וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בארה"ב קיבל עתירה של נוצרים וחרדים נגד הגבלות קורונה בניו יורק

26.11.2020 / 11:51

בפסיקה משמעותית ראשונה, הקול המכריע של השופטת השמרנית בארט קיבל את התנגדותם של שתי קהילות חרדיות ובישופות נוצרית בברוקלין. הן עתרו נגד הגבלת התקהלות בבתי תפילה במוקדי המגיפה, בטענה שהם מופלים לרעה

בווידאו: הפגנת אורתודוכסים בניו יורק נגד הגבלות קורונה/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט העליון של ארצות הברית פסק לטובתם של ארגונים נוצריים ויהודיים, שעתרו נגד ההגבלות שהטילה מדינת ניו יורק כדי לבלום את מגיפת הקורונה. ברוב של חמישה מול ארבעה, קיבלו השופטים את העתירות של הבישופות של ברוקלין ושל שתי קהילות חרדיות.

הפסיקה היא אחת התוצאות הראשונות של מינויה של השופטת השמרנית איימי קוני בארט, שהייתה הקול המכריע שפסק למען הארגונים הדתיים. היא מונתה ימים לפני הבחירות לנשיאות על ידי הנשיא דונלד טראמפ. נשיא העליון השמרני ג'ון רוברטס התנגד יחד עם שלושת השופטים הליברלים בבית המשפט.

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, החליט ב-6 באוקטובר על השבתת עסקים לא חיוניים במוקדי ההדבקה, כולל בכמה שכונות בברוקלין. זה הגביל את מספר המתקהלים במוסדות דת לעשרה עד 25 אנשים, בהתאם לרמת התחלואה.

משפחה חרדית בניו יורק, מטיילת ברחוב ללא מסיכות, השבוע. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
ניצחון משפטי. חרדים בניו יורק/AP, אי-פי

בתי התפילה טענו כי ההגבלות מפרות את חירויות הדת שלהם המוגנות על ידי התיקון הראשון בחוקה, וכי הוטלו עליהם הגבלות מחמירות יותר מאשר על עסקים חיוניים, כמו חנויות מזון. העתירה הוגשה על ידי הקהילות של אגודת ישראל מקיו גארדן הילס ואגודת ישראל ממדיסון, וכן מצד אגודת ישראל של אמריקה.

שופט פדרלי בברוקלין דחה עתירות נפרדות שהוגשו על ידי הקבוצות הדתיות ב-9 באוקטובר, ובית המשפט לערעורים בניו יורק דחה את הערעורים הנפרדים.

בסימן להשפעת המינוי של בארט, בית המשפט העליון דחה שני מקרים דומים אחרי עתירות של כנסיות מנבדה וקליפורניה. היה זה כשבהרכב ישבה השופטת הליברלית רות ביידר גינסבורג, שמתה באוקטובר. אז הצטרף נשיא העליון לארבעת השופטים הליברלים, והעתירות נדחו ברוב של חמישה מול ארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully