וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון שבועי: 8,101 בני אדם אובחנו - עלייה של שליש מהשבוע שעבר

עודכן לאחרונה: 4.12.2020 / 10:26

מדובר בשבוע השלישי ברצף שבו נרשמת מגמת עלייה מסיום הסגר השני, ושיא מאז הסרת ההגבלות. מניין החולים הקשים והמונשמים ירד, ו-57 בני אדם מתו השבוע מהנגיף. ביממה האחרונה אובחנו 1,434 איש כנשאי קורונה, ושיעור החיוביים מסך הבדיקות הוא 2.3%

בווידאו: פרופ' לוי אומר שנשקלות הגבלות נוספות מעבר לסגר בחנוכה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 8,101 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הגבוה בכ-34% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 6,036 נדבקים בנגיף. מדובר בשבוע השלישי ברצף שבו נרשמת מגמת עלייה מאז הסגר השני, ובשיא מאז הסרת ההגבלות, כשמספר הנדבקים הכולל בישראל מאז פרוץ המגיפה עומד על 341,544. כמו כן 57 בני אדם מתו השבוע - ירידה לעומת השבוע שעבר, אז מתו 92 בני אדם. מספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 2,891.

ביממה האחרונה אובחנו 1,434 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 64,787 בדיקות, שיעור החיוביים הוא 2.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בדיקות קורונה בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בטייבה, ספטמבר/ראובן קסטרו

בנוסף, מספר המונשמים הוא 101 - ירידה של 16 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 117. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-17 בני אדם.

מנגד, חלה עלייה במספר החולים במצב קשה. לעומת 275 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 287 - ירידה של 12 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים ירד ב-29.

מספר החולים הפעילים הוא 11,761, עלייה של 2,186 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון עד 9,575. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 537 חולי קורונה - עלייה של 33 מהשבוע הקודם.

בדיקות קורונה בכניסה לקניון עופר, פתח תקווה  20 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מדידת חום בכניסה לקניון עופר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לפי משרד הבריאות, נכון להיום ישנם 27 יישובים המוגדרים אדומים, 28 כתומים, 67 צהובים ו-1,139 ירוקים. הערים האדומות הן שפרעם, כפר מנדא, מג'דל שמס, שעב, יפיע, ג'ש (גוש חלב), מעלה עירון, דליית אל-כרמל, קדומים, עיילבון, חורפיש, מג'ד אל-כרום, אבלין, ג'לג'וליה, קלנסווה, משהד, מסעדה, כפר כנא, בוקעאתא, טייבה, אכסאל, בית ג'ן, עוספיה, כאוכב, נצרת וכפר מצר.

במקביל, דוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן הזהיר היום כי "בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו". זאת, בעקבות המשך העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים.

מנכ"ל משרד הבריאות: אסור להיכנס לשאננות

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר אמש מפני שאננות של הציבור לקראת הגעתם של חיסונים נגד נגיף הקורונה. במסיבת עיתונאים שכינס אמר כי "יחד עם האופטימיות שמייצרים החיסונים שבדרך, אסור לנו להיות שאננים ומתירניים יותר. אנחנו חייבים להמשיך עם הריחוק החברתי". הוא ציין כי לפי ההערכה במשרד, סדר המחלימים או כמות האנשים שפיתחו נוגדנים לנגיף, נע בין 700 אלף למיליון בני אדם בישראל.

לוי ציין את העלייה בתחלאה, ופירט כי "שיעור המאומתים הוא 2.6%, ומקדם ההדבקה הוא 1.2. הנתונים האלו מעידים על העלייה. בתחילת נובמבר היו בין 500-600 מאומתים ביום, אבל אין עלייה משמעותית במאושפזים במצב קשה או בתמותה".

חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. ראובן קסטרו
"אסור לנו להיות שאננים ומתירניים יותר". לוי/ראובן קסטרו

לדבריו, "אם דיברנו עד עכשיו על עלייה במגזר הערבי, זה עבר גם לעלייה במגזר הכללי. התחלואה הופכת הרבה ערים לאדומות וכתומות, וזה משפיע על הלימודים וההגבלות". הוא הבהיר כי צריך לדון על מגבלות חדשות, כדי לעצור את העלייה, והבהיר כי "השאלה אם אנחנו מאטים את דרכי היציאה מהסגר כמו שחשבנו בהתחלה. במקרה הטוב לא נתקדם, ובמקרה הרע נסוג לאחור".

באשר לאפשרות להטלת הגבלות נוספות, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי "אנחנו מתכוונים לטפל בעליית התחלואה בכמה דרכים, אחת הדרכים הנשקלות היא עוצר לילי. בנוסף לכך, אנחנו מתכוונים לכפות בידוד על השבים ממדינות אדומות, מטפלים בכל המגזרים והרשויות בהסברה, עזרה וסגר בערים אדומות בוהקות". מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי במקביל לעלייה בתחלואה בישראל, ישנה עלייה דומה גם ברשות הפלסטינית, והבהיר כי "אנחנו מתכוונים לטפל בזליגה של התחלואה משם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully