וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לנתניהו: פשרה עם כחול לבן חייבת לכלול את חוקי הגיוס והגיור

1.12.2020 / 11:18

בש"ס וביהדות התורה ידרשו מראש הממשלה לכלול את החוקים בכל פשרה פוליטית שתושג עם כחול לבן להמשך קיום הממשלה. ראשי המפלגות החרדיות נפגשו בשבועות האחרונים עם גנץ, אך האחרון הבהיר כי אין בכוונתו לקדם את החוק החדש, כל עוד הממשלה לא יציבה

בווידאו: נתניהו מבטיח שהליכוד יצביע נגד ההחלטה לפיזור הכנסת/צילום: הליכוד

במפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - צפויים להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם דורשים לכלול את חוקי הגיוס והגיור בכל פשרה פוליטית שתושג עם כחול לבן להמשך קיום הממשלה - כך אמרו היום (שלישי) גורמים בשתי המפלגות לוואלה! NEWS. לפי דרישה זו, אם נתניהו וגנץ יגיעו להסכמה על סוגית התקציב, החרדים ידרשו גם את אישורם של שני חוקים אלה.

סוגיית הגיוס והגיור אינן חדשות, והן נמצאות על שולחן הכנסת חודשים ארוכים. בתחילת החודש בג"ץ קבע כי חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים, ובעקבות זאת החוק הפוטר תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל יבוטל ב-1 בפברואר, ואם לא יקודם חוק חדש, תחול חובת גיוס גם על תלמידי ישיבה שמעמדם "תורתו אומנותו".

בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן במשרד ראש הממשלה בירושלים. 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
בג"ץ קבע כי חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים. נתניהו עם ליצמן ודרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בהסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן, התחייב שר הביטחון בני גנץ לקדם את החוק בהקדם. ''עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות'', נכתב בהסכם. ביהדות התורה טענו אמש כי "מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם". במפלגה טענו כי היא רואה בכך "הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן".

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו בשבועות האחרונים עם גנץ, אך האחרון הבהיר כי אין בכוונתו לקדם את החוק החדש, כל עוד הממשלה לא יציבה, ואיום הבחירות מרחף באוויר. בתגובה, החרדים האשימו אותו כי הוא מחזיק בחוק כקלף מיקוח וערובה פוליטית "מהסוג הכי ציני שיש", כלשונם.

עוד בוואלה!

בג"ץ קבע כי חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים

לכתבה המלאה
תלמידי ישיבות באים לקבל פטור, לשכת הגיוס תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני", תלמידי ישיבות בבאקום/ראובן קסטרו

גם סוגיית הגיור תעלה בדרישת החרדים. בש"ס וביהדות התורה חוששים מהחלטה של בג"ץ בעתירות שנדונות בימים אלה ובה הכרה של גיורים רפורמים או קונסרבטיבים. כדי לבלום אפשרות כזו, המפלגות ביקשו לקדם הצעת חוק לפיה רק גיורים ממלכתיים יוכרו על ידי המדינה, באופן שאף יבלום גיורים אורתודוקסיים פרטיים.

לאחרונה פנו גורמים בש"ס לשר המשפטים אבי ניסנקורן, וביקשה לקדם את ההצעה לאישור בקריאה טרומית, אך האחרון התחמק מהסכמה על כך, והחוק נותר תקוע, ללא הסכמה. אתמול המדינה באמצעות שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הייתה אמורה להשיב על העתירות שמבקשות להכיר בגיורים נוספים, אך קיבלה ארכה לתשובתה ביומיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully