וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בעצרת בג'ורג'יה: "הבחירות לסנאט - מהחשובות בהיסטוריה"

6.12.2020 / 0:55

בעצרת פוליטית ראשונה מאז ניצחון ביידן, המשיך נשיא ארה"ב לטעון ללא ביסוס לזיופים לקראת הבחירות בג'ורג'יה שיכריעו אם הרפובליקנים ישמרו על הרוב בסנאט: "הייתי יודע להפסיד בכבוד לו זה היה קורה". המושל סירב לבקשתו לכנס את האסיפה לביטול הניצחון של ביידן במדינה

בווידאו: טראמפ בעצרת ראשונה אומר שהוא לא הפסיד/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך הלילה (ראשון) עצרת פוליטית בוולדוסטה, ג'ורג'יה - הראשונה מאז שהפסיד בבחירות ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, וברקע סירובו להכיר בתוצאות הבחירות לנשיאות. לג'ורג'יה עדיין יש הכרעה על עתיד הממשל הבא, לאור העובדה שבחודש הבא ייערכו בחירות על שני מושבים לסנאט.

שעות ספורות לפני העצרת המתוכננת, שוחח טראמפ עם מושל ג'ורג'יה בריאן קמפ ולחץ עליו, ללא הועיל, לכנס את האסיפה המחוקקת שלה לדיון מיוחד בתוצאות הבחירות, כך שיוכל לקחת אליו את האלקטורים של המדינה. ניסיונותיו של טראמפ להציל את נשיאותו מאפילים על הקמפיין הרפובליקני לבחירות לסנאט בינואר.

בדומה לעצרות הבחירות של טראמפ במהלך המירוץ לנשיאות, גם האירוע בוולדוסטה נערך בצפיפות, כשרבים בקהל לא הקפידו על עטיית מסיכות וריחוק חברתי. בפתח דבריו, המשיך הנשיא האמריקני לטעון להונאת בחירות, ואמר כי ניצח במדינה "בפער גדול, כמו באוהיו ובפלורידה". הוא הדגיש כי "צריך אומץ כדי לעתור לבית המשפט העליון".

"אם הייתי מפסיד, הייתי יודע היטב להפסיד בכבוד", טען טראמפ, שאכן הפסיד בבחירות. "הייתי הולך לפלורידה, הייתי לוקח את זה בקלות. אבל לעולם לא תוכל להסכים כשהם גונבים ושודדים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורך עצרת פוליטית ראשונה מאז הפסדו בבחירות בג'ורג'יה. 6 בדצמבר 2020. רויטרס
עצרת פוליטית ראשונה מאז ההפסד. טראמפ, הלילה/רויטרס

טראמפ תקף בפני באי העצרת את הממשל המקומי של המדינה, בשל חלקו בספירת הקולות. הוא אמר לקהל כי על הציבור לוודא ש"מזכיר המדינה שלכם עושה את העבודה שלו כמו שצריך ושהמושל שלכם יהיה יותר קשוח משהיה עד כה".

נשיא ארצות הברית גם התייחס לבחירות לסנאט בג'ורג'יה אותן הגדיר "בין החשובות בהיסטוריה של ארצות הברית". הוא תקף את המועמדים הדמוקרטיים וטען כי הגישה הכלכלית-חברתית שלהם "לא רק סוציאליסטית - היא קומוניסטית".

הבחירות ייערכו ב-5 בינואר, ובהן עלולה המפלגה הרפובליקנית לאבד את הרוב שלה באסיפה. שני המרוצים שהתקיימו על שני המושבים של המדינה בסנאט - דבר שאינו שגרתי - לא הגיעו להכרעה, ולכן נערך בשניהם סיבוב שני.

האירוע בוולדוסטה הוא העצרת הפוליטית הראשונה של טראמפ מאז ניצחון יריבו הדמוקרטי, בו הוא ממאן להכיר. הוא עלה לבמה מלווה בגברת הראשונה, שנשאה נאום קצר בו שיבחה את נשיאותו של בעלה והתייחסה ברמיזה לטענות בעלה בדבר הונאה בספירת הקולות.

עוד בוואלה!

מצייץ, הוזה ואינו נראה: ימי הזעם האחרונים של טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורך עצרת פוליטית ראשונה מאז הפסדו בבחירות בג'ורג'יה. 6 בדצמבר 2020. רויטרס
ללא מסיכות וריחוק חברתי. העצרת בוולדוסטה, ג'ורג'יה, הלילה/רויטרס

"תודה לכם שבאתם לתמוך בנו", אמרה הגברת הראשונה. "אל תתנו לקולות שלכם להיות מושתקים, אנחנו חייבים לשמור על המושבים שלנו בסנאט". היא הדגישה בדבריה כי "זה חשוב מתמיד שזכותויכם כאזרחים אמריקנים יישמרו". בנוסף לכך, היא ציינה את "השלום במזרח התיכון" בין הישגיו של טראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורך עצרת פוליטית ראשונה מאז הפסדו בבחירות בג'ורג'יה. 6 בדצמבר 2020. רויטרס
"אל תתנו לקולות שלכם להיות מושתקים". מלניה טראמפ בוולדוסטה, הלילה/רויטרס

בכיר בממשל של ג'ור'גיה שדיבר תחת עילום שם מסר כי שעות לפני האירוע שוחח טראמפ בטלפון עם מושל המדינה, בריאן קמפ, וביקש ממנו להורות על מושב החקיקה המיוחד. אולם, קמפ סירב. על פי ציוץ של המושל, טראמפ גם ביקש בשיחה להורות על אימות נוסף של מעטפות ההצבעה הנעדרות במדינתו, צעד שקמפ אינו מוסמך לנקוט, משום שאין לו סמכות להתערב בהליך הבחירה בשם הנשיא.

מאוחר יותר שטח טראמפ את טענותיו המוכרות בדבר הונאה בספירת הקולות בסדרת ציוצים בטוויטר, בהם חזר גם על בקשתו בפני המושל, הפעם בפומבי. "האנשים שלך מסרבים לעשות את מה שאתה מבקש", צייץ הנשיא. "מה הם מסתירים? לפחות תדרוש מיד מושב מיוחד של האסיפה המחוקקת. אתה יכול לעשות את זה בקלות ומיידית, עשה זאת".

טענותיו של טראמפ מגיעות ברקע הדיווחים על התנהלותו בשבועות האחרונים, מאז שהוכרעו הבחירות, ועל כך כשהוא מסרב להכיר בהפסדו לג'ו ביידן. הוושינגטון פוסט דיווח בשבוע שעבר כי הנשיא הרפובליקני, כך לפי יועציו, זעם ואף לעתים הזה בשיחות פרטיות, בהן המשיך לטעון בתקיפות כי ניצח את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully