וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים: הפגנות בתל אביב, כבישים נחסמו

במחאה על תנאי העסקתם ועל האלימות כלפיהם, הכריז איגוד העובדים הסוציאליים כי כל שירותי הרווחה ישבתו היום. המפגינים צעדו במרכז תל אביב עד בכיכר רבין - שם ערכו עצרת מחאה בהשתתפות אלפים

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

אלפי עובדים סוציאלים ותומכיהם מחו היום (שני) בכיכר רבין במחאה על תנאי העסקתם ועל האלימות כלפיהם. זאת, בתום תהלוכה שנערכה מקריית הממשלה דרך הרחובות קפלן ואבן גבירול ועד כיכר רבין. מדובר בצעד נוסף במסגרת המחאה הנמשכת מזה מספר שבועות. בין היתר, המפגינים החזיקו שלטים עם הכיתוב: "הרווחה בקריסה", "נאבקות על השירותים החברתיים" ו"חיים כץ תתעורר - חיינו לא הפקר", וחסמו את רחוב קפלן לתנועה.

מעיין, עו"סית קהילתית במועצה האזורית מגילות ים המלח, סיפרה כי "כל המחאה הזאת התפוצצה כשמקרי האלימות הוחרפו והגענו למצב של סיכון חיי החברות שלנו. אומרים שאין חיבור בין תנאי העסקה, עומס ואלימות אבל מי שאומר את זה מייצר מצב מלאכותי ולא מבין שיש חיבור ישיר. האנשים שפונים אלינו הם במצוקה מלכתחילה. יש תקנים ולא מגיעים עובדים, יש עומס של עבודה ואני לא יכולה לתת מענה - והתסכול מופנה כלפינו. כשאנחנו עושים היקף עבודה של שני עובדים בתפקיד או שלושה אין אפשרות לתת מענה הולם. וזה מתבטא בסופו של יום באלימות כלפינו".

לקריאה נוספת
"עמוק בתוך משבר": שירותי הרווחה מקריית שמונה ועד חדרה ישבתו מחר
מחאת העובדים הסוציאליים נגד האלימות: יו"ר האיגוד נעצרה
תקיפה בפטיש, אלימות בלשכה: 159 מקרי אלימות כלפי עובדים סוציאליים ב-2018

הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. תצפית TPS
תהלוכת העובדים הסוציאליים, היום/תצפית TPS
הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. מערכת וואלה!
למעלה מאלף צועדים/מערכת וואלה!

ח"כ אילן גילאון (מרצ), שהשתתף בצעדה, אמר כי "ממשלת ישראל ממש נחושה בכוונתה לרסק כליל את השאריות המעטות שעוד נותרו ממדינת הרווחה. אני לא מבין כיצד מאבק על תנאים בסיסיים של עובדים שכל עשייתם היא למען האחר, נתקלת בכזו אטימות. אף עובד לא צריך להיאבק על הבטחון האישי והתעסקותי שלו, וודאי לא אלו שנמצאים בחזית של שירותי הרווחה של מדינת ישראל". לדבריו, "כל השרים רצים לדבר על חברותיות וחברתיות, אבל ברגע האמת כשנדרשת מהם הגינות, הם לא עושים דבר".

"נמצאים פה אנשים שהקדישו את החיים שלהם בשביל לדאוג לאחרים ומה הם מקבלים? משכורת שהם בקושי גומרים איתה את החודש, אפס ביטחון בעבודה ועומס לא אנושי", אמרה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שהשתתפה אף היא בתהלוכה. לדבריה, "השר כץ והשר כחלון חייבים להתעורר ולשנות את המציאות המזעזעת של העובדים הסוציאליים".

הפגנת העו"סים בקריית הממשלה, תל אביב. מערכת וואלה!
"אף עובד לא צריך להיאבק על הבטחון האישי והתעסקותי שלו"/מערכת וואלה!

במקביל, אתמול הכריז איגוד העובדים הסוציאליים כי בכוונתו להשבית היום את כל שירותי הרווחה מחר ברחבי הארץ. זאת, לאחר שהסתיימה פגישה בין האיגוד ומשרד האוצר, שלטענת המוחים סירב לפתוח עימם במשא ומתן מלא על שכרם ותנאי עבודתם. במסגרת השביתה, לא תהייה קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא ייכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה, לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים) וכן ישבתו גם העובדים הסוציאליים במשרד החינוך, בביטוח הלאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, בקופות החולים ובתחנות לבריאות בנפש. מחר צפויה להיערך ישיבת עבודה בין שרי האוצר והעבודה והרווחה, כחלון וכץ, לבין יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני.

שר העבודה והרווחה חיים כץ קרא אתמול לעובדים הסוציאליים לעצור את השביתה, שלדעתו שתפגע באוכלוסיות הרווחה, ולתת הזדמנות למשא ומתן מסודר. "אני תומך בצורך לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים, אולם השבתה של כלל שירותי הרווחה, היא צעד שגוי שלא משתמשים בו כאשר הדלת פתוחה והאינטרסים זהים", אמר כץ.

ממשרד האוצר נמסר: "משרד האוצר רואה חשיבות רבה בשמירה על ביטחונם האישי של העובדים הסוציאליים ובחיזוק מעמדם. הדבר יתאפשר רק תוך שיח מקצועי וענייני ולא תוך כדי פגיעה בציבור הנשען על שירותי הרווחה בישראל".

(עדכון ראשון: 10:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully