וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו שיצביעו בעד פיזור הכנסת מחר, גם גנץ צפוי לתמוך

שני השרים ממפלגת העבודה הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק, כאשר גם בסיעת דרך ארץ הודיעו אתמול שיתמכו בהצעה. "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה, שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות"

צילום: שלומי גבאי, לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד האוצר, עריכה: ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי, הודיעו היום (שלישי) כי יצביעו בעד החוק לפיזור הכנסת שיעלה להצבעה מחר, בדומה לעמדת כחול לבן. "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה, שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות", מסרו פרץ ושמולי. "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן, תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

השר שמולי הוסיף כי "‏גם מול התחלואה הגואה והכלכלה שעל הרצפה, ראש הממשלה מציב שיקולים אישיים ומניעים זרים בראש, ודוחף הכל לתהום ולסכנה". הוא הסביר כי "הזוי שמדינה שלמה במלחמה, ונתניהו מחפש לעצמו נקודת בריחה. מראש זו לא ממשלת חלומות, אך נאותנו להקימה כדי לתת מענה לאחד מהמשברים החמורים שהיו כאן. ככה אין טעם להמשיך".

יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להודיע במהלך היום רשמית על החלטתו לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. מקורבים לגנץ עדכנו אתמול את לשכת נתניהו, כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, אך הבהירו כי החלטתו תתקבל סופית רק היום. גם סיעת דרך ארץ הודיעה אתמול כי תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר, כלומר כל גוש כחול לבן צפוי לתמוך בהצעה.

עמיר פרץ ואיציק שמולי, ישיבת סיעת העבודה גשר, 25 בנובמבר 2019. רוני כנפו
עמיר פרץ ואיציק שמולי, בישיבת סיעה לפני הבחירות/רוני כנפו

הצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית צפויה לקבל בינתיים את תמיכת יש עתיד, ימינה, הרשימה המשותפת, מרצ וישראל ביתנו. אם חברי הכנסת של כחול לבן יתמכו בה, יושג רוב לאישורה, אך עדיין לא מדובר בפיזור וודאי של הכנסת ה-23. לאחר אישור בטרומית, הצעת החוק תעבור לדיונים בוועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר סיעת כחול לבן.

לח"כ גינזבורג תהיה שליטה על תהליך החקיקה ועל קצב התקדמותו. אם יוחלט לקדם את הצעת החוק גם בקריאה ראשונה, שניה ושלישית, הסיעות בכנסת יצטרכו לקבל הכרעה מוסכמת על תאריך בחירות. אם חוק הפיזור לא יקודם ובמקביל לא תושג פשרה על סוגיית התקציב, הכנסת תפוזר אוטומטית ב-23 בדצמבר בחצות הלילה, והבחירות יתקיימו כעבור שלושה חודשים. המשמעות היא שתמיכת כחול לבן בפיזור הכנסת אינה בהכרח בחירות, וייתכן כי בשלושה שבועות שנותרו, יוכלו במפלגה להגיע לפשרה פוליטית עם הליכוד.

עוד בוואלה!

נתניהו: נתנגד לניסיון להוביל לבחירות; כחול לבן: הציבור לא קונה את השקרים

לכתבה המלאה

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי האופוזיציה צפויה ביום רביעי לגרור לבחירות, וכי בליכוד יתנגדו לכך. נתניהו אמר את הדברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, לקראת ההצבעה המתוכננת ביום רביעי על פיזור הכנסת וברקע משבר התקציב עם כחול לבן. "הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות", אמר.

"אנחנו נצביע בעד אחדות כדי שנביא חיסונים לכל אזרחי ישראל", המשיך. "כדי להיאבק בקורונה וכדי שנגיש עוד סיוע כלכלי לעסקים ולאזרחים. אחדות - כדי שנמשיך לשמור על הביטחון ונחתום על עוד הסכמי שלום. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות ופוליטיקה אלא למענם, למען כל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל".

בכחול לבן תקפו את ראש הממשלה בתגובה לדבריו, ואמרו כי "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב". בישיבת הסיעה אמר היו"ר בני גנץ כי הם מתכוונים לקבל החלטה "איך להצביע על פיזור הכנסת מחר בערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully