וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מזהירים: הפוגה בבדיקות בחג ההודיה עלולה להוביל לעלייה בנדבקים

28.11.2020 / 6:46

מניין הנדבקים בקורונה במדינה חצה את ה-13 מיליון, אך בסוף השבוע הארוך חלה ירידה במספר הבדיקות, שתציג שיפור מדומה במצב. מומחים מזהירים מזינוק משמעותי שיבוא בהמשך בעקבות פרשנות מוטעית של הציבור. "אנשים ירשו לעצמם להתנהג בחוסר אחריות בחג המולד ובחנוכה"

בווידאו: נאום ביידן בערב חג ההודיה על מחיר הקורונה/צילום: רויטרס

מומחים בארצות הברית הזהירו אמש (שישי) כי הירידה בכמות בדיקות הקורונה בשל חג ההודיה, שנחגג אתמול במדינה, עלולה לגרום לאי יציבות בנתוני התחלואה בימים הקרובים. במהלך החופש, כמות האזרחים הניגשים להיבדק פחתה, ומתחמי הבדיקות צמצמו את שעות העבודה.

לפי המומחים, עובדה זו עשויה ליצור מצג שווא לפיו מצב התחלואה במדינה, שחצתה אתמול את רף ה-13 מיליון נדבקים, נמצא במגמת שיפור. "אני מקווה שאנשים לא יפרשו בצורה לא נכונה את הירידה במספרים אחרי חג ההודיה, וירשו לעצמם להתנהג בחוסר אחריות בחג המולד ובחנוכה", אמרה ד"ר ליאנה וון מאוניברסיטת וושינגטון.

נשיא ארה"ב טראמפ מעניק את החנינה המסורתית לתרנגולי הודו לקראת חג ההודיה, 24 בנובמבר 2020. רויטרס
מסתכלים קדימה לעבר חג המולד וחנוכה. טראמפ "מעניק חנינה" לתרנגול הודו/רויטרס

מומחים נוספים הביעו חשש מפרשנות מוטעית של אזרחים לנתונים הנמוכים מסוף השבוע הארוך, ומודאגים מהנטייה של התושבים להסתמך על נתוני התחלואה, לעומת הרשויות, שמסתמכות על מספר המאושפזים בבתי החולים. "מתסכל לראות אנשים מתעלמים מהאזהרות שלנו", אמרה ד"ר וון, "זה מרגיש שההתראות לא מחלחלות לציבור".

הירידה המדומה בתחלואה מתרחשת בכל סוף שבוע. סגירת המעבדות והמשרדים הממשלתיים מובילה לצניחה במספרי המאומתים בימים ראשון ושני, ולעלייה בימי שלישי.

באוניברסיטת ג'ונס הופקינס דיווחו על יותר משתי מיליון בדיקות בימים שלפני החג, אולם הן ירדו ל-1.2 מיליון בחמישי, יום חג ההודיה. בכמה ערים ומדינות הודיעו גורמים רשמיים כי זוהתה אתמול ירידה חדה במספר הבדיקות, וקראו לתושבים לא לראות אותן כשיפור במצב. עם זאת, בימים שקדמו לחג חל זינוק בבדיקות של אזרחים שנסעו לחופשה או התכוננו לחגוג עם המשפחה המורחבת.

עוד בוואלה!

ביידן בנאום לפני חג ההודיה: "אנחנו נלחמים בקורונה, לא אחד בשני"

לכתבה המלאה
בדיקת קורונה בנמל התעופה בלוס אנג'לס, ארצות הברית, 23 בנובמבר 2020. AP
"רבים נסעו לחופשות והתקהלו מחוץ למשפחה". בדיקת קורונה בנמל התעופה בלוס אנג'לס/AP

ד"ר מארק רופ, חוקר מחלות זיהומיות במרכז הרפואי שבאוניברסיטת נברסקה, אמר כי חג ההודיה יעצים את נתוני סוף השבוע הרגילים. "החופש ביום חמישי יגדיל את פערי הנתונים כתוצאה מסוף השבוע הארוך", הסביר רופ, "צפויה ירידה בתחלואה במשך ארבעה או חמישה ימים, ומיד אחריה נראה עלייה חדה".

רופ הסביר כי הדבר עשוי ליצור תחושת ביטחון לא מוצדקת אצל חלק מהתושבים, וצפה כי החופשה הנוכחית תביא לזינוק בתחלואה בשבועות הקרובים. זאת לדבריו, משום ש"רבים נסעו לחופשות, ויצרו התקהלויות רבות יותר מחוץ למשפחה הגרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully