וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה: התעשייה האווירית תחל בהנפקת מניות

25 שנה אחרי שרשות החברות החלה בקידום המהלך, הוועדה החליטה להפריט חלקים מהחברה הממשלתית הגדולה במשק. ההכנסות מההליך שהובילו משרדי האוצר והביטחון ישמשו לתהליכי פיתוח בארגון ולהעסקת אלפי עובדי נוספים. גנץ בירך: "מהלך הכרחי בעת משבר כלכלי"

צילום: התעשייה האווירית

ועדת השרים להפרטה אישרה הערב (חמישי) החלטה על הפרטת חלק ממניות התעשייה האווירית. ההצעה, שהובאה לוועדה בתום עבודת מטה משותפת של משרד הביטחון, רשות החברות הממשלתיות ומשרד האוצר, תועבר בהמשך לאישור הממשלה. ההכנסות שיתקבלו מההליך ישמשו ברובן לפיתוח החברה והעסקת עובדים נוספים.

קידום המהלך החל כבר לפני 25 שנה, על ידי ראשות החברות. את המהלך הנוכחי הוביל מנהל הרשות ינקי קווינט. ההנפקה צפויה לצאת לדרך במחצית הראשונה של שנת 2021, ובסיומה החברה הממשלתית תהפוך לחברה ציבורית שנסחרת בבורסה.

התעשייה האווירית היא החברה הממשלתית הגדולה במשק. החברה מעסיקה 16 אלף עובדים, והמכירות השנתיות שלה מסתכמות בכ-14 מיליארד שקלים, מהם כעשרה מיליארד בייצוא לכ-90 מדינות ברחבי העולם. מטרת המהלך היא להנפיק 25% ממניות החברה, עם אפשרות להגיע בעתיד ל-49%, כשהמדינה עדיין תחזיק ברוב השליטה.

התעשייה האווירית. --, אתר רשמי
ההפרטה תאפשר העסקת אלפי עובדים. התעשייה האווירית/אתר רשמי, --

הכסף שיגויס מהנפקת המניות ישמש את התעשייה האווירית להזרמת הון לטובת השקעות במחקר ופיתוח, רכישת חברות והשקעות נוספות. שינוי מבנה הבעלות של החברה יתאים אותה לחברות דומות בעולם ויהפוך אותה לגמישה יותר ומותאמת לשוק התחרותי בו היא פועלת.

"המהלך האסטרטגי יתרום לביטחון הלאומי של מדינת ישראל הן בפן הכלכלי והן בפן הביטחוני, ואף יתרום לקידום שוק ההון הישראלי", הודיעה החברה. עוד הוסיפו כי בשביל להמשיך בהליך הצמיחה שחל בשנים האחרונות, "יש צורך בהשקעה מתמדת במחקר ופיתוח, כניסה לשווקים חדשים, ורכישת חברות. כמו כן, נדרשת יכולת תחרותית לקלוט מועמדים איכותיים בלוחות זמנים קצרים ולקדם עובדים לרמות שכר תחרותיות בשוק". לדבריהם, "ההנפקה תשרת מטרות אלה ותרחיב את אפשרויות המימון של החברה".

עוד בוואלה!

אושר ההסכם בתעשייה האווירית: פיטורי 900 העובדים יוקפאו

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ בנתב"ג, 29 באוקטובר 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
"המהלך יתרום לישראל הן ביטחונית והן כלכלית". גנץ/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בירך על ההחלטה. "הבאנו לאיזון בין הצורך לקדם את התעשייה האווירית והתנהלותה העסקית מול השווקים בעולם ובין השמירה על יכולותיה והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל והאמצעים שברשותה", אמר. "נוסח החלטת הממשלה יביא לכך שהמשאבים שייכנסו מרכישת מניות החברה, יושקעו ברובם בתוכנית פיתוח שתקדם את החברה ותביא להעסקה של מאות ואלפי עובדים בעתיד, דבר הכרחי כיום על רקע משבר הקורונה".

שר הדיגיטל הלאומי ויו"ר ועדת השרים, דודי אמסלם, הצטרף לברכות. "מדובר בבשורה ענקית למשק הישראלי, גאווה לאומית לכל עם ישראל. מיום כניסתי לתפקיד אני מאיץ תהליכי הפרטה, והנפקה כמו זו של התעשייה האווירית, מהחברות הגדולות והמוערכות במשק, תגייס כוחות חדשים, ידע והון, ותשדרג את עצמה רבות. זהו צו השעה, ואני שמח שהצלחנו להגיע להסכמות ולצאת לדרך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully