וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחינת קיצור תורנויות הרופאים המתמחים התכנסה לדיון ראשון

16.6.2020 / 12:10

דיון ועדת ההסתדרות הרפואית התקיימה בשידור חי בפייסבוק לבקשת וואלה! NEWS. זאת, לאחר שחברי פורום המתמחים בהסתדרות אמרו כי אינם מעוניינים בנוכחות עיתונאים באולם

-

ועדת ההסתדרות הרפואית לבחינת מתכונת עבודת הרופאים וקיצור תורנויות המתמחים התכנסה היום (שלישי) לדיון ראשון. בעקבות בקשת וואלה! NEWS, הכינוס שודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של ההסתדרות הרפואית, וזאת לאחר שחברי פורום המתמחים בהסתדרות אמרו כי אינם מעוניינים בנוכחות עיתונאים באולם.

הוועדה הוקמה על ידי ההסתדרות הרפואית לקראת פקיעת ההסכמים הקיבוציים של הרופאים ולרגל הדיונים בדבר ההסכמים הקיבוציים החדשים. היא מוגדרת כוועדה בלתי תלויה, והיא צפויה להגיש את מסקנותיה תוך מספר חודשים.

בראש הוועדה עומדים הפרופסורים יוסף קלאוזנר ורן טור-כספא, וחברים בה 24 נציגים, בהם סטאז'רים, מתמחים, מומחים צעירים ובכירים, ראשי האיגודים, מנהלי בתי חולים ונציגי המעסיקים. מרכזת הוועדה היא ד"ר אלה קיטרוסר, יו"ר פורום המתמחים בהסתדרות הרפואית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נושא שנוגע לכולנו ומשליך על עבודת מערכת הרפואה". מחאת המתמחים/מערכת וואלה, צילום מסך

"באנו לבחון בראש פתוח ומתוך אחריות לאומית למצוינות הרפואה בישראל, לרמת ההתמחות ולבריאות המטופלים והרופאים, את הנושא של מתכונת העבודה של הרופאים ואופי התורנויות, אשר נוגע לכולנו ומשליך על עבודת מערכת הרפואה הציבורית בכללה", מסרו טור-כספא וקלאוזנר. "הוועדה תבחן את הנושא מכל ההיבטים ותגיש את מסקנותיה ליו"ר הסתדרות הרפואית".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר כי לוועדה חשיבות היסטורית. "הצלחת הוועדה היא הצלחתה של מערכת הרפואה בישראל".

הוועדה הוקמה בסוף החודש שעבר על רקע מחאת המתמחים, ובראשם ארגון "מרשם", שקראו לקצר את משך המשמרות מ-26 שעות ל-16 לכל היותר. בהסתדרות הרפואית הגיבו כמענה ראשוני למחאה כי הם מחזיקים בתכניות מוכנות מבעוד מועד לקיצור התורנויות, אך מעולם לא הציגו אותן. נציגי "מרשם" נפגשו במהלך היום עם שר העבודה איציק שמולי ובירכו אותו על תמיכתו בקיצור התורנויות.

"גם השר שמולי מסכים שנגמרו הימים שבהם דנים האם לקצר תורנויות, ומעתה דנים רק על איך לקצר תורנויות", אמרה יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון. "ביקשנו מהשר שיפעל להקמת ועדה מקצועית ובלתי תלויה שתהיה משותפת לכלל הגורמים, כולל המתמחים, שתבחן את האופציות השונות לקיצור תורנויות ותציג בפניו את המתווה בעוד 3 חודשים בהתאם ללוחות הזמנים שקבע השר אתמול", הוסיפה.

עוד בוואלה!

קיצור תורנויות? חברי ועדה בולטים כבר הודיעו שהם מתנגדים לדרישות המתמחים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נושא שנוגע לכולנו ומשליך על עבודת מערכת הרפואה". מחאת המתמחים/מערכת וואלה, צילום מסך

רכזת הוועדה קיטרוסר מופיעה רבות בתקשורת ובפורומים מקצועיים כנציגת חבריה בהסתדרות. עם זאת, היא מתנגדת נחרצות לקיצור התורנויות שלהם. "אני חושבת שהפחתת מספר התורנויות והפחתת עומס העבודה בתוך כל תורנות הם כנראה הפתרון שהכי טוב במצב הנוכחי - הרבה יותר מהקיצור (של התורנויות - ב"א)", כתבה לאחרונה בתגובה לפוסט בפייסבוק שעסק בנושא. אם כך, נראה שד"ר קיטרוסר, רופאה מתמחה בגניקולוגיה בבית החולים שערי צדק, לא תפעל לקיצור התורנויות בוועדה.

לפני כשבוע יצאו עשרות סטודנטים ומתמחים להפגין בשערי כפר המכביה, תוך שהם מכנים את ההתכנסות "הוועדה למסמוס מאבק המתמחים". המוחאים קראו "לא מחליטים עלינו בלעדינו", "Fake ועדה, Real מחאה" והחזיקו שלטים עם ציטוטים של חברי הוועדה שהתבטאו נגד קיצור תורנויות.

(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully