וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ הכריז: אתמודד על תפקיד נשיא המדינה

שר הכלכלה ויו"ר העבודה אמר כי הוא יכול למלא את התפקיד בשל "היכולת שלי ליצור הידברות". פרץ ציין בעבר כי בכוונתו להתמודד לתפקיד, שהבחירות אליו יתקיימו ביוני הבא, ואף שוחח על כך עם גנץ במקביל למגעים עמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות

בווידאו: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע היום (חמישי) כי הוא מתכוון להתמודד לתפקיד נשיא המדינה. בריאיון בגלי צה"ל אמר יו"ר העבודה כי "זה אחד התפקידים שאני יכול למלא בשל היכולת שלי ליצור הידברות - החרדים, החילונים, הימנים, השמאלנים - כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן".

הבחירות לנשיא המדינה יתקיימו רק בחודש יוני הבא, ועל פי המצב הנראה כעת - הוא לא ייבחר על ידי הכנסת הנוכחית המכהנת בימים אלה. לשם התמודדותו, פרץ יידרש להשיג את חתימותיהם של עשרה ח"כים מהרכב הכנסת במסגרתו יתבצעו הבחירות.

פרץ ציין כבר כמה פעמים בשבועות האחרונים כי בכוונתו להתמודד לתפקיד ואף שוחח על כך עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, במקביל למגעים שניהל עמו על חבירה לריצה משותפת בבחירות הבאות.

טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה, ירושלים 18 במאי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
הבחירות לנשיא המדינה יתקיימו רק בחודש יוני הבא. פרץ/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

פרץ וגנץ קיימו בשבועות האחרונים מגעים על חבירה לריצה משותפת בבחירות הבאות, בהמשך להסכם הקואליציוני עליו חתמו עם הרכבת הממשלה, בו סוכם לפעול לאיחוד הסיעות. הידיעה עוררה התנגדות גדולה בקרב ח"כים בכחול לבן שלא ששים לשריין מקומות ברשימה לנציגי מפלגת העבודה, שלא עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

פרץ הציג לאחרונה בשיחות סגורות סקר פנימי המראה כי איחוד של כחול לבן והעבודה יכול להביא לתוספת של שלושה מנדטים. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, גם אם בסופו של דבר יושג הסכם, המפלגות לא יודיעו עליו לפני שיוכרזו בחירות כדי להשתמש באיחוד ככלי לצבירת מומנטום בקמפיין.

עם הודעתו, פרץ הצטרף לשר לשעבר שמעון שטרית ולח"כ לשעבר יהודה גליק, שכבר הכריזו כי יתמודדו על התפקיד. אישים נוספים שיתמודדו הם מרים פרץ ויור הסוכנות היהודית יצחק הרצוג. אליהם מצטרף גם הזמר יהורם גאון, ששוקל את התמודדותו.

עוד בוואלה!

עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו שיצביעו בעד פיזור הכנסת מחר, גם גנץ צפוי לתמוך

לכתבה המלאה

אמש פורסם בתכנית הרדיו "קלמן וליברמן" כי גאון שוקל לרוץ לתפקיד. לפי הפרסום, הזמר נתן את הסכמתו לקמפיין רשת שנועד לאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת שיאפשרו את הצגת מועמדותו לתפקיד. קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן סיפרו כי שוחחו עם גאון והוא אמר להם כי הוא עדיין שוקל זאת.

שמעון שטרית היה הראשון שהודיע באופן רשמי על מעומדותו לתפקיד הנשיא כשהודיע בתחילת ספטמבר, כי הוא יתמודד עליו. שטרית, פרופסור למשפטים, שימש בעבר ח"כ ושר במפלגת העבודה וכיהן כשר הכלכלה, המדע והדתות בממשלת רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully