וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד מתחת ל-3.3 שקל; בנק ישראל רוכש מט"ח בהיקפים נמוכים

עודכן לאחרונה: 1.12.2020 / 19:24

הדולר נמצא במגמת היחלשות זה כמעט שבועיים ברצף, והגיע לשער הנמוך ביותר מ-2008. בתגובה לכך, בנק ישראל רוכש מט"ח בסכומים נמוכים מהבנקים הזרים הפועלים בזירה המקומית. לדברי בכירים, ניתן להסביר את התחזקות השקל בפריחת תעשיית ההייטק בישראל

בווידאו: הדולר בשער הנמוך מזה 12 שנה/עריכה: ניר חן

שערו של הדולר ממשיך להיחלש מול השקל והגיע היום (שלישי) ל-3.29 שקל לדולר - השער הנמוך ביותר זה יותר מ-12 שנה. לוואלה! NEWS נודע כי בתגובה לכך, בנק ישראל רוכש מט"ח מהבנקים הזרים הפעילים בזירת המט"ח המקומית, זה היום השני ברציפות.

אולם, לדברי אחד הסוחרים בשוק המט"ח, מדובר בסכומי רכישה נמוכים שלא מגיעים לעשרות מיליוני דולרים. כלומר, לא מדובר בסכומים שיכולים להשפיע על שער הדולר בהשוואה להיקפי המסחר היומיים בזירת המט"ח המקומית. "בחודשים האחרונים בנק ישראל כמעט ולא פונה לבנקים המקומיים ועובד בעיקר עם הבנקים הזרים", אמר. "כנראה שהוא חושב שהבנקים הזרים יותר טובים".

לדברי סוחר מט"ח אחר, הגופים שמוכרים דולרים וקונים שקלים הם בעיקר גופים מוסדיים מקומיים וקרנות זרות. לטענתו, מדובר במאות מיליוני דולרים מדי יום, כך שהכמויות המזעריות אותן רוכש בנק ישראל לא עוזרות להתאוששות הדולר.

בנק ישראל, ירושלים. רויטרס
"עובד בעיקר עם הבנקים הזרים". בנק ישראל/רויטרס

הדולר נחלש זה כמעט שבועיים ברצף. בנק ישראל הותיר אתמול את שיעור הריבית על כנו ברמה של 0.1%, והתייחס בסקירתו לתיסוף השקל. "מאז החלטת הריבית הקודמת, התחזק השקל מול הדולר בכ-1.7% על רקע היחלשות משמעותית של הדולר בעולם. המשך הייסוף עלול לפגוע בייצוא, והוא צפוי לפעול להאטה נוספת באינפלציה", נמסר מהבנק.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, התחזקות השקל מוסברת על ידי פריחת ענף ההייטק הישראלי. "חוזקו של ההייטק ממשיך לתמוך בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, ובכך גם בחוזקו של השקל מול סל המטבעות", אמר.

קליין הסביר כי "הענף שהסתגל הכי מהר ל'מציאות החדשה הוא כמובן ההייטק, כאשר העלייה בצריכת השירותים הדיגיטליים הזניקה את המכירות וההשקעות בענף בישראל ובעולם. כך, סך ייצוא השירותים בענפי הייטק בספטמבר עלה ב-2%, והוא גבוה ביותר מ-20% בהשוואה לספטמבר בשנה שעברה".

עוד בוואלה!

הדולר בשפל מאז משבר 2008: מה המשמעות ואיך זה ישפיע עלינו

לכתבה המלאה

מגמת היחלשות הדולר מול השקל נמשכת למרות המשבר הכלכלי הגדול בתולדות המדינה, אי היציבות הפוליטית הממושכת, היעדר תקציב מדינה והגירעון החסר התקדים.

המשמעות של התחזקות השקל מול הדולר, היא שיש יותר דולרים שנכנסים למשק מאשר כאלו שיוצאים ממנו. כאשר כמות הדולרים במשק גדולה - מחיר הדולר יורד, והשקל מתחזק. העודף בחשבון השוטף אינה תופעה חדשה, והיא קיימת כבר יותר מעשור. שער הדולר אמנם ירד במעט, אולם מדובר בירידה הדרגתית שנמשכת בשער המטבע האמריקני, בעיקר בשל עודפי היצע של מטבע זר בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully