וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הפוליטי: גנץ וכץ ייפגשו ביום ראשון לדון על תקציב המדינה

3.12.2020 / 17:18

יו"ר כחול לבן ושר האוצר ידונו במוקד המחלוקת העיקרי בקואליציה, לאחר תמיכת מפלגתו של גנץ בהצעה לפיזור הכנסת. כץ צפוי להציג לגנץ את תקציב המדינה לשנים 2021-2020, כשבשלב זה, לוחות הזמנים שכץ מקדם לאישור התקציב רחוקים מדרישות כחול לבן

בווידאו: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

יו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ישראל כץ ייפגשו ביום ראשון לדיון בנושא תקציב המדינה. זאת, בניסיון לפתור את המחלוקת בקואליציה ולאחר תמיכת כחול לבן בהצעת החוק לפיזור הכנסת. מכחול לבן נמסר כי "כץ פנה כעת לשר הביטחון גנץ בבקשה לקיים פגישה להצגת תקציב המדינה לשנים 2021-2020". כץ ובכירי משרדו הציגו ביום שני לראש הממשלה בנימין נתניהו את עיקרי תקציב 2021, וכעת צפויים להציג אותו גם לגנץ.

בשלב זה, לוחות הזמנים שכץ מקדם לאישור התקציב רחוקים מדרישות כחול לבן, שדורשים להתחייב על אישורו הסופי של התקציב באופן מיידי. לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, הממשלה תעביר תקציב דו-שנתי כדי להבטיח את יציבותה. אולם כבר בתחילת חודש יוני הודיע כץ כי הוא מעוניין להעביר תקציב חד-שנתי.

ישראל כ"ץ ובני גנץ. מתוך חשבון הטוויטר של ישראל כ"ץ, אתר רשמי
גנץ וכץ/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של ישראל כ"ץ

גנץ אמר אתמול בכנסת כי אם נתניהו יעביר תקציב, לא יהיו בחירות. גנץ מבקש שנתניהו ימלא את חלקו בהסכם הקואליציוני שנחתם ביניהם, ולפיו יאושר תקציב דו-שנתי, כלומר לשנים 2020 ו-2021. לעומתו, נתניהו מבקש לאשר כעת תקציב לשנת 2020, ואת התקציב לשנה הבאה לאשר כעת בממשלה - אך לחכות עם אישורו בכנסת לפברואר או מרץ.

עוד בוואלה!

הקמפיין בתוך הקמפיין מתגבר, והדרך לפניית פרסה מתרחקת

לכתבה המלאה
מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מתקרבים לבחירות. מליאת הכנסת בהצבעה על פיזורה, אתמול/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

הסיבה הרשמית לעמדתו של נתניהו היא הקורונה. ראש הממשלה טוען כי בעקבות המשבר הכלכלי, לא ניתן לאשר תקציב כעת לשנה הבאה - עמדה שבכירי האוצר דוחים בתוקף. מאחורי הקלעים, ההערכה היא שנתניהו רוצה שהבחירות יתקיימו בחודש יוני, מבלי שיצטרך לממש את הסכם הרוטציה עם גנץ, אז ייאלץ לפנות את מקומו כראש ממשלה. אם אישור התקציב יידחה לתחילת השנה הבאה, לנתניהו תהיה תחנת יציאה נוספת לבחירות ללא צורך במימוש הרוטציה.

אתמול קרא נתניהו לכחול לבן לחזור בהם מכוונתם לפזר את הכנסת, לאחר שהצעת הפיזור עברה בתמיכתם במליאה. "בימים דרמטיים כאלה לא צריך ללכת לבחירות", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים. "עם ישראל רוצה אחדות, חיסונים ולא תשדירי בחירות".

"בני גנץ צריך להרים הנדברקס", הוסיף נתניהו, שהאשים את יו"ר כחול לבן במשבר. "הוא צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות, לעצור את ההתקפות משולחות הרסן, להתנהג אחרת, זה לא מאוחר מדי". לדבריו, "אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה של בחירות, כשצריך להתמודד במאבק בקורונה".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, האשים בתגובה את נתניהו כי האחריות על ההליכה לבחירות היא "עליו ורק עליו". בהודעה שפרסם, הבהיר גנץ כי "נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסתרות והשקרים - הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully