וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על ממשלו: "זאת לא תהיה כהונה שלישית של ממשל אובמה"

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 13:08

בריאיון ראשון מאז הבחירות, אמר הנשיא הנבחר כי העולם השתנה משמעותית בעידן טראמפ. "הוא שינה את הנוף", אמר ביידן. בעת הצגת צוות מדיניות החוץ שלו, הבטיח ביידן כי "אמריקה חזרה" וכי הוא יזנח את מדיניות "אמריקה תחילה" של טראמפ

בווידאו: נשיא ארה״ב הנבחר ביידן מציג את הצוות שבחר/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן אמר כי ממשלו "לא יהיה כהונה שלישית של ממשל אובמה" בעקבות השינוי הגדול שעבר העולם בעת כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ. בריאיון ראשון אחרי ניצחונו, שפורסם הלילה (רביעי) ברשת NBC, אמר ביידן, שהיה סגנו במשך שמונה שנים של ברק אובמה וצירף כמה מאנשי הממשל הקודם לצוותו. "אנחנו מתמודדים עם עולם אחר לגמרי מזה שהתמודדנו מולו בזמן ממשל אובמה-ביידן. הנשיא טראמפ שינה את הנוף", אמר.

אתמול הציג ביידן את מדיניות החוץ של ממשלו, ואמר כי תחת שלטונו, ארצות הברית תהיה מוכנה להוביל שוב בזירה הבינלאומית, ותהפוך את המדיניות החד-צדדית של הנשיא היוצא. לאחר שהציג את מדיניות החוץ החדשה שלו, ואת צוות המומחים לביטחון לאומי, אמר ביידן כי בכוונתו להרחיק את ארצות הברית מהמדיניות הלאומית של "אמריקה תחילה", שאותה הוביל טראמפ מאז כניסתו לתפקיד ב-2016.

ביידן אמר כי הצוות שלו, שכולל את יועצו אנתוני בלינקן כמועמד לתפקיד שר החוץ, יזנח את מה שהנשיא הנבחר תיאר כ"חשיבה ישנה והרגלים ללא שינוי" בגישתו של טראמפ לעולם. "זה צוות שמשקף את העובדה שאמריקה חזרה, מוכנה להנהיג את העולם, לא לסגת ממנו, שוב לשבת בראש השולחן, מוכנה להתעמת עם יריבינו ולא לדחות את בעלות בריתנו, מוכנים לעמוד את הערכים שלנו", אמר ביידן באירוע בעיר הולדתו וילמינגטון שבדלאוור.

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן במהלך נאומו במסגרת הצגת המועמדים לתפקידים הבכירים בביטחון הלאומי ובמדיניות החוץ בוילמינגטון, דלאוור, ארה"ב 24 בנובמבר 2020. רויטרס
"צוות שמשקף את העובדה שאמריקה חזרה". ביידן, הערב/רויטרס

הנשיא הנבחר הציג גם את ג'ייק סאליבן כיועץ לביטחון לאומי שיכהן תחתיו, לינדה תומאס-גרינפילד כשגרירה באו"ם, אלחנדרו מאיורקאס כשר לביטחון הפנים וג'ון קרי - כשליח המיוחד לענייני אקלים. מדיניות החוץ האמריקנית תחת ממשל ביידן עשויה להתמקד יותר בגישה דיפלומטית שמטרתה לתקן את מערכות היחסים של וושינגטון עם בעלי ברית מרכזיים ולנקוט בדרכים חדשות בנושאים כמו שינויי אקלים.

הוא אמר כי שמע בשיחות עם כ-20 מנהיגים עולמיים "כמה שהם מצפים מארצות הברית לקיים את תפקידה ההיסטורי כמנהיגה עולמית". ביידן הוסיף כי אמונתו המרכזית היא ש"ארצות הברית חזקה ביותר כשהיא עובדת עם בעלות בריתה".

עוד בוואלה!

ביידן מרכיב ממשל: בלינקן יכהן כשר החוץ, קרי יהיה שליח לענייני אקלים

לכתבה המלאה
הצגת המועמדים לתפקידים הבכירים בביטחון הלאומי ובמדיניות החוץ של נשיא ארה"ב הנבחרר ג'ו ביידן | המועמד לתפיקד מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן במהלך נאומו בוילמינגטון, דלאוור, ארה"ב 24 בנובמבר 2020. רויטרס
"ארצות הברית חזקה ביותר כשהיא עובדת עם בעלות בריתה". בלינקן, הערב/רויטרס

"ככה אנו באמת שומרים על ביטחון המדינה מבלי לעסוק בסכסוכים צבאיים מיותרים", אמר ביידן, וציין גם את האתגרים שבשליטה על המגיפה הנוכחית וכן אתגרים עתידיים פוטנציאליים, ובהם שינויי אקלים, התחמשות גרעינית וסייבר.

תומאס-גרינפילד, המועמדת לכהן כשגרירה באו"ם, חיזקה את דבריו של ביידן ואמה כי "אמריקה חזרה. הדיפלומטיה חזרה".

ביידן דחק בסנאט לתת למועמדים שלו, שדורשים אישור מטעם המחוקקים, "שימוע מהיר" והביע תקווה שהוא יוכל לעבוד עם הרפובליקנים "בתום לב כדי להתקדם למען המדינה". "בואו נתחיל בעבודה הזאת, לרפא ולאחד את אמריקה כמו גם את העולם", הוסיף ביידן.

הצגת המועמדים לתפקידים הבכירים בביטחון הלאומי ובמדיניות החוץ של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן | המועמדת לתפיקד שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד במהלך נאומה בוילמינגטון, דלאוור, ארה"ב 24 בנובמבר 2020. רויטרס
"הדיפלומטיה חזרה". תומאס-גרינפילד, הערב/רויטרס

הנשיא הנבחר הציג את מדיניות החוץ שלו לאחר שמנהל השירותים הכלליים של ארצות הברית (GSA) הודיע לו במהלך הלילה כי הוא יכול להתחיל בהליך המעבר בין ממשלו של הנשיא המכהן לממשל החדש.

העברת השלטון ממשיכה להתקדם

כמו כן, הבית הלבן אישר הערב לביידן לקבל את התדריך היומי ואוסף דוחות המודיעין המסווגים שהוכנו לטראמפ. לפי ההודעה, לביידן תהיה גישה למידע המודיעיני העדכני ביותר בנושא ביטחון לאומי. גם שר החוץ מייק פומפאו אמר בריאיון לפוקס ניוז כי מחלקת המדינה "התחילה בתהליך" העברת השלטון לביידן.

ביידן זוהה כ"מנצח המסתמן", שעות אחרי שוועדת הבחירות של מישיגן אישרה את ניצחונו ובכך מנעה כמעט סופית כל אפשרות שטראמפ יצליח להפוך את הבחירות במאמצעות המאבקים המשפטיים שהוא מנהל בטענה כי תוצאות הבחירות זויפו בחלק מהמדינית.

טראמפ, שאמנם טרם הכיר בניצחונו של יריבו הדמוקרטי, הורה לצוותו לשתף פעולה עם זה של ביידן. עם זאת, הוא הבהיר כי המאבק המשפטי שהוא מנהל נגד התוצאות יימשך. ביידן קיבל כשישה מיליון קולות יותר מטראמפ, וחשוב מכך - הוא זכה ב-306 אלקטורים, מעבר לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון. האלקטורים אמורים להיפגש ולאשר את התוצאות באופן רשמי ב-14 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully