וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש תסגור את חקירת הירי בילד מאלכ עיסא במזרח ירושלים מחוסר ראיות

עודכן לאחרונה: 3.12.2020 / 18:22

עיסא, בן ה-9, איבד את עינו כשנפגע מירי כדור ספוג לפני עשרה חודשים, כששב לביתו מבית הספר. שני שוטרים נחקרו במחלקה בעקבות הפרשה, אך כעת, כפי שנודע לוואלה! NEWS, יועבר התיק לבחינה משמעתית במשטרה. המשפחה הודיעה שתערער על הצעד: "החלטה מבישה"

מאלכ עיסא, בן ה-9, שנפגע בעינו מירי כדור ספוג של המשטרה בדרכו חזרה מביה"ס, סובל מכאבים כרוניים וטראומה נפשית קשה מאז האירוע/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

מח"ש החליטה היום (חמישי) לסגור את תיק חקירת הירי בילד מאלכ עיסא בעיסאוויה - כך נודע לוואלה! NEWS. עיסא, שהיה אז בן תשע, איבד את עינו מירי בתקרית שהתרחשה לפני כעשרה חודשים. תחת זאת, התיק יועבר לבחינה משמעתית במשטרה.

עיסא נפגע בעת שחזר בשבת מבית הספר לביתו. הוא סיפר כי ירד מהאוטובוס עם אחיותיו, ובעוד הן הלכו לבית, נכנס הוא לחנות. כשיצא וחצה את הכביש - נפגע מירי כדור ספוג. מח"ש חקרה שני שוטרים בחשד לירי של כדור ספוג, שביצע אחד מהם במהלך מעצר בשכונה. על פי גורם המעורה בחקירה, השוטר אמר כי אמנם ירה, אך טען כי הירי כוון לעבר קיר.

ואאל עיסא, אביו של מאלכ, אמר לוואלה! NEWS כי המשפחה תגיש ערעור על ההחלטה. "אנחנו נגיש ערעור ואני הולך עד הסוף. אני אעשה הפגנות ואשן ליד מח"ש. אני לא אוותר", אמר עיסא. "לא חשבתי שזה מה שיקרה כי מח"ש באו לבית חולים ואמרו שאין מה לדאוג, ובסוף סגרו. אין צדק בעולם. ילד קטן וזה מה שמגיע לו? גם שינו לנו את החיים וגם סוגרים את התיק. לא חשבתי שככה זה יהיה. זה לא ילד שעשה בעיות וזרק אבנים, ילד כולה בן שמונה וחצי ירד מהאוטובוס, קנה סנדוויץ', חצה את הכביש ונפגע".

עורך הדין דודי קירשנבאום, המלווה את משפחת עיסא, אמר כי "מדובר בהחלטה מבישה". לדבריו, "אם השוטר ירה על קיר לאיפוס בזמן שיש ילדים שחוזרים מבית ספר, וכדור פגע בעין של מאלכ - זו רשלנות הכי חמורה שיכולה להיות".

מאלכ עיסא, ילד בן תשע שנפצע מירי כדור ספוג של המשטרה בעיסאוויה, 15 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מאלכ עיסא בבית החולים הדסה בהר הצופים/אתר רשמי, אתר רשמי

במח"ש אספו עדויות של תושבים בשכונה וכן של שוטרים שהיו עדי ראייה לאירוע. אביו סיפר כי מאלכ עבר כמה ניתוחים בעקבות הפגיעה, ואיבד את ראייתו בעין אחת. בני משפחתו הביאו אותו בעקבות הפגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים הסמוך, ומשם הוא פונה להדסה עין כרם כשהוא סובל מפגיעה קשה בפניו ובראשו.

"ירדתי מהאוטובוס אני והאחיות שלי. האחיות שלי חצו את הכביש, ואני הלכתי לקנות סנדוויץ'. חציתי את הכביש, ואז חייל חמוש ירה לי כדור בפנים", תיאר בקצרה עיסא את התקרית.

עוד בוואלה!

הילד מעיסאוויה שאיבד את עינו משחזר: "הלכתי לקנות כריך, ושוטר ירה לי בפנים"

לכתבה המלאה

ואאל עיסא הרחיב על נסיבות המקרה. "מאלכ היה עם האחיות שלו, הם לומדים בבית ספר בוואדי ג'וז. כשחזרו האוטובוס הוריד אותם בתחנה בכפר, ויש מרחק של 200 מטר לבית. בדרך כלל אימא שלהם באה עם האוטו לאסוף אותם, אבל היום אמרה שיש יום יפה ושיבואו ברגל. הוא נכנס למכולת לקנות ממתקים וביציאה מהמכולת קיבל כדור לפנים".

לדברי האב, במקום הייתה התקהלות בגלל מעצר של מישהו בשכונה ו"התחילו לירות באוויר". עוד הוסיף כי בדרך כלל הם אוספים אותם עם האוטו כי "מפחדים על הילדים ודואגים תמיד. כל הזמן יש בלאגן בכפר אז אנחנו מפחדים שהילדים ייפגעו".

מאלכ עיסא 
הילד מעיסאוויה, שנפצע בעיניו. -, אתר רשמי
מאלכ עיסא בביתו, לאחר ששוחרר מבית החולים/אתר רשמי, -

בני המשפחה סיפרו כי מאז שוחרר מבית החולים, מאלכ יכול לבכות במשך שעות בשעות הערב - לעתים בגלל הכאבים ולעתים בשל הטראומה. "אימא שלו מתקשרת אליי לחזור מהר כי מאלכ בוכה. חזרתי עם דוד שלו, ישבתי אתו ביחד שעתיים. מאלכ רק בוכה. אני אומר לו 'למה?' - לא עונה. לא עונה כלום. שעתיים רק בוכה", תיאר אביו ואיל הקשיים שעמם מתמודדים בני המשפחה.

מח"ש: לא ניתן לשלול שהחבלה נגרמה מאבן

ממח"ש נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע קשה ומצער שאירע במסגרת פעילות מבצעית. מחומר הראיות עולה כי הכוח המשטרתי הגיע למקום כדי לבצע מעצר ונתקל בהתנגדות שכללה, בין היתר, יידוי אבנים לעבר הכוח. במהלך הפעילות נורה כדור ספוג לעבר חומה שהייתה במקום, שאינה סמוכה למקום עמידתו של הילד בעת הירי. נציין כי הסרטון שפורסם משקף באופן חלקי את שאירע בשטח ואת ממצאי החקירה".

"בנוסף, במסגרת החקירה המקיפה התקבלה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית אשר לא שללה את האפשרות כי החבלה נגרמה מאבן ולא מכדור ספוג", הוסיפו. "עם זאת החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינה גורמי המשטרה באשר להתנהלות המבצעית באירוע, לרבות בנוגע לנהלי השימוש ברובה ספוג במהלך פעילות מבצעית בקרבת אוכלוסייה אזרחית".

עו"ד דב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן, המייצג את השוטר החשוד בפציעת הילד, מסר כי "מבלי להמעיט מן הכאב, הסבל והטראומה שנגרמו למאלכ ומשפחתו, לא נמצא כל קשר ראייתי או קליני בין ירי כדור הספוג אותו ביצע מרשנו, בהתאם לנוהלים, לבין פציעתו של מאלכ. ההחלטה מחויבת המציאות בנסיבות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully