וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: 900 עובדי התעשייה האווירית לא יפוטרו; יקודם מתווה פרישה מרצון

28.7.2020 / 16:27

בתום סבב שיחות בין ועד העובדים לבין הנהלת החברה, בתיווך השר אמסלם, הוסכם על מתווה הכולל את הקפאת סכסוך העבודה. זאת, לאחר הודעת הדירקטוריון על פיטורים נרחבים בעקבות משבר הקורונה. ההסכם יאושר בימים הקרובים

צילום: ניב אהרונסון, רויטרס ולירן לוי

ועד עובדי התעשייה האווירית והנהלתה הגיעו היום (שלישי) להסכמה בנוגע למתווה, לפיו 900 עובדי החברה לא יפוטרו. בתמורה לכך, ועד העובדים יקפיא את הכרזתו על סכסוך העבודה. זאת, לאחר החלטת דירקטוריון החברה על פיטורים נרחבים בעקבות משבר התעופה העולמי המתרחש בתקופת הקורונה.

במסגרת המגעים בין יו"ר הוועד יאיר כץ להנהלה, הוחלט כי יקודם מתווה של פרישה מרצון יחד עם הארגון וההסתדרות. בהיעדר שינוי מהותי, ההסכם הפנימי אליו הגיעו הצדדים צפוי להיות מאושר בימים הקרובים. בהפגישות שנערכו בשבועות האחרונים השתתפו גם השר המקשר בין הממשלה לכנסת והאחראי על החברות הציבוריות דוד אמסלם, שר האוצר ישראל כץ ויו"ר הדירקטוריון הראל לוקר.

אספית חירום של מועצת העובדים בתעשייה האווירית 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
יקפיאו את הכרזתם על סכסוך עבודה. אסיפת ועד העובדים בתחילת החודש/אתר רשמי, -

בתחילת החודש, דירקטוריון התעשייה האווירית ביקש מההנהלה להגיש לו תכנית התייעלות לחטיבת התעופה, המעסיקה 5,000 מתוך 15 אלף העובדים בחברה. עקב כך, הכריז יו"ר הוועד כץ על סכסוך עבודה, שנמשך עד להגעה למתווה, והבהיר לאורך השיחות בין הצדדים כי לא יסכים לפיטורי עובדים.

בתחילת החודש, הודיע שר האוצר שהשתתף בשיחות, על כוונתו להכין תכנית קיצוץ במגזר הציבורי בעלות של 45 מיליארד שקל. עם זאת, טען כי התכנית לא תכלול פיטורים, וקרא לחברות פרטיות שלא לנצל את המשבר כדי לפטר עובדים. השר הזהיר שאם יראה שחברות מנצלות את המצב לביצוע פיטורים, הוא יפעיל את כל המשאבים כדי לטפל בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully