וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכורות נמוכות, עומסים ואלימות: העובדים הסוציאליים יוצאים למאבק

בשבוע הבא העובדים יצאו לצעדת מחאה מתל אביב לירושלים וידרשו שיפור בתנאי ההעסקה הקשים, שהחריפו בזמן משבר הקורונה. בממוצע, כל אחד מהם מטפל ב-300 משפחות או ב-500 קשישים במקביל, ו-83% מהנשים חוו אלימות בזמן העבודה. "מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה"

בווידאו: עשרות אוטובוסים חסמו את איילון במחאה על קריסת ענף ההסעות/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: מחאת נהגי ההסעות הפרטיות)

העובדים הסוציאליים יוצאים למחאה בדרישה לשיפור מיידי של מצבם, ברקע החרפת המשבר במערכת הרווחה בזמן הקורונה. איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים יוביל את המאבק לשיפור תנאי העסקתם, הגדלת תקציב שירותי הרווחה ותקצוב תכנית שנועדה לשמור על ביטחונם בשל אירועי אלימות, תחת הסיסמאות "דורשים הנשמה לשירותים החברתיים עכשיו" ו"אנחנו נחנקות". ביום ראשון תצא צעדה מתל אביב לירושלים, ובסופה, ביום חמישי, אמורים העובדים להפגין מול משרד האוצר.

באיגוד הציגו את נתוני המשבר, וטענו כי 75% מהעובדים מקבלים השלמת הכנסה לשכר מינימום ויותר מחצי מהם מועסקים במשרות חלקיות בשל תת תקצוב של הרשויות המקומיות. כמו כן, כאלף משרות עבודה סוציאלית נשארות בלתי מאוישות, וזאת לדבריהם בשל התנאים הנמוכים, העומסים והאלימות. לפיכך, נוצר מצב שבו עובד סוציאלי מטפל בממוצע ב-300 משפחות או ב-500 קשישים במקביל, ומספר המטופלים אף גדל בצל משבר הקורונה.

הפגנת עובדים סוציאליים בחדרה, מרץ 2011. שלומי גבאי
"הסכר עומד להתפרץ". הפגנת עובדים סוציאליים בחדרה/שלומי גבאי

עוד עלה מהסקר כי 83% מהעובדות הסוציאליות חוו אלימות במקום עבודתן, ומתוכן 40% העידו כי לא ננקטו כלל צעדים כלפי האדם האלים. ככלל, 55% אינן מרגישות בטוחות בעבודתן. בעקבות התנאים הקשים, 25% ענו בחיוב כשנשאלו אם הן שוקלות לעזוב את המקצוע.

בין היתר, באיגוד דורשים לגבש תכנית חירום לאור החמרת המשבר, וכן להגביל ל-60 את מספר המשפחות שבהן מטפל כל עובד. כמו כן, דורשים העובדים לתקצב את תכנית האבטחה שגיבשו בשל האלימות הרבה המופנית כלפיהם.

התכנית, המוערכת בעלות של כ-150 מיליון שקלים, ממליצה לגבש נוהל בין משרדי במטרה להגן על העובדים הסוציאליים, וכן למנות גורם מקצועי מטעם משרד הרווחה שתפקידו יהיה לעבוד מול הרשויות. עוד מוצע בתכנית כי ייערכו הכשרות אחידות למאבטחים וייערך מיפוי בהתאם לצרכים במתקנים השונים לשירותים חברתיים.

עוד בוואלה!

הוועדה לבחינת קיצור תורנויות הרופאים המתמחים התכנסה לדיון ראשון

לכתבה המלאה

לפני כשבוע פנתה יו"ר האיגוד ענבל חרמוני לשר האוצר ישראל כץ בדרישה לתוספת תקציבית לשירותי הרווחה. "המצב החברתי צפוי להידרדר אף יותר ולהשפיע על רבים מהבתים בישראל. משבר הקורונה פגש את השירותים החברתיים במצב קשה, פגיע, עמוס ושאינו יכול להחזיק עוד את הסכר העומד להתפרץ", כתבה.

לדבריה, "מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. על מדינת ישראל לקחת במו ידיה את האחריות להצלת השירותים החברתיים ושיקומם בדרך חד משמעית ומקיפה שאחרת ניוותר עם חברה ענייה, אלימה, חבוטה וזועמת כלפי מדינה שזנחה את הפרטים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully