וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה בכחול לבן נגד תמיכת ינקלביץ' במאחזים; גנץ: "זה לא הקו של המפלגה"

עודכן לאחרונה: 30.11.2020 / 19:01

היו"ר הבהיר בישיבת הסיעה כי אינו תומך במאבק להסדרת התנחלויות שהוקמו ללא היתר, יממה אחרי ביקורה של שרת התפוצות במאהל מחאה להסדרת המאחזים, שם אמרה כי גנץ מגבה את פעילותם. ח"כ זמיר: "גורמת נזק במחוזות שאין לנו בהם מצביעים". ינקלביץ': אל תאמינו לציטוטים מטעים

בווידאו: השרה ינקלביץ' הביעה תמיכה במאחזים/צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר היום (שני) כי הוא אינו תומך במאבק להסדרת המאחזים, והתנער מדבריה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שאמרה אתמול במאהל המאבק כי גנץ תומך בהם. בישיבת סיעת כחול לבן גנץ אמר כי "איננו תומכים במאחזים הבלתי חוקיים ולא משנה מי יושב שם, אם זה בן אדם טייס או רופא, זה לא נותן לו הרשאה לשבת שם בשטחים בלתי חוקיים".

גנץ הדגיש כי "אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקווי 67", והוסיף כי "משרד הביטחון עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים בדיוק לפי התקנות והחוקים. כל סטייה מעבר לקו הזה היא לא הקו של כחול לבן".

ח"כ עומר ינקלביץ', כנסת, 14 במאי 2019. הדס פרוש, פלאש 90
"חלוצים יקרים, שר הביטחון נותן גיבוי מלא להסדרה". ינקלביץ'/פלאש 90, הדס פרוש

שר הביטחון התייחס לנושא לאחר שח"כ אסף זמיר תקף בחריפות את ינקלביץ' במהלך ישיבת הסיעה, וביקש ממנה להפסיק עם אמירות שלא מתואמות עם המפלגה. זמיר הטיח בפניה כי היא "גורמת נזק פוליטי במחוזות שאין לנו בהם מצביעים. זו חריגה מהקו האידיאולוגי של המפלגה, באינטרס לא ברור שלא משרת אותנו".

זמיר הוסיף כי "אנחנו ערב פיזור הכנסת פוטנציאלית, כדאי שניזכר מי אנחנו כי האמירות האלה והפעולות הלא מתואמות שאת עושה מרחיקות את ספינת האם מהמצביעים שלנו". ינקלביץ' דחתה את טענות זמיר והשיבה שלא מדובר בחריגה מן הקו ו"יש שם אנשים נפלאים".

ינקלביץ' הגיבה למתקפה עליה, ואמרה כי עמדתה לא משתנה כאשר מדובר בהסדרת יישובים שנמצאים על אדמות מדינה. "עמדת המפלגה, כפי שנאמרה בישיבת הסיעה על ידי יו"ר הסיעה, היא תמיכה בהסדרה של היישובים שנמצאים על אדמות מדינה שנבנו בתום לב. זוהי גם העמדה שאותה הבעתי ואני גאה בה", אמרה. "מדובר במלח הארץ, אנשים שחיים בתת תנאים והגיע הזמן לתת להם תנאים לחיים בכבוד. אל תאמינו לציטוטים מטעים", הוסיפה.

עוד בוואלה!

הנגבי: הממשלה תכשיר מאחזים עוד בימי טראמפ; ביטון: זה ייקח שנים

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
"אני תומך בהישארות בגושים ללא חזרה לקווי 67", בני גנץ/אלעד מלכה

ינקלביץ' ביקרה אתמול במחאת נציגי ההתיישבות הצעירה, השם של המאבק להסדרת המאחזים. בעת ביקורה במוקד המחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים היא אמרה: "חלוצים יקרים, חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצידכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים. מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל".

"סימן שאלה על זהות כחול לבן"

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, מתח ביקורת חריפה על כחול לבן בעקבות ההתבטאויות נגד ינקלביץ'. "דווקא שרה שבאה ממגזר שונה, שמייצגת אחדות וריבוי דעות, שמבקשת למצוא פתרון הגיוני למתיישבים נתקלת בחומה כזו של בוז?", אמר רביבי. "כחול לבן הקפידה להציג עצמה לא ימין ולא שמאל מציבה סימן שאלה על זהותה. מדוע לא לפעול למציאת פתרון להתיישבות הצעירה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully