וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים הגיעה לי-ם: "להציל את השירותים החברתיים"

מאות עובדים מפגינים מול משרדי הממשלה בבירה, זאת במחאה על תנאי העסקתם, העומס הרב, והאלימות המופנית כלפיהם. העובדים הגיעו לעיר לאחר צעדת מחאה שארכה 4 ימים, ונשאו שלטים עם הכיתוב "אנחנו עו"סים כדי שאתם תשנו בשקט" ו-"עובדים סוציאליים, אחריות מקסימום משכורת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מאות עובדות ועובדים סוציאליים מפגינים הבוקר (חמישי) בירושלים, זאת לאחר צעדת מחאה שארכה ארבעה ימים. העובדים מוחים על תנאי העסקתם, העומסים שגדלים משנה לשנה ואל על האלימות המופנית כלפיהם, זאת לאחר שני אירועים נגד עובדות בירושלים ובבת ים במהלך השבוע. המפגינים קראו להקצאת משאבים "להצלת השירותים החברתיים", ואף מחו: "אנחנו עו"סים! כדי שאתם תשנו בשקט" ו-"עובדים סוציאליים, אחריות מקסימום משכורת מינימום".

הצעדה זכתה לתמיכתם של ראשי הרשויות, וכעת הגיעו המפגינים למשרדי הממשלה בבירה. הם מקווים שיקשיבו להם ויענו לדרישותיהם, אחרת, הם אומרים, ייאלצו להשבית את כל השירותים בטרם יקרסו.

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני שהגיעה לצעדה מתחה ביקורת נגד הממשלה. "צעדנו 5 ימים,יותר מ-60 ק"מ, כדי לעשות הכל כדי לא לסגור את השירותים החברתיים בישראל. אבל בכנסת ומשרד האוצר זה לא מעניין אף אחד. אנחנו נשבית את כל השירותים החברתיים במדינת ישראל, ננעל אותם ביום שני, בעוד 11 ימים, לתקופה בלתי מוגבלת. אנחנו עושות את זה בלב דואב, אבל שלם, בידיעה שעשינו הכל כדי להימנע מזה.

מחאת העובדים הסוציאליים בירושלים, 25 ביוני 2020. רוני כנפו
המחאה הגיעה לירושלים. העובדות הסוציאליות, היום/רוני כנפו

בצל המאבק, אתמול פורסמו נתוני משרד הרווחה לפיהם נרשמה עלייה חדשה בפתיחת תיקים חדשים במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. לפי הנתונים, בעוד שביוני 2019 נפתחו ברחבי הארץ 1,032 תיקים, החודש נפתחו 1,665 תיקים - עלייה של 61%.

מתחילת השנה נרשמה דווקא ירידה, אך המגמה השתנתה מאז חודש אפריל, אז חל זינוק בפניות לרשויות הרווחה על רקע משבר הקורונה. לפי נתוני המשרד, מ-269 תיקים שנפתחו בשבוע השלישי של חודש אפריל בכל רחבי הארץ, עלה המספר ל-1,665 תיקים בשבוע השלישי של חודש יוני.

מחאת העובדים הסוציאליים בירושלים, 25 ביוני 2020. רוני כנפו
"שכר מתגמל לעו"סיות". מפגינות בירושלים, היום/רוני כנפו

עם זאת, במשרד העבודה והרווחה אמרו כי ההסבר לעלייה במספר הפניות בתחילת השנה הוא שחלק מהרשויות המקומיות הטמיעו מערכת חדשה והזינו ופניות קודמות. זאת, אף שבמשרד צופים שמספרים אלו יגדלו אף יותר, ככל שיותר אנשים יאבדו את זכאותם לדמי אבטלה וידרשו קצבת הבטחת הכנסה - קצבה נמוכה בהרבה.

במסגרת צעדת המחאה שערכו העובדים, שר העבודה והרווחה פגש אותם בבית שמש, והביע תמיכה במחאה. "מרגע סיום הסגר נרשמו אלפים במחלקות לשירותים חברתיים - ואם לא נגדיל את הסיוע לאזרחים זו רק ההתחלה", אמר שמולי.

"צעדת העובדים הסוציאליים היא צעדה למען החברה הישראלית כולה", אמר השר שמולי. "אני תומך במאבקם ואתייצב לצדם בממשלה ובכל מקום במאבק למעמדם, הגנתם ושיפור תנאי העסקתם. כמו שלא שולחים חייל למלחמה בלי אפוד וקסדה, כך לא סביר לשלוח עובד סוציאלי לטיפול ללא הגנה. ביטחונם האישי של העובדים הסוציאליים הוא תנאי מינימלי כדי שיוכלו לבצע את עבודתם".

(עדכון ראשון: 10:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully