וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך החוצה: מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ צפוי לסיים את תפקידו

16.11.2020 / 15:58

פרץ, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו ולרעייתו שרה, מונה לתפקיד ביוני 2019, ומאז הוארכה כהונתו הזמנית מדי שלושה חודשים מבלי שיאושר כמינוי קבוע. לדברי גורמים פוליטיים, הרקע לעזיבה של פרץ היא עתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה להפסיק את כהונתו כממלא מקום

בווידאו: רה"מ מעריך שתקבל חיסונים ראשונים לקורונה בינואר/צילום: לע"מ

ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, צפוי לעזוב את תפקידו בקרוב - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. פרץ, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, מונה למ"מ מנכ"ל המשרד ביוני 2019, ומאז הוארכה כהונתו הזמנית מדי שלושה חודשים מבלי שיאושר כמינוי קבוע.

לדברי גורמים פוליטיים, הרקע לעזיבה של פרץ היא עתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה להפסיק את כהונתו כממלא מקום, ולמנות למשרד ראש הממשלה מנכ"ל קבוע. בחודש שעבר פרקליטות המדינה הודיעה לבג"ץ כי מינויו הזמני של פרץ יוארך רק עד 31 באוקטובר, וכי עד 1 בדצמבר נתניהו יודיע על מינוי קבוע לתפקיד.

גורמים בלשכת רה"מ אמרו לוואלה! NEWS ש"הארכת מינויו של פרץ כמ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה נקבעה עד 30 בנובמבר בשל העתירה העומדת ותלויה, ואין שינוי במעמדו ברגע זה". עם זאת, הגורמים לא הכחישו כי הוא עומד לסיים את תפקידו.

רונן פרץ. gov.il, אתר רשמי
יסיים את תפקידו בקרוב. ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ/אתר רשמי, gov.il

פרץ הוא עורך דין במקצועו, שהחל את דרכו עם עו"ד מיכאל קליינר, ח"כ לשעבר שמשמש כיום כאב בית הדין של הליכוד. הוא הגיע ללשכת ראש הממשלה ב-2013, ושימש יועץ במזכירות הממשלה עד 2017, אז מונה לסגן מזכיר הממשלה.

לפני שנה וחצי, אחרי שהמנכ"ל הקודם, יואב הורביץ, עזב את תפקידו, הוא שודרג והחליפו בתפקיד. גם הורביץ כיהן רוב הזמן כממלא מקום בתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ, אחרי עזיבתו של אלי גרונר ב-2018.

בתקופתו כממלא מקום, המנכ"ל פרץ הוביל מטעמו של נתניהו את העבודה מול הממשל האמריקני על מפות הסיפוח (שלא יצא לדרך), וכן עמד בראש משלחות הנורמליזציה שישראל שיגרה לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן.

עוד בוואלה!

"קללת" ראשי הסגל: כך הסתבכו אנשי האמון של נתניהו

לכתבה המלאה

במקביל, פרץ הוא זה שטיפל בכל סוגיות הטבות המיסוי וההוצאות, שהעסיקו את נתניהו ומשפחתו בחודשים האחרונים והפכו לסערות בוועדת הכספים.

פרץ מכהן בתפקידו מזה כשנה וחצי, בתקן ממלא מקום, למרות שלפי החוק מילוי מקום של תפקיד בכיר בממשלה מוגבל לתקופה של חצי שנה. על כל הארכה נוספת של מילוי המקום, נדרש אישור של היועמ"ש ונציב שירות המדינה להארכת הכהונה במילוי מקום "בנסיבות מיוחדות".

לאור מערכות הבחירות החוזרות ונשנות ב-2020-2019, אישר היועמ"ש אביחי מנדלבליט להאריך את כהונתו הזמנית של פרץ שוב ושוב מדי שלושה חודשים.

רק שבאוגוסט האחרון, התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"ץ וביקשה שבית המשפט יורה על סיום כהונתו של פרץ בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה. זאת, משום שהיא מנוגדת להוראות חוק שירות המדינה (מינויים) ולא מתקיימות הנסיבות המיוחדות במקרה שלו, שמצדיקות את המשך הארכת כהונתו כממלא מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully