וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ארבעה חודשים: יועצו השנוי במחלוקת של טראמפ לקורונה התפטר מתפקידו

ד"ר סקוט אטלס הודיע על סיום תפקידו כיועץ מיוחד לבית הלבן, לאחר תקופה קצרה שהתאפיינה בוויכוחים סוערים עם שאר אנשי הצוות, וביקורת ממומחים רבים. בין היתר, הוא הפחית בחשיבות המסיכות, ואמר כי הסגרים שהוטלו במהלך המגיפה היו "כישלון מחריד"

בווידאו: טראמפ מאיים לפטר את פאוצ'י אחרי הבחירות/צילום: רויטרס

ד"ר סקוט אטלס, יועצו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להתמודדות עם נגיף הקורונה, התפטר מתפקידו - כך הודיע הלילה (שלישי) הבית הלבן. הוא עוזב את התפקיד לאחר ארבעה חודשים בלבד, בהם התעמת שוב ושוב עם אנשי צוות המשימה למגיפה בבית הלבן.

אטלס ספג ביקורת חריפה ממומחי בריאות הציבור, בהם אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארצות הברית למחלות זיהומיות, על כך שהוא מסר לטראמפ מידע מטעה או שגוי על מגיפת הקורונה.

בין היתר, הוא הפחית בחשיבותן של המסיכות, והחודש אף אמר כי הסגרים שהוטלו במהלך המגיפה היו "כישלון מחריד". הוא אפילו הציע לאנשים להתכנס בקבוצות גדולות לחגיגות חג ההודיה, מכיוון שהוא עשוי להיות האחרון עבור חלקם.

ד"ר סקוט אטלס, יועצו השנוי במחלוקת של טראמפ לקורונה, שהתפטר מתפקידו לאחר ארבעה חודשים. 1 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
איחל "כל טוב" לממשל הנכנס. היועץ המתפטר, ד"ר סקוט אטלס/AP, אי-פי

עמדותיו בנוגע לטיפול במגיפה הוקעו על ידי רבים מחבריו לבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד שבה למד ובמקומות אחרים. אטלס, מומחה לנוירורדיולוגיה, התנצל החודש בטוויטר על שנתן ראיון לתחנת הטלוויזיה הרוסית RT, הנתמכת על ידי הממשל הרוסי, ואמר כי לא היה מודע לכך שתחנת הטלוויזיה הוגדרה כסוכן זר בארצות הברית.

עוד בוואלה!

בארה"ב חוששים מגל תחלואה חסר תקדים בחגים: "קצב התפשטות שלא ראינו"

לכתבה המלאה
ד"ר סקוט אטלס, יועצו השנוי במחלוקת של טראמפ לקורונה, שהתפטר מתפקידו לאחר ארבעה חודשים, וטראמפ במהלך מסיבת עיתונאים. 1 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
מסר לנשיא מידע מטעה על המגיפה. ד"ר אטלס וטראמפ, במסיבת עיתונאים בבית הלבן/AP, אי-פי

במכתב ההתפטרות שהגיש אטלס לנשיא טראמפ, שהגיע לידי פוקס ניוז שפרסם על התפטרותו לראשונה, הוא איחל "כל טוב" לממשל הנכנס, מה שמהווה את אחת ההודאות המפורשות הראשונות של גורם רשמי מהבית הלבן על העברת השלטון.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן שוחח במהלך הלילה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, והשניים דנו על שיתופי פעולה אפשריים במאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה, וכן במאבק במשבר האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully