וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים נגד אלימות: פוצץ המו"מ עם האוצר

25.6.2019 / 21:36

איגוד העובדים פוצץ את המו"מ בטענה כי בשל הבחירות האוצר אינו מסוגל לתקצב את תכנית המיגון, שמטרתה להפחית את מקרי האלימות של מטופלים. עם זאת, מכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS מראה כי התכנית המקצועית ליישום המדיניות טרם הושלמה והאוצר קורא לאיגוד להשלים את המו"מ

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע היום (שלישי) כי יקיים מחר הפגנה מול משרד האוצר במחאה על הנתק בין הצדדים, ובטענה שהמשרד אינו מסוגל לתקצב את תכנית המיגון בשל הבחירות. עם זאת, מכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS מראה כי התוכנית המקצועית ליישום המוגנות טרם הושלמה ולכן אין יכולת בכלל להעריך עלויות תקציביות. בנוסף לאוצר, משרד הרווחה והשלטון המקומי לא השלימו את הערכותיהם המקצועיות באשר ל-400 מתקני רווחה. למרות הטענות על נתק, במכתב קוראים האחראים באוצר לשוב לדיונים כדי לסיים את התוכנית המקצועית.

עקב העלייה במספר אירועי האלימות כלפי עובדים סוציאליים, התכנסו הצדדים בדצמבר שנה שעברה, לפני ההודעה על קיום הבחירות הכלליות, במשרדו של שר האוצר משה כחלון. הצדדים הסכימו להיכנס למו"מ בנושא המוגנות, כשמראש היה ידוע כי הסיכוי להפסקת מקרי האלימות הוא מאוד נמוך, אך היעד הוא הגעה להפחתת חומרת המקרים הקשים. לאחר ההבנות בין הצדדים, הכנסת הכריזה על פיזורה ויציאה לבחירות - דבר המקשה להוציא לפועל תכניות ומדיניות חדשה, כפי שהוכיחו את עצמם מקרים כמו משבר הצהרונים והסכם השכר עם הסתדרות המורים שעומד לפוג בקרוב. כעת, עם היציאה לסבב נוסף של בחירות, התכניות והמדיניות אותה מנסה לקדם האיגוד יוסיפו להידחות.

לאחר חילופי מכתבים בין הצדדים, נציג האוצר שלח היום ליו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני, מכתב בו הוא אומר כי "קיבלנו את מכתבך ושמחנו לגלות כי מבחינה מהותית מסכים איגוד העו"סים להכיר בשינויי הנסיבות שנכפו על הצוות כגורם מעכב (בחירות נוספות, ד"י), מבחינה מהותית ומעשית, ובשונה מהאמור במכתבך שבסימוכין, טרם הגיעה ההידברות לשלב הדיון התקציבי. על אף שהייתה הידברות ארוכה ומקצועית בסוגיית מוגנות העו"סים, הגדרתה כדיונים מלאים שהגיעו לסיום אינה נכונה".

עוד ידיעות בנושא:
"עמוק בתוך משבר": שירותי הרווחה מקריית שמונה ועד חדרה ישבתו מחר
"כאילו אנחנו פושעים": המרכז לבריאות הנפש שיעקוב אחרי העובדים
מחאת העובדים הסוציאליים נגד האלימות: יו"ר האיגוד נעצרה

הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. מערכת וואלה!
הפגנת העו"סים בקריית הממשלה בתל אביב, דצמבר/מערכת וואלה!

על פי האוצר, הצדדים דנו בתכנית המוגנות, אך טרם התקיימה הסכמה על הפרטים ובכלל על התוכנית. עוד נאמר כי משרד הרווחה ומרכז השלטון המקומי טרם הגישו את המלצותיהם בנוגע לאבטחת כלל 400 מתקני הרווחה המדוברים. "סדרי העדיפויות המקצועיים שצמצמו את הדיון למתקנים אלו היוו סנן ראשון, סף כניסה, להכרעה המקצועית בדבר המתקנים הדורשים אבטחה בכל שעות הפעילות ולא החלטה סופית. על שולחן הדיונים אבטחה בכל שעות הפעילות, דוגמת פוטנציאל המסוכנות של הפעילות המתבצעת בהם, זרם הלקוחות הנכנס ומספר העובדים במתקן, דיונים אלו בעיקרם אינם תקציביים. הם נוגעים לליבת השיקול המקצועי של צרכי האבטחה ומדיניות החשיפה לסיכון, וטרם הגיעו למיצויים". באוצר קוראים לוועד העו"סים לחזור לשולחן המו"מ כדי להשלים את התוכניות המקצועיות עוד בטרם מגדירים שיקולים תקציביים שלא בטוח כי יש ביכולתם לבצע בשעת בחירות.

באיגוד העובדים הסוציאליים טוענים כי הביטחון האישי שלהם לא יחכה לאחרי הבחירות והפגיעה הבאה בעובד סוציאלי היא באחריות משרד האוצר ומשה כחלון. ההפגנה תערך מחר ב-8:00 מול משרד האוצר בירושלים. היו"ר, חרמוני, מסרה כי "האיגוד הגיש תכנית למוגנות", אך איננה מוכנה לפרסם את העלות התקציבית שלו. לטענתה, במשרד האוצר אומרים כי במהלך ממשלת מעבר, ללא אישור של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אין אפשרות להתקדם בהעברת תקציבים תחת המו"מ. אנחנו הראשונים לחזור לשולחן המשא ומתן, הם הראשונים להפסיק את המו"מ".

עוד באותו נושא

מחאת העובדים הסוציאליים: הפגנות בתל אביב, כבישים נחסמו

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים  24 ביוני 2019. נעם ריבקין פנטון\פלאש90, אתר רשמי
טרם התקיימה הסכמה על פרטי התכנית, שר האוצר כחלון וראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, נעם ריבקין פנטון\פלאש90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully