל-כרום, אבלין, ג'לג'וליה, קלנסווה, משהד, מסעדה, כפר כנא, בוקעאתא, טייבה, אכסאל, בית ג'ן, עוספיה, כאוכב, נצרת וכפר מצר.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 8,101 בני אדם אובחנו - עלייה של שליש מהשבוע שעבר

לכתבה המלאה

במקביל, דוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן הזהיר היום כי "בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו". זאת, בעקבות המשך העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

נתונים -  חיסוני הקורונה. -, אתר רשמי
השוואה בין חיסוני הקורונה הקיימים בשוק/אתר רשמי, -

ביום חמישי מסרו גורמים בקופות החולים כי ארבעה מיליון מנות של חיסוני חברת פייזר נגד קורונה צפויות להגיע לישראל עד סוף החודש. לדברי הגורמים, במשרד הבריאות הבהירו כי עליהם להיערך להתחיל לחסן את המטופלים כבר בחודש ינואר. גורם בכיר בקופות החולים העריך כי יש "סיכוי טוב שבחודש פברואר נהיה בעולם אחר".

בפגישת זום שהתקיימה באותו היום בהשתתפות כל מנהלי בית החולים עם משרד הבריאות, נאמר גם להם להיערך על מנת לחסן את הצוותים הרפואיים כבר בתחילת ינואר. לאחר הצוותים הרפואיים יחלו לחסן קבוצות סיכון כמו אזרחים מבוגרים, ולאחר מכן יחסנו את שאר האוכלוסייה, כשילדים או חולים שהחלימו מהנגיף לא יחוסנו, לפחות בשלב הראשון.

המדיניות בבתי החולים תהיה לבדוק קודם את המתחסן בבדיקה סרולוגית, כדי לבדוק אם יש יש בגופו נוגדים. כך, מי שכבר נחשף לנגיף לא יחוסן. גורמים בקופות החולים ציינו כי הכוונה היא להמתין לאישור ה-FDA לחיסון, המתוכנן ל-10 בדצמבר, וכי בכל מקרה החיסונים צפויים להגיע לישראל לאחר התאריך הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully