וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בארה"ב: לא נמצאו ראיות לזיופים שהשפיעו על הבחירות

משרד המשפטים לא מצא ביסוס להונאה, כפי שטוען טראמפ המסרב להכיר בהפסדו לביידן. "לא ראינו זיופים בהיקף שהיה משנה את התוצאה", אמר בר, אחד מבעלי בריתו של הנשיא הרפובליקני, וציין כי בדיקת הטענות המשמעותיות מאלה שהועלו נמשכת

טראמפ: אם האלקטורים יצביעו לביידן – אעזוב את הבית הלבן/צילום: רויטרס

התובע הכללי של ארצות הברית, וויליאם בר, אמר היום (שלישי) כי משרד המשפטים לא גילה שום הוכחות להונאה נרחבת בבחירות לנשיאות, למרות טענותיו החוזרות ונשנות של הנשיא דונלד טראמפ.

"עד היום לא ראינו זיופים בהיקף שהיה יכול היה להשפיע על תוצאה אחרת בבחירות", אמר בר לסוכנות הידיעות אי-פי. בחודש שעבר הורה התובע הכללי לתובעים הפדרליים לחקור טענות אמינות להונאת בחירות, אך הזהיר אותם מפני "טענות דמיוניות או מופרכות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חוזר לבית הלבן בוושינגטון לאחר שביקר בקמפ דיוויד. 29 בנובמבר 2020.. רויטרס
עוד 50 ימים עד לסוף כהונתו. טראמפ/רויטרס

בר ציין כי "הייתה טענה אחת שהייתה מצביעה על הונאה שיטתית והיא שמכונות תוכנתו על מנת לשנות את התוצאות במכוון. משרדי המשפטים וביטחון הפנים בדקו זאת, ועד כה, לא ראינו אף ראיה לכך".

התובע הכללי הוסיף שאנשים לא מבדילים בין האשמות שצריך להעלות בפני בתי המשפט הפדרליים לאלה שצריכות להסתיים בתביעה אזרחית. לדבריו, הפתרון הוא חקירה שתיערך על ידי הרשויות במדינות, ולא על ידי משרד המשפטים. "יש נטייה הולכת וגוברת להשתמש במערכת המשפט הפלילית כברירת מחדל לפתירת כל הבעיות".

"רוב הטענות לזיופים מתרכזות לנסיבות, אנשים או מעשה מסוים. כל אלה טופלו, הן בטיפול", אמר. "חלק מהן (הטענות) נגעו לזיופים נרחבים שיכולים להגיע לאלפי קולות. המשכנו לעקוב אחריהן".

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר במיזורי, 15 באוקטובר 2020. רויטרס
"לא ראינו זיופים בהיקף שהיה יכול להשפיע". בר/רויטרס

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הדמוקרטי ניצח את טראמפ הרפובליקני בפער גדול בבחירות ב-3 בנובמבר, עם 306 מול 232 אלקטורים הבוחרים את זהות הנשיא, וכן עם יותר מ-6.2 מיליון קולות בספירה הכוללת. למרות זאת, טראמפ ממשיך לטעון מעל כל במה, וללא שום ביסוס, לזיופים בבחירות. הטענות הללו נדחו שוב ושוב על ידי גורמים בממשל הפדרלי ובמדינות השונות.

הצוות המשפטי של טראמפ הגיש שורת עתירות במדינות רבות, אם כי אף אחת מהן לא הביאה עד כה להישגים משמעותיים עבור הנשיא. מרבית העתירות נדחו על ידי השופטים, שהטילו ספקות בטענות שהתוצאות לא לגיטימיות.

בתגובה לדבריו של התובע הכללי, בצוות המשפטי של קמפיין טראמפ אמרו כי משרד המשפטים לא עשה מספיק כדי לחקור את ההאשמות על הונאת בחירות.

"עם כל הכבוד לתובע הכללי, לא הייתה אפילו מראית עין של חקירה של משרד המשפטים", אמרו עורכי הדין של טראמפ, רודי ג'וליאני וג'נה אליס, בהצהרה משותפת. "אף על פי כן, נמשיך לרדוף אחר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully