וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בריאיון ראשון מאז הבחירות: "הן זויפו, לא אשנה את דעתי"

הנשיא קיבל במה חופשית בפוקס, ותהה מדוע ה-FBI ומשרד המשפטים לא עוזרים לו, ואם יגיע לעליון: "השופטים לא מאפשרים לנו להציג ראיות". הספירה החוזרת בוויסקונסין העניקה לביידן ניצחון בפער גדול יותר, ומושל רפובליקני שמכיר בביידן זלזל בטראמפ: "דבריו לא חשובים"

טראמפ: אם האלקטורים יצביעו לביידן – אעזוב את הבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב היום (ראשון) על טענותיו חסרות הביסוס לזיופים בבחירות, בריאיון טלוויזיוני ראשון שבו אותת כי אין בכוונתו להודות בהפסד לג'ו ביידן גם לאחר תום ההליכים המשפטיים.

"זה לא הולך לשנות את דעתי. דעתי לא תשתנה בחצי שנה", אמר בריאיון טלפוני למגישת רשת פוקס מריה ברטירומו, שלא הקשתה עליו ונתנה לו לדבר במשך 45 דקות כמעט בחופשיות. "הבחירות זויפו. הבחירות היו הונאה מוחלטת. ניצחנו בבחירות בקלות".

למרות המתקפה חסרת התקדים של נשיא אמריקני על מערכת הבחירות בארצו, צוותו המשפטי נוחל תבוסות רצופות בבתי המשפט, האחרונה שבהן על ידי בית המשפט העליון של פנסיבלניה, שדחה עתירה שנועדה למנוע את אשרור הניצחון של ביידן במדינה.

בוויסקונסין, ספירה חלקית חוזרת שביקש קמפיין טראמפ, ושילם עליה שלושה מיליון דולר מתרומות של תומכים, הסתיימה היום - כשביידן רק הגדיל את היתרון שלו בכמה עשרות קולות ובסך הכול ליותר מ-20 אלף.

"אנחנו מנסים להציג ראיות והשופטים לא מאפשרים לנו", אמר טראמפ בריאיון לפוקס. "אנחנו מנסים. יש לנו כל כך הרבה ראיות". הנשיא אף התלונן על כך שמשרד המשפטים וה-FBI לא מסייעים לו, בניגוד לכל עיקרון דמוקרטי של הפרדת רשויות. "הם נעלמו", טען טראמפ, שתהה מדוע בית המשפט העליום לא מתערב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חוזר לבית הלבן בוושינגטון לאחר שביקר בקמפ דיוויד. 29 בנובמבר 2020.. רויטרס
עדיין לא מקבל את תוצאות הבחירות. טראמפ, היום/רויטרס

לדברי טראמפ, "על בית המשפט העליון לשמוע אותנו. משהו צריך להיות יכול להגיע לשם. אחרת, מה זה בית המשפט העליון?", שאל הנשיא הרפובליקני, שמינה שלושה שופטים שמרנים במהלך כהונתו ואמר במהלך קמפיין הבחירות כי הוא מאמין שהן יגיעו לפתחו של בית המשפט.

חרף טענותיו של טראמפ, המרוץ לא היה צמוד במיוחד. ביידן זכה ב-306 אלקטורים לעומת 232 של טראמפ - הפער של טראמפ על הילרי קלינטון ב-2016, שאותו כינו במחנה שלו "ניצחון סוחף" - וביותר משישה מיליון קולות. אלו אמנם לא מכריעים את המרוץ בשיטה האמריקנית, אך ההפרש הגדול בין המועמדים - 51 מול 47 באחוזים - הוא גם בעל חשיבות פוליטית וסמלית.

יותר ויותר רפובליקנים מכירים בימים האחרונים בניצחון של ביידן או מתקרבים לכך, חרף החשש מהשלכות פוליטיות לאור התמיכה העצומה שממנה נהנה טראמפ בקרב מצביעי המפלגה. תהליך העברת השלטון החל רשמית בשבוע שעבר אחרי עיכוב של כשבועיים על ידי הממשל, וב-14 בדצמבר אמורים להיפגש האלקטורים ולאשרר באופן רשמי את תוצאות הבחירות.

הסנאטור הרפובליקני רוי בלאנט, שעומד בראש ועדת טקס ההשבעה של הקונגרס, אמר היום כי חבריה מעריכים כי ביידן יושבע בתור הנשיא ה-46 של ארצות הברית ב-20 בינואר.

"אנחנו עובדים עם ממשל ביידן, הממשל הצפוי, על העברת השלטון וההשבעה בהנחה שאנחנו הולכים קדימה", אמר בלאנט לרשת CNN, אם כי הוא לא הכיר רשמית בהפסדו של טראמפ.

המושל הרפובליקני של ארקנסו, אסא האצ'יסון, הוא אחד הבודדים במפלגה המתייחס לביידן בתור הנשיא הנבחר. "העברת השלטון היא שחשובה. למילים של טראמפ אין ממש משמעות", אמר לפוקס.

עוד בוואלה!

הדמוקרטים נגד חיסול המדען האיראני: "נועד להכשיל את ממשל ביידן"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חוזר לבית הלבן בוושינגטון לאחר שביקר בקמפ דיוויד. 29 בנובמבר 2020.. רויטרס
לא צפוי להגיע לטקס ההשבעה. טראמפ, היום/רויטרס

כך או כך, לטקס ההשבעה, שיהיה מצומצם מהרגיל בשל מגיפת הקורונה, טראמפ לא צפוי להגיע. על פי דיווחים בארצות הברית, הוא עשוי להודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות ב-2024 באותו היום. טראמפ, הנשיא הראשון שמפסיד אחרי כהונה אחת מאז ג'ורג' בוש האב ב-1992, רשאי להתמודד שוב על כהונה שנייה.

"אני לא הולך לנקוב בתאריך", אמר טראמפ, כשנשאל בריאיון אם הוא רואה מועד שבו יסתיים המאבק המשפטי הלא מוצלח שלו. כששאל אם הוא רואה דרך לניצחון, הוא השיב: "אני מקווה".

לא ברור איזה, ואם בכלל, עתירה מתכנן הקמפיין המשפטי של טראמפ, בראשות עורך דינו הפרטי רודי ג'וליאני, להגיש לבית המשפט העליון. ג'סיקה לווינסון, פרופסורית למשפטים מלוס אנג'לס, אמרה כי העליון בכל מקרה לא היה צפוי להטות את הבחירות לטובתו של טראמפ, ולדבריה נראה שהוא מתחיל להכיר במציאות סוף סוף. "אין לבית המשפט העליון מה להחליט", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully