וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בארה"ב: לחקור "טענות מוצקות" לאי-סדרים בבחירות

10.11.2020 / 6:34

וויליאם בר הורה לתובעים פדרליים לחקור טענות לזיופים, אך הפציר בהם שלא להתייחס "לטענות דמיוניות ובלא סבירות". זאת הפעם הראשונה בה התייחס להאשמות של טראמפ, שמסרב להכיר בהפסד לביידן. בכיר במשרד המשפטים התפטר

בווידאו: טראמפ משחק גולף בזמן ההכרזה על ניצחון ביידן/צילום: רויטרס

התובע הכללי בארצות הברית, וויליאם בר, אישר הלילה (שלישי) לתובעים פדרליים לחקור "טענות מוצקות לאי-סדרים בהצבעות", אך הפציר בהם לא ללכת אחר טענות "דמיוניות ולא סבירות". במסגרת המכתב ששיגר לתובעים, התייחס בר בפעם הראשונה להאשמות החוזרות והבלתי מבוססות שמשמיע הנשיא היוצא דונלד טראמפ להונאה רחבת היקף, מאז שג'ו ביידן ניצח בבחירות לנשיאות בשבוע שעבר.

"אני מאשר לכם לבחון את ההאשמות המוצקות לאי-סדרים בהצבעות ובהשקפה על ההצבעות לפני אישור הבחירות במחוזות השיפוט שלכם במקרים מסוימים, כפי שכבר עשיתי במקרים מסוימים", כתב בר במכתב לתובעים הפדרליים ול-FBI.

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר במיזורי, 15 באוקטובר 2020. רויטרס
אישר את בחינת ההצבעות. בר/רויטרס

במכתב, הבהיר בר בפני התובעים כי אל להם להתסמך על "טענות דמיוניות או מופרכות", וכי אסור שיהוו בסיס לחקירה. עוד הבהיר כי מכתבו אינו מעיד על כך שמשרד המשפטים גילה אי סדירים בהצבעה שביכולתם להשפיע על תוצאות הבחירות. עם זאת אמר כי הוא מאשר להם להמשיך ולהתמקד בטענות ממשיות בנוגע לאי סדרים בהצבעה.

בעקבות הדרישה, ריצ'ארד פילגר, שעמד במשך שנים רבות בראש הענף לטיפול באי-סדרים בבחירות, הודיע על סיום תפקידו. הוא עדכן על כך במייל פנימי ששלח, לאחר שנודע לו על "המדיניות החדשה והשלכותיה".

ההודעה הגיעה שעות ספורות לאחר שבר נפגש עם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל. הסנאטור טען אתמול כי טראמפ פעל לפי זכויותיו כשבחן את הדיווחים על "אי-סדרים" בבחירות. מרבית המפלגה הרפובליקנית עדיין מסרבת להתנער מטראמפ, ורק ארבעה סנאטורים בירכו את ביידן על ניצחונו עד עתה - כולם מבקרים בולטים של טראמפ.

גורם במשרד המשפטים סירב לפרט על מה שוחחו בר ומקונל, אך אמר לכתבים שאף אחד בבית הלבן או בקונגרס לא ביקש ממנו לכתוב את המכתב.

מוקדם יותר הגיש צוותו של טראמפ תביעה בפנסילבניה, שנועדה לערער על סמכותם של גורמים רשמיים בנוגע לאישור נצחונו של ביידן במדינת המפתח. בתביעה נטען כי מערכת הצבעות הדואר של המדינה גוררת הפרה של חוקת ארצות הברית, בכך שהיא יוצרת מערך הצבעה בלתי חוקי, במסגרתו הצבעה אישית נתונה לפיקוח גבוה יותר מזו שבהצבעה בדואר.

התביעה הוגשה נגד מזכירת מדינת פנסילבניה, קתי בוקוואר, וועדות הבחירות במחוזות המזוהים עם הדמוקרטיים במדינה. לתביעה זו קדמו תביעות נוספות שמטה טראמפ הגיש במישיגן וג'ורג'יה, אך השופטים דחו אותן. מומחים טוענים כי סיכוייו של טראמפ לשנות את תוצאות הבחירות - קלושים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב | דונלד טראמפ שב ממועדן הגולף לבית הלבן לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות ברשתות הטלוויזיה 7 בנובמבר 2020. רויטרס
ממשיך לטעון להונאה באופן בלתי מבוסס. טראמפ, השבוע/רויטרס

ביידן זכה ביותר מ-270 האלקטורים הדרושים לניצחון בבחירות לנשיאות, וקיבל ארבעה מיליון קולות יותר מטראמפ בהצבעה הכללית. האלקטורים ייפגשו ב-14 בדצמבר להליך הרשמי לבחירה בנשיא, והם בדרך כלל מצביעים בהתאם למועמד שניצח במדינות שלהם.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה אתמול כי הקמפיין רק התחיל במאבק המשפטי שלו. "הבחירות לא הסתיימו", אמרה במסיבת עיתונאים. "רחוק מזה", המשיכה הדוברת, שהעלתה שורת טענות לשחיתות, אך ללא ראיות להונאה שיטית שהייתה עשויה להשפיע על תוצאות הבחירות.

רשת פוקס, שהייתה חביבה על הנשיא, קטעה את השידור בטענה שאין ביסוס לדבריה. במחנה של טראמפ זועמים על הערוץ מאז יום הבחירות, ולפי דיווחים הם ניסו להשפיע על הדיווחים שהכריזו על ניצחון ביידן.

הממשל מסרב לאשר את תחילת הליך העברת השלטון לביידן, שאמור להיות מושבע ב-20 בינואר בין אם טראמפ יודה בהפסדו או לאו. אתמול הדיח הנשיא את שר ההגנה מארק אספר, והדמוקרטים גינו אותו על כך שהוא מנסה "לזרוע כאוס" בימים האחרונים בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully