וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ מסרבים לקבל את ההפסד: "זה לא נגמר"

8.11.2020 / 15:39

ברחבי ארה"ב יצאו בוחריו של הנשיא הרפובליקני להפגנות תמיכה, שבהן הדהדו את טענותיו הלא מבוססות בדבר זיופים בבחירות. "לכלוא אותו", אמרו התומכים, חלקם חמושים, על ביידן. "נצטרך להגיד שלום ולהתראות לחופש לעד"

בווידאו: טראמפ משחק גולף בזמן ההכרזה על ניצחון ביידן/צילום: רויטרס

תומכיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסרבים לקבל את הפסדו בבחירות לג'ו ביידן, כשהם מהדהדים את טענותיו חסרות הביסוס על זיופים בבחירות.

מאטלנטה ועד אוסטין ופיניקס, קבוצות של בין כמה עשרות לכמה אלפים - חלקם נושאים נשק בגלוי - זעמו על הידיעות על ניצחונו של ביידן אחרי יותר משלושה ימים מורטי עצבים של ספירת קולות. בכמה ערים נרשמו עימותים.

באטלנטה, מחוץ לגבעת הקפיטול של מי שהייתה מעוז רפובליקני זמן רב, ג'ורג'יה, כאלף תומכי טראמפ צעקו "כלאו אותו" (את ביידן), "זה לא נגמר", ו"פייק ניוז". הם נשאו עמם דגלי ארצות הברית וכרזות בעד טראמפ.

לא דווח על מעשי אלימות, אך בשלב מסוים, המשטרה הפרידה בין תומכי טראמפ למתנגדיו. לביידן יש יתרון של כמה אלפי קולות במדינה, שלא בחרה במועמד דמוקרטי מאז 1992.

תומכים של הנשיא דונלד טראמפ בעצרת באוסטין, טקסס, 7 בנובמבר 2020. AP
קיטוב פוליטי עמוק בארה"ב. תומכי טראמפ באוסטין, טקסס, אתמול/AP

ג'ורדן קלי, בן 29 מטנסי, נסע יותר משלוש שעות כדי להשתתף בעצרת התמיכה בטראמפ. "יש כאן הונאת בחירות", אמר קלי, שטען כי בג'ורג'יה, שבראשה עומד מושל רפובליקני ומזכיר מדינה רפובליקני, ספרה בצורה שגויה את הקולות שהציבו את ביידן ביתרון. "למרות שאני חי בטנסי, אני אמריקני, ואני רוצה להבטיח שלאמריקנים יש קול בבחירות".

הוא מתכנן לנסוע במשך כעשר שעות לוושינגטון במהלך השבוע, כדי להפגין בכניסה לבית המשפט העליון, שאליו רוצים טראמפ ועורכי דינו להעביר את ההכרעה.

הקיטוב הפוליטי העמוק בארצות הברית הורגש גם בוושינגטון, שם מתנגדי טראמפ שרקו בוז, קיללו, צעקו "לוזר" ועשו אצבע משולשת לשיירה של הנשיא, עם שובה לבית הלבן אתמול ממועדון הגולף שלו.
בחזית הכניסה למלון טראמפ בוושינגטון, הוצבו שלטים שעליהם נכתב: "אל תהיה לוזר" ו"תתמודד עם המציאות".

תומכי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחוץ לגבעת הקפיטול בפיניקס, אריזונה, 7 בנובמבר 2020. AP
חמושים ומתוסכלים. תומכי טראמפ בפיניקס, אריזונה/AP

ביידן, מצדו, קרא לאחדות ולפיוס במהלך נאומו לאומה הלילה, ואמר כי הגיע הזמן שאזרחי ארצות הברית "ישימו מאחור את הרטוריקה הקשה, יורידו את גובה הלהבות" ו"יפסיקו להתייחס ליריבים שלנו כאל אויבים".

"הבה נשים קץ כאן ועכשיו לעידן העגום של הדמוניזציה באמריקה", אמר הנשיא הנבחר.

בניגוד לטענות של תומכי טראמפ, אין ראיות לזיופי קולות המוניים, וכמה נבחרי ציבור רפובליקנים ברחבי המדינה החלו להתרחק מהנשיא היוצא ולדחוק בו לקבל את התוצאה בכבוד.

ברברה פרי, מנהלת החוג ללימודים נשיאותיים במרכז מילר באוניברסיטת וירג'יניה, אמרה כי נראה שהסירוב של טראמפ ותומכיו לקבל את ביידן כנשיא הלגיטימי מייצג משהו חדש בהיסטוריה הפוליטית האמריקנית.

"לא היה לנו מנהיג שמפסיד את הנשיאות ואומר לחסידיו: 'זה שקר. זה נגנב מאיתנו'", אמרה פרי. "נשיאים מכהנים היו מטורפים, כל כך מטורפים שהם לא הלכו להשבעה, אבל לא ככה, שהם גורמים לאותם אנשים לומר שזה הונאה".

"אם לא נעצור את זה היום, הכול ייגמר"

כמה אלפי תומכי טראמפ התכנסו בגבעת הקפיטול של פנסילבניה, בהריסבורג. פנסילבניה מילאה תפקיד מכריע בניצחונו של ביידן.

"אם לא נעצור את זה היום, הכול ייגמר", אמר ברוס פילדס, 66, על ארגוני חדשות שהכריזו על ביידן כמנצח. "אחרת נצטרך להגיד שלום ולהתראות לחופש לעד". לעצרת הצטרפו כ-25 מפגינים חמושים היטב, חלקם עם מדי הסוואה.

בפיניקס, בסמוך לגבעת הקפיטול של אריזונה, גדל הקהל ליותר מאלף איש בתוך שעות. ביידן ניצח גם באריזונה.

"זה מאוד חשוד שהנשיא טראמפ, עם הגל האדום שראינו באריזונה, מתקשה לנצח", אמרה למפגינים קלי וורד, לשעבר סנאטורית באריזונה ויו"ר המפלגה הרפובליקנית במדינה. "אני רוצה לדעת אם יש אי-התאמה עם המספרים שיוצאים מהמכונות".

יותר מאלף איש התכנסו בגבעת הקפיטול של טקסס באוסטין, שם המשטרה שמרה על תומכי טראמפ וביידן שעמדו משני צדדי הרחוב. כמה מאות מפגינים התייצבו בסיילם, אורגון, להפגנת "לעצור את הגניבה".

גם במקומות שבהם המרוץ לא היה קרוב, תומכי טראמפ התכנסו בהמוניהם כדי להביע בו תמיכה ולפרוק תסכול מתוצאות הבחירות. מחוץ לגבעת הקפיטול של דקוטה הצפונית בביסמרק, הצטרפה הנציגות של המדינה לקונגרס, שכולה רפובליקנית, להפגנת התמיכה בטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully