וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי עתרה נגד כוונת פרץ לבטל את הפריימריז בעבודה: "יחסל את המפלגה"

27.11.2020 / 14:42

חברת הכנסת עתרה לביהמ"ש המחוזי בת"א בדרישה דחופה להוציא צו מניעה נגד מאמציו של עמיר פרץ להעביר את הסמכות לבחירת יו"ר ורשימת המפלגה לוועידת המפלגה. הוועידה צפויה להתכנס ביום ראשון כדי לאשר את ביטול הפריימריז. "המפלגה שייכת לחבריה ולא לסידור ג'ובים אישי"

בווידאו: הצהרה של עמיר פרץ (צילום: ניב אהרונסון(/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) עתרה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה דחופה להוציא צו מניעה נגד ניסיונות יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, לבטל את הפריימריז ולהעביר את הסמכות לבחירת יו"ר המפלגה והרשימה לוועידת המפלגה. ועידת המפלגה צפויה להתכנס כבר ביום ראשון הקרוב כדי לאשר את שינויי החוקה וביטול הפריימריז.

מיכאלי, שעתרה יחד עם השר לשעבר בייגה שוחט והח"כים לשעבר עמר בר לב ומיכל בירן, מבקשת להורות לוועידה כי היא אינה רשאית לשלול את סמכותם וזכותם היסודית של כלל חברי המפלגה ולהעביר סמכות וזכות זו לידי הוועידה עצמה.

ח"כ מרב מיכאלי במהלך כינוס ועדת החוקה | אישור הגבלות הקורונה 25 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"ההחלטה על ביטול הפריימריז תביא בוודאות לחיסולה הסופי של המפלגה". מיכאלי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

לדבריה, "למרבה הצער והתדהמה, עמיר פרץ חותר לפעול בניגוד מוחלט למסורת הדמוקרטית ארוכת השנים, לשנות סדרי עולם במפלגת העבודה בצורה לא חוקתית ולשלול את זכות-היסוד של כלל חברי המפלגה על ידי העברת סמכות הבחירה הבלעדית לוועידה. אני מאמינה שההחלטה של שמוליפרץ על ביטול הפריימריז תביא בוודאות לחיסולה הסופי של מפלגת העבודה".

"לכן אני עותרת לבית המשפט המחוזי בבקשה לבטל את ההחלטה. מפלגת העבודה היא פלטפורמה ערכית השייכת לחברותיה וחבריה, לא לסידור ג'ובים אישי", הוסיפה מיכאלי.

עמיר פרץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
"חותר לפעול בניגוד מוחלט למסורת הדמוקרטית ארוכת השנים". פרץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

מיכאלי דורשת לקיים בחירות לראשות מפלגת העבודה ברקע מגעים בין היו"ר פרץ ויו"ר כחול לבן בני גנץ על איחוד רשימות לקראת הבחירות הבאות, בהמשך להסכם הקואליציוני עליו חתמו עם הרכבת הממשלה בו סוכם לפעול לאיחוד הסיעות. ההסכם טרם הושלם וכבר מעורר התנגדות גדולה בקרב ח"כים בכחול לבן שלא ששים לשריין מקומות ברשימה לנציגי מפלגת העבודה, שלא עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

פרץ הציג לאחרונה בשיחות סגורות סקר פנימי המראה כי איחוד של כחול לבן והעבודה יכול להביא לתוספת של שלושה מנדטים, אך לא כולם בכחול לבן משתכנעים ועל גנץ מופעל לחץ שלא למהר ולחתום על הסכם עם העבודה. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, גם אם בסופו של דבר יושג הסכם, המפלגות לא יודיעו עליו לפני שיוכרזו בחירות כדי להשתמש באיחוד ככלי לצבירת מומנטום בקמפיין.

לפי חוקת המפלגה, יש לקיים בחירות ליו"ר המפלגה תוך 14 חודשים מיום הבחירות לכנסת. פרץ נבחר לתפקיד ביולי 2019, ומאז חלפו שתי מערכות בחירות: בספטמבר 2019 התמודד בריצה משותפת של העבודה-גשר עם יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, ובמרץ 2020 ברשימה אחת עם העבודה-גשר-מרצ, שהתפרקה אחרי הבחירות ומחציתה נכנסה לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully