וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ההסכם בתעשייה האווירית: פיטורי 900 העובדים יוקפאו

29.7.2020 / 15:29

דירקטוריון החברה אישר את ההסכם בין ההנהלה לוועד העובדים, לפיו בתקופת הקפאת הפיטורים יקודם מתווה פרישה מרצון לעובדים. בתמורה, ועד העובדים ישהה את הכרזתו על סכסוך עבודה. יו"ר ועד העובדים: "הוכחנו שאנחנו ארגון חזק ואחראי"

שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה/--

דירקטוריון התעשייה האווירית אישר היום (רביעי) את ההסכם בין ועד התעשייה האווירית להנהלת החברה, לפיו יוקפאו פיטורי 900 מעובדי חטיבת התעופה. במהלך תקופת ההקפאה, יקודם מתווה פרישה מרצון בקרב העובדים.

במסגרת הדיון בדיריקטוריון, הנהלת החברה המליצה על הקפאת ההתייעלות בחברה, בתמורה להסכמת ועד העובדים להשהות את סכסוך העבודה עליו הכריז. במכתב ששלח לעובדים יו"ר הוועד יאיר כץ, ברך על ההסכם. "כידוע בערבו של תשעה באב נהוג שלא לשמוח יתר על המידה, אבל באם ישנה בשורה טובה חשוב לשמוח ולהתברך בה", כתב.

חדר הבקרה של התעשייה האווירית, יהוד, 27 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
פיטורי העובדים יוקפאו. התעשייה האווירית/ניב אהרונסון

"בזכות מאבקנו הנחוש והעמידה על הזכויות והעקרונות, השגנו יחד מטרה חשובה ושמרנו על מקור הפרנסה והתעסוקה של מאות מהעובדים", כתב כץ. "לשמחתי, קול הזעקה שלנו לא נפל על אוזניים ערלות".

יו"ר הוועד הוסיף כי "שוב הוכחנו שאנו ארגון חזק אך עם זאת אחראי הפועל באופן שקול ומידתי, תוך מיצוי כל התהליכים, בטרם הוא מפעיל סנקציות הפוגעות ברציפות התפקודית של המפעל שהוא לבית שני לנו".

עוד בוואלה!

מסתמן: 900 עובדי התעשייה האווירית לא יפוטרו; יקודם מתווה פרישה מרצון

לכתבה המלאה
יאיר כץ מהתעשייה האווירית. באדיבות המצולמים
"הזעקה שלנו לא נפלה על אוזניים ערלות". יו"ר הוועד, יאיר כץ/באדיבות המצולמים

בתחילת החודש, דירקטוריון התעשייה האווירית ביקש מההנהלה להגיש לו תכנית התייעלות לחטיבת התעופה, המעסיקה 5,000 מתוך 15 אלף העובדים בחברה. זאת, בעקבות משבר הקורונה שהביא לקפאון בענף התעופה העולמי. עקב כך, הכריז יו"ר הוועד כץ על סכסוך עבודה, שנמשך עד להגעה למתווה, והבהיר לאורך השיחות בין הצדדים כי לא יסכים לפיטורי עובדים.

אספית חירום של מועצת העובדים בתעשייה האווירית 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"הוכחנו שאנחנו ארגון חזק". ישיבת החירום של ועד עובדי התעשייה האוורית בתחילת החודש/אתר רשמי, -

במהלך התקופה קיים כץ פגישות עם יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר ושר האוצר ישראל כץ, כמו גם עם השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם. הפגישות התקיימו על מנת למנוע את מהלך פיטורי העובדים בתעשייה האווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully