וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות יפוטרו בתעשייה האווירית, העובדים: "נילחם על הבית"

2.7.2020 / 14:00

בעקבות כוונת הנהלת התעשייה האווירית לפטר 900 עובדים, הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה. ההחלטה מגיעה לאחר בקשתו של שר האוצר מחברות שלא לנצל את משבר הקורונה לפיטורים. יו"ר ועד העובדים: "לא ניתן לשלוח מאות משפחות לרעוב ללחם בעת קשה זו"

שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה/--

(בווידאו: שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה)

מועצת העובדים של הנהלת התעשייה האווירית הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה נגד החלטת הדירקטוריון לפטר 900 מעובדי חטיבת התעופה של החברה. אתמול ביקש דירקטוריון התעשייה האווירית מהנהלת החברה להגיש לו תכנית התייעלות לחטיבת התעופה, המעסיקה חמשת אלפים עובדים מתוך 15 אלף העובדים בכל התעשייה האווירית. הבקשה של הדריקטוריון מגיעה בצל משבר התעופה העולמי המתחולל עקב משבר הקורונה.

באסיפת חירום שקיימה היום מועצת העובדים של הנהלת התעשייה האווירית הוחלט פה אחד על סכסוך עבודה נגד החלטת הדירקטוריון. "ארגון העובדים לא ייתן יד לפיטורי עובדים ולא יאפשר שליחת מאות משפחות לרעוב ללחם בעת קשה זו במשק הישראלי", אמר יושב ראש ועד העובדים יאיר כץ. "זהו איננו מאבקם של עובדי חטיבת התעופה אלא מאבקם של 15 אלף עובדי התעשייה האווירית - כולנו אגרוף אחד".

אספית חירום של מועצת העובדים בתעשייה האווירית 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
חברת ההייטק הציבורית הגדולה ביותר במדינה. אספית חירום של מועצת העובדים בתעשייה האווירית/אתר רשמי, -

כץ הוסיף כי "ההנהלה מנצלת את משבר הקורונה. אנחנו מגזר ציבורי, מדובר בחברת ההייטק הציבורית הגדולה ביותר במדינה. ברגע שדירקטוריון נותן אישור לפטר עובדים שלא מכורח המציאות, זה אומר שזה בסדר לפטר עובדים בעת משבר הקורונה, שזה בסדר להתייעל ולשלוח מאות עובדים הביתה".

שר האוצר ישראל כץ אמר אתמול בתדרוך לעיתונאים כי הוא רוצה להכין תכנית קיצוץ במגזר הציבורי בעלות של 45 מיליארד שקל, אך היא לא תכלול פיטורים. נוסף על כך, הוא קרא לחברות פרטיות שלא לנצל את המשבר כדי לפטר עובדים, והודיע שאם יראה שחברות מנצלות את המצב לפיטורים, הוא יפעיל את כל המשאבים כדי לטפל בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully