וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בנאום לפני חג ההודיה: "אנחנו נלחמים בקורונה, לא אחד בשני"

סוכנויות הידיעות

26.11.2020 / 5:30

בנאום מפייס אך קודר, ביקש הנשיא הנבחר לבדל את עצמו מטראמפ ולאחד את השורות לקראת החורף הקרב. "אלו לא פעולות פוליטיות, הן מבוססות על מדע אמיתי", הדגיש ביידן, מול הזינוק במספר המתים והנדבקים

בווידאו: נאום ביידן בערב חג ההודיה על מחיר הקורונה/צילום: רויטרס

הנשיא האמריקני הנבחר, ג'ו ביידן, נשא הלילה (חמישי) נאום לאומה לרגל חג ההודיה וביקש מהציבור אורך רוח בקרב מול נגיף הקורונה. בנאום שנשא מווילמינגטון שבמדינת דלאוור, הישיר ביידן מבט למצלמה והכין את הציבור לקראת ההתמודדות עם חורף ארוך וקשה. "כשמביטים לאחור על ההיסטוריה, ניתן לראות שנשמתה של האומה שלנו חושלה דווקא בנסיבות הקשות ביותר", אמר.

בניסיון לבדל את עצמו מהנשיא היוצא, דונלד טראמפ, דחק ביידן בציבור האמריקני להתאחד במאבק נגד הווירוס. "אני יודע שהמדינה התעייפה מהמאבק", מסר ביידן. "עלינו לזכור שאנחנו במלחמה מול הנגיף, לא זה עם זה, לא אחד נגד השני".

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נושא נאום לרגל חג ההודיה בנושא המאבק נגיף הקורונה. 25 בנובמבר 2020.. רויטרס
"אמריקה לא תפסיד את המלחמה הזו". ביידן במהלך נאומו, הלילה/רויטרס

בנאומו ביקש ביידן מהציבור האמריקני להגן על עצמו מפני הקורונה, שגבתה עד כה את חייהם של מאות אלפי אמריקנים, ולהקפיד על חבישת מסיכות פנים ושמירת מרחק. "הפעולות הללו שאנחנו מבקשים מאנשים לנקוט אינן אמירות פוליטיות", ציין. "הן מבוססות על מדע, מדע אמיתי".

בזמן שכמות הנדבקים החדשים מזנקת בכל רחבי ארצות הברית, ביידן ניסה לשדר אופטימיות. "אמריקה לא תפסיד את המלחמה הזו. אל תיתנו לעצמכם להיכנע לעייפות", קרא לציבור.

בעוד שהנשיא טראמפ ממשיך בניסיונותיו להוכיח ללא ביסוס עובדתי כי היו זיופים בבחירות לנשיאות, עד כה ללא הצלחה, ביקש ביידן לשבח את הציבור האמריקני על כך שיצא להצביע בהמוניו דווקא בעת הקשה הזו. "הדמוקרטיה שלנו נבחנה השנה", אמר. "באמריקה יש לנו בחירות מלאות וחופשיות. ואז אנחנו גם מכבדים את התוצאות".

בנושא חג ההודיה, החל היום, אמר ביידן כי הוא מקווה שהעם האמריקני ישמור על זהירות ויקפיד על ההנחיות. הנשיא הנבחר גם קשר עצמו לחג, והזכיר בנאומו את הקושי שהיה כרוך באובדן בנו, בו ביידן, שהלך לעולמו בשנת 2015.

"לאלו מכם שאיבדו את יקיריהם, אני יודע שהתקופה הזו בשנה עלולה להיות קשה במיוחד, האמינו לי, אני יודע. אני זוכר את חג ההודיה הראשון, את הכיסא הריק, הדממה", תיאר. "זה מאוד קשה כשאכפת לך. מאוד קשה להודות על מה שיש. קשה לחשוב על מה שעתיד לבוא. קשה לקוות לטוב. אני מבין".

עמדת בידוק משטרתית לכלי רכב בכניסה למנהטן בעקבות התפרצות הקורונה. ניו יורק, ארה"ב. 25 בנובמבר 2020. רויטרס
יותר מ-260 אלף אמריקנים מתו מהמגיפה עד כה. בידוק משטרתי בניו יורק, אתמול/רויטרס

כ-200 אלף בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף ברחבי ארצות הברית ביממה האחרונה, כך לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. כמו כן, ביממה החולפת מתו מקורונה 2,400 אמריקנים. זהו נתון שיא בששת החודשים האחרונים, והיום השני ברציפות שבו מניין המתים גבוה מ-2,000 בני אדם.

מפרוץ המגיפה יותר מ-13 מיליון אמריקנים נמצאו חיוביים לקורונה, ומניין המתים עלה ל-268,219 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully