וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאילו אנחנו פושעים": המרכז לבריאות הנפש שיעקוב אחרי העובדים

29.11.2018 / 9:48

הנהלת המוסד "מזור" בעכו הודיעה שבעקבות חשש מטיפול לקוי במאושפזים, מצלמות יתצפתו על פעילות העובדים במשך הלילה. הצוות הסיעודי זועם על ההחלטה, שלדבריהם יכולה לפגוע בהמשך העסקתם. ההנהלה: "מעריכים את העובדים אך פועלים לשיפור חוויית המטופל"

מרכז רפואי לבריאות הנפש מזור בעכו. מתוך גוגל מפות, .
"חוששים מפגיעה בהעסקה". המרכז לבריאות הנפש "מזור" בעכו/., מתוך גוגל מפות

הנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" בעכו הודיעה לעובדיה כי בכלל חלקי המוסד יותקנו מצלמות על מנת לעקוב אחר התנהלות העובדים. "לצערי הצטברו מקרים בהם עלה חשש לתפקוד לקוי של הצוות הסיעודי בלילות במחלקות", נכתב בהודעה שהופצה לעובדי המרכז השבוע. "בשל כך, ההנהלות הרפואיות והסיעודיות החליטו על בקרה תקופתית, אקראית ורוחבית בהן ההנהלה הקלינית תבחר שעה אקראית במהלך הלילה ותצפה במצלמות". בהמשך ההודעה נכתב, "בכל מקרה כל ההנהלות מתבקשות לקחת לתשומת הלב ולהדגיש את תפקידי הצוות הסיעודי בלילה, והחובה לעמוד לרשות המטופלים באופן זמין ואדיב לאורך כל המשמרת".

הדברים עוררו סערה בקרב העובדים שלדבריהם פעולה זאת מראה שלא מעריכים את עבודתם, שהם לא מקבלים גב מההנהלה ושהם חוששים לפגיעה בהמשך העסקתם. "עבור עובדים רבים במרכז הרפואי, עם המשכורת שהם מקבלים הם מאכילים ארבע וחמש פיות", אמרה ק', עובדת סיעודית ותיקה במרכז. "נראה שלא רואים את העבודה הקשה והמורכבת שלנו. אנשים פוחדים להתקרב למטופלים שלא יגידו חלילה שהם הרימו עליהם יד. עשב שוטה אחד פוגע בעשרות עובדים מצטיינים". עוד הוסיפה העובדת שגם אם העובדים מנסים לשדר "עסקים כרגיל" התחושות בחדרי חדרים קשות ולא נעימות.

עוד בוואלה! NEWS
עשרות ק"מ מעבר לקווי האויב: חילוץ לוחמי השייטת מעומק לבנון נחשף
במחאה על מעצר עריק: מעצרים וחסימת כבישים בהפגנה בירושלים
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר

המרכז לבריאות הנפש "מזור" בעכו יעקוב אחר עובדים\ 29 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
בקרה על העובדים דרך מצלמות האבטחה. ההודעה שנשלחה לעובדים/מערכת וואלה!

ט', עובד אחר במרכז סיפר ששקל לעזוב את עבודתו בעקבות הודעת ההנהלה. "כבר עדיף להיות שומר או מאבטח", הסביר והוסיף, "לא יעלה על הדעת שההנהלה נכנסת לנו ככה לוורידים". ט' גינה את החלטת ההנהלה ואמר, "מה שווים כל לימודי הסיעוד והקורס שרכשנו במהלך חיינו, אם בסופו של דבר מתייחסים אלינו אל כולנו כאל פושעים? לוקחים את ערך השליחות שמנחה רבים מעובדי המרכז והופכים אותה לעבריינות בפוטנציה". העובדים הוסיפו שידוע להם שבידי ההנהלה ישנם הכלים הכשרים לפקח על התנהלות העובדים במזור לאורך המשמרות דוגמת, "מפקחים קליניים" ו"אחים אחראיים" שמסתובבים בין העובדים לאורך המשמרות ללא מצלמות.

בעקבות ההודעה העובדים פנו לשאול סקיף, יו"ר ועד חטיבת אחיות בתי חולים בהסתדרות. סקיף בתגובה מיהר לשגר מכתב חריף להנהלה בו כתב: "הסתדרות האחיות מתנגדת למעקב הפסול כנגד אחיות ואחים בבית החולים באמצעות מצלמות אבטחה שנועדו לשמש כאמצעי להבטחת ביטחון צוותים ומטופלים". עוד הוסיף סקיף כי "ניסיון ההנהלה להצדיק את השימוש הפסול במצלמות אבטחה, משום שלכאורה קיים 'חשש לתפקוד לקוי של הצוות הסיעודי בלילות' - מקומם ומטיל דופי בלתי מוצדק ובלתי מידתי במקצועיותן ובאמינותן של כלל האחיות במזור". לדברי סקיף, החלטה זו פוגעת בזכויות האחים ובכבודם המקצועי. "אנו דורשים לבטל את ההנחיה ולא, אנחנו לא נהסס לפעול באמצעים ארגוניים חוקיים העומדים לרשותנו", הוסיף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המרכז לבריאות הנפש "מזור" בעכו יעקוב אחר עובדים\ 29 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
"לא נהסס לפעול". קריאת הסתדרות העובדים לבטל את ההחלטה/מערכת וואלה!

"ההתפתחויות במצלמות המעקב השפיעה מהותית על המרחב הציבורי והשימוש בהן כרוך בפגיעה בפרטיות התושבים המצולמים", נכתב באתר הרשמי של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. "בעשורים האחרונים מתרחב השימוש במערכות טלוויזיה במעגל סגור לצרכים שונים, בהם גם מניעת עבירות. ניתוח התנהגות במרחב הציבורי, מעצים את פוטנציאל הפגיעה בפרטיות ומחדד את תחושת המעקב והניטור של פעולות האזרחים". עוד נכתב שעל פי הנחיית המצלמות הכללית יש להגדיר מראש מהי תכלית הצבת המצלמה ולהשתמש בצילומים רק למטרה שנקבעה מראש. הזכות לפרטיות היא גם זכות חוקתית מוגנת, ולכן עצם קבלת ההחלטה על הצבת המצלמה חייבת לעמוד במבחן המידתיות, אם היא מותקנת בידי רשות ציבורית או בנסיבות רלוונטיות אחרות. בנוסף, לפי החוק, יש ליידע את הציבור על הצבת מצלמות המעקב באמצעות שילוט ואין לשמור לזמן ארוך הקלטות.

"מעריכים את הצוות הסיעודי אך פועלים לשיפור חווית המטופל"

בהנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" אמרו בתגובה כי "הנהלת הסיעוד הינה חלק מהנהלת בית החולים, ופועלת יחד עם העובדים במחויבות גבוהה ובסטנדרט גבוה למען מטופלינו. אין אנו משני צידי המתרס, אלא דווקא ידועים בעבודה משותפת מצוינת עם הצוות הסיעודי למען המטופלים, מעריכים ומוקירים את מסירותו וחלקו המרכזי בטיפול".

עוד הוסיפו, "הציטוטים המובאים לקוחים מתוך התכתבות שהיא חלק מתהליך רחב של שאיפה לשיפור בשירות הניתן כאן למטופל ומשפחתו ולשיפור בחוויית המטופל המאושפז. אנו גאים בפעילות זו. כפי שכתוב במייל שצוטט אנחנו אכן פועלים ביחד לשיפור זמינות ואדיבות, תמיד, וגם בלילה". לדבריהם, לשם שיפור הזמינות יש בידי ההנהלה "כלים רבים ומגוונים, כולם בשרות תהליכי למידה ושיפור שהנהלת ביה"ח מובילה. הננו מוכרים היטב במערכת הבריאות כפועלים תחת ערכים וסטנדרט גבוה של שקיפות , אמון ושיתוף עם העובדים שלנו, וכך גם הפעם".

יו"ר וועד הסיעוד בבית החולים אלה ממן הוסיפה כי: "ועד הסיעוד נמצא בשיח בונה עם הנהלת בית החולים, והעברת חלקי מידע תוך כדי התהליך איננה על דעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully