וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים: מאות הפגינו ברחבי הארץ; חסימות בת"א

עובדי ועובדות השירותים הסוציאליים מחו על קריסת שירותי הרווחה, העומסים, השכר הנמוך והאלימות שהם חווים, כחלק ממאבק שיגיע בשבוע הבא לשביתה של האיגוד. עשרות חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב, במקביל למחאות בכ-50 צמתים ברחבי הארץ

בווידאו: עובדים סוציאליים חוסמים צמתים ברחבי הארץ במחאה על תנאי העסקתם/עריכה: ניר חן

עובדים ועובדות סוציאליים הפגינו הבוקר (חמישי) בכ-50 צמתים ברחבי הארץ, במחאה על קריסת שירותי הרווחה, העומסים, השכר הנמוך והאלימות. כחלק מהמאבק שהכריזו באיגוד העובדות הסוציאליות, בשבוע הבא צפוי האיגוד להשבית את כלל השירותים.

עשרות מפגינות חסמו למשך כשעה את צומת עזריאלי בתל אביב, כשהם אוחזים בשלטי "בושה" וקוראים: "עבודת קודש לא סוגרת את החודש", וכן "ישראל כץ תתעורר, רווחה שווה יותר". מהמשטרה נמסר כי במקום נכחו שוטרים להזרמת התנועה. במקביל, 70 עובדים סוציאלים הפגינו בצומת המשטרה בחדרה. ראש העיר גנדלמן ומנכ"ל העירייה הגיעו להזדהות.

"אנחנו לא יכולים יותר ואומרים 'די לאלימות לעומסים, די לתנאים המבישים ולהיעדר המשאבים'. אנחנו קורסים תחת הנטל שהגבר בעקבות הקורונה", אמר דני, עובד סוציאלי מגבעתיים.

עשרות עובדות סוציאליות חוסמות את
צומת עזריאלי בתל אביב 2 ביולי 2020. איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, אתר רשמי
חסימת צומת עזריאלי, הבוקר/אתר רשמי, איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים

אפרת מתל אביב אמרה כי "באנו לכאן היום להילחם על השירותים החברתיים של ישראל. במשך שנים משלמים מתחת למינימום, אנחנו מקבלים השלמת הכנס. באנו להילחם לשנות את היחס לאוכלוסיות שזקוקות לשירותי רווחה. כל אזרח זכאי לעובדת סוציאלית שתהיה פנויה, קשובה ושתטפל בו בצורה שמגיעה לו".

ההפגנות נערכו בנוסף גם באופקים, אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, בית שמש, חדרה, חולון, ירושלים, כרמיאל, משגב, עמיעד, צפת, קצרין, קריית שמונה, ראש פינה, רחובות, שדרות, רמלה, דלית אל כרמל, צומת בית רימון, צומת שוקת, נס ציונה וצומת אל על.

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני: "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים. אלף משרות של עו"ס עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. השאלטריסטיים האמיתיים יושבים במשרד האוצר. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם. בלית ברירה נאלץ לצאת ביום שני לשביתה הגדולה ביותר בשירותים החברתיים, שכמוה לא הייתה עד היום".

עוד בוואלה!

השכר משפיל, האלימות מזנקת והמנהיגים ששותקים: זעקת העובדות הסוציאליות

לכתבה המלאה
עובדים סוציאלים מפגינים בצומת המשטרה חדרה, 2 ביולי 2020. שלומי גבאי
העובדים הסוציאלים בחדרה, היום/שלומי גבאי

עוד הוסיפה כי "ניכר כי לאוצר יש כוונה כמעט מוצהרת לסגור את שירותי הרווחה. הגענו עם שלל הצעות כדי להגיע להסכם שימנע את סגירת שירותי הרווחה, אך לצערנו האוצר בכלל לא הסכים לדון בהן".

במסגרת השביתה, לא ייערכו חקירות ילדים, לא יינתנו צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון, לא יינתן מענה לפניות קשישים, לא יטופלו מקרי אלימות במשפחה, לא יערכו השמות של קטינים לפנימיות, ולא יוגשו תסקירים לעבריינים ועצירים.

עשרות עובדות סוציאליות חוסמות את
צומת עזריאלי בתל אביב 2 ביולי 2020. איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, אתר רשמי
מחאת העובדים הסוציאליים בתל אביב, היום/אתר רשמי, איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים

השבוע נפגשה יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות חרמוני עם פקידי האוצר. לדבריה, משרד האוצר לא הציג כל הצעה ולא הסכים לדון בהצעות האיגוד. "נדהמנו לגלות שהאוצר לא הניח שום הצעה על השולחן במטרה למנוע את סגירת השירותים החברתיים", אמרה חרמוני.

בשבוע שעבר צעדו עובדות ועובדים סוציאליים מתל אביב לירושלים במסגרת המחאה על תנאי העסקתם, העומסים שגדלים משנה לשנה והאלימות המופנית כלפיהם.

(עדכון ראשון: 8:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully