וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנציב שירות המדינה: מבקש למנות את מזכיר הממשלה למנכ"ל משרד רה"מ

2.12.2020 / 21:01

רה"מ הודיע רשמית כי בחר במקורבו צחי ברוורמן להחליף את רונן פרץ כמנכ"ל משרדו, והוא צפוי לכהן בו במקביל לתפקידו. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, פרץ עוזב את תפקידו ברקע עתירה שדרשה למנות מנכ"ל קבוע ללשכה. ברוורמן יהיה אחראי על הוצאות המעון וההטבות להן זכאי רה"מ

בווידאו: גנץ מבהיר שכחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אתמול (שלישי) לנציב שירות המדינה וביקש לאשר את מינויו של מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. ברוורמן, שמכהן כמזכיר הממשלה מאז 2016, מועמד למינוי קבוע לתפקיד מנכ"ל המשרד ומינויו כפוף לאישור ועדת מינויים בנציבות. עד לאישורו הקבוע, הוא ישמש כממלא מקום המנכ"ל.

בשלב ראשון, נתניהו לא צפוי למנות מזכיר ממשלה במקומו של ברוורמן, והוא יכהן במקביל בשני התפקידים. ברוורמן נחשב למקורב למשפחת נתניהו. כעת, לפחות עד מינויו הקבוע, הוא ישמש במקביל גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה - אחד התפקידים הבכירים ביותר בממשלה האמון על תיאום עבודת משרדי הממשלה מול ראש הממשלה ולשכתו. בה בעת, זהו גם אחד התפקידים הרגישים ביותר עבור משפחת נתניהו, שכן מנכ"ל המשרד אחראי גם על המעונות, תנאי השכר, וההטבות שלהן זכאי ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת ממשלה, 15 ביולי 2018. AP
נחשב מקורב למשפחה. ברוורמן ונתניהו, 2018/AP

גם אחרי אישור ועדת המינויים, קרוב לוודאי שמינויו הקבוע של ברוורמן יתעכב וייתקל בקשיים לנוכח המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן, שבולם את אישורם של מינויים גורליים כמו מנכ"ל משרד המשפטים. כדי שהמינוי יאושר נדרשת הצבעה בממשלה והסכמה של שתי המפלגות על סדר היום.

ברוורמן יחליף בתפקיד את רונן פרץ, ששימש כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה מאז יוני 2019, ועוזב כעת את תפקידו, כפי שנחשף בוואלה! NEWS. פרץ, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו שרה, מונה רק במעמד ממלא מקום, מבלי לעבור ועדת מינויים כדי להפוך את המינוי לקבוע, וכהונתו הזמנית הוארכה מדי שלושה חודשים. אולם, ברקע עתירה שהוגשה לבג"ץ, בדרישה להפסיק את כהונתו כממלא-מקום ולמנות למשרד מנכ"ל קבוע - הוחלט שפרץ יסיים את תפקידו.

עוד בוואלה!

בדרך החוצה: מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ צפוי לסיים את תפקידו

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, 23 יולי 2019. אבי אוחיון לע"מ, אתר רשמי
המנכ"ל היוצא. רונן פרץ/אתר רשמי, אבי אוחיון לע"מ

בתנועה לטוהר המידות, שהגישה את העתירה שהובילה לסיום תפקידו של פרץ, נמסר בתגובה למינוי ברוורמן כי "אנו עומדים על הצורך למנות מנכ"ל קבוע למשרד ראש הממשלה. בחירת מועמד הינה שלב ראשון בתהליך, ובמציאות הנוכחית כלל לא ברור האם הממשלה בכלל תדון במועמדותו, כפי שקורה בעניינו של מנכ"ל משרד המשפטים. בנוסף, הכוונה המסתמנת לפיה מר ברוורמן יכהן בשני התפקידים במקביל במשרת קבע מחייבת בחינה עמוקה, ומעלה על פניו שאלות לא פשוטות שעוד יתבררו בהמשך העתירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully