וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מרכיב ממשל: בלינקן יכהן כשר החוץ, קרי יהיה שליח לענייני אקלים

הנשיא הנבחר החל בהרכבת הממשל והכריז על שורת מינויים בכירים. אלחנדרו מיורקס יהיה השר לביטחון הפנים הראשון ממוצא לטיני, ג'ייק סאליבן יכהן כיועץ לביטחון לאומי, אבריל היינס תהפוך לאישה הראשונה בתפקיד ראש המודיעין הלאומי ולינדה תומס-גרינפלד תהיה שגרירה באו"ם

בווידאו: ביידן הכריז על מינויים - בלינקן יכהן כשר החוץ, קרי יעסוק בענייני אקלים/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן הכריז הערב (שני) על שורת מינויים לתפקידים בכירים בבית הלבן. אנתוני בלינקן, שהיה תת-שר החוץ בממשל הקודם, יכהן כשר החוץ של המדינה, בעוד ג'ון קרי, שמילא בעבר את תפקיד השר באותו משרד, יהפוך לשליח מיוחד לענייני אקלים.

כמו כן, הודיע כי ג'ייק סאליבן, בעבר יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, יהיה יועץ לביטחון לאומי. אבריל היינס, סגנית היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, תהיה ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, וסגן השר לביטחון הפנים לשעבר אלחנדרו מיורקס יקודם לתפקיד השר העוסק בנושא. עוד נודע כי לינדה תומאס-גרינפלד, תת-שר החוץ לענייני אפריקה לשעבר, תהיה שגרירת המדינה באו"ם.

בלינקן הודה על הברכות שקיבל ב-15 השעות האחרונות מחברים ועמיתים. "קיבלתי את הכבוד להיות, באופן רשמי, המועמד לתפקיד שר החוץ. אם זה יאושר, זאת משימה שאקח ואבצע בכל לבי".

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן יכריז על שורת מינויים לתפקידים בכירים בבית הלבן. 23 בנובמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הכוורת של ביידן/אתר רשמי, אתר רשמי

בלינקן בן ה-58, יליד ניו יורק ובן להורים יהודים, שימש כיועצו של ביידן לענייני חוץ בקמפיין האחרון, ובעבר היה גם היועץ לביטחון הפנים שלו. לאחר כהונתו בממשל הקודם, הקים בלינקן, יחד עם בכירה נוסף בפנטגון מתקופת אובמה, מישל פלורנוי, את חברת WestExec Advisors, חברת אסטרטגיה פוליטית. פלורנוי מוזכרת כמועמדת לשרת ההגנה בממשל הבא.

ביוני האחרון אמר בלינקן כי ביידן לא יקשור או יתנה בין הסיוע הצבאי לישראל, לנושאים כמו סיפוח או החלטות אחרות של ממשלת ישראל. הוא גם הוסיף כי אין בכוונתו של ביידן להחזיר את השגרירות מירושלים לתל אביב.

הבחירה בשר החוץ מסמנת את מטרתו של ביידן להציב אנשים מנוסים בתפקידים מרכזיים בקבינט. ביידן נפגש לפני כשבוע עם מומחי הגנה ומודיעין, כולל בלינקן ואחרים שעבדו עבור אובמה כשביידן היה סגן הנשיא. הוא נפגש עמם בין היתר אחרי שממשל טראמפ חסם אותו מלקבל את תדריכי המודיעין באופן המקובל בחילופי שלטון, עם סירובו להכיר בהפסדו.

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, עם יועצו לענייני חוץ, אנטוני בלינקן, בבית הלבן. 1 בנובמבר 2013. רויטרס
שורת מינויים. ביידן ובלינקן בבית הלבן/רויטרס

ביידן בישר על המינויים החדשים בטוויטר, אחרי שקודם לכן יצאה הודעה דומה מטעם צוות המעבר שלו. "היום, אני מכריז על החברים החדשים בצוות ביטחון הפנים ומדיניות החוץ שלי", כתב. "הם יחרשו את העולם כדי להתמודד עם האתגרים שלנו יותר מכל אחד אחר - אתגרים איתם אף מדינה לא יכולה להתמודד לבדה. זה הזמן לשקם את ההנהגה האמריקנית. אני סומך על הקבוצה הזאת שתעשה בדיוק את זה".

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח, לפי גורמים המעורים בהחלטה, כי ביידן ימנה בנוסף את יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר ג'אנט ילן לשרת האוצר. ילן היא כלכלנית שעמדה בחזית קביעת המדיניות בארצות הברית בשלושת העשורים האחרונים.

אלחנדרו מיורקס, המועמד של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לתפקיד השר לביטחון הפנים. 8 ביוני 2015. רויטרס
יקודם לתפקיד השר לביטחון הפנים. מיורקס/רויטרס

מיורקס, עורך דין שנולד בקובה, יהיה המהגר והלטיני הראשון בתפקיד השר לביטחון הפנים. בתור ראש שירות ההגירה והשירותים האזרחיים תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה, מיורקס הוביל את הטמעת התכנית למניעת גירוש מהגרים, "DACA", שגררה ביקורת מצד המפלגה רפובליקנית ועלולה להביא להצבעת האופוזיציה בסנאט נגד מינויו.

היינס מילאה תחת אובמה גם את תפקיד סגנית היועץ לביטחון הפנים, ושימשה כיועצת לביידן. כשהייתה יועצת למועצה לביטחון הפנים של אובמה, סייעה לו בעניינים משפטיים הנוגעים לפעולות נגד טרור ודחפה לגישה מאופקת כדי למנוע הרג של אזרחים. אם מינויה יאושר, יהיה זה המינוי הבכיר ביותר של אישה לתפקיד מודיעיני בארצות הברית, והיא תהפוך לראשונה בתפקיד ראש המודיעין הלאומי.

לינדה תומאס גרינפילד, מועמד ביידן לתפקיד השגרירה באו"ם, ושר החוץ האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, שמועמד להיות האחראי על האקלים בממשל ביידן. 22 באוגוסט 2016. AP
יכהנו כשגרירת ארה"ב באו"ם והשליח המיוחד לענייני אקלים. תומאס-גרינפלד וקרי/AP

תומאס-גרינפלד, בת 68, הייתה חלק מהסגל שפוטר עם כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן. "אמי לימדה אותי להוביל דרך אדיבות וחמלה כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר", אמרה בתגובה להודעה. "לקחתי את השיעור הזה איתי לאורך כל הקריירה במשרד החוץ ואעשה את אותו הדבר כשגרירה של ארצות הברית". תומאס-גרינפלד תהיה חלק מהמועצה לביטחון הפנים.

בניגוד לאחרים, המינוי של קרי לא דורש את אישור הסנאט. החזרתו לקדמת הבמה באה לאותת על התחייבות הממשל להיאבק בשינוי האקלים. קרי, בן 76, תמך בביידן גם בתקופות הקשות ביותר של כהונתו, והפך את האקלים לנושא העיסוק המרכזי שלו מאז שסיים את תפקידו בממשל אובמה. בהודעת צוות המעבר של ביידן נמסר כי הוא "ילחם בשינוי האקלים במשרה מלאה כשליח הנשיאותי המיוחד לענייני אקלים ויהיה חלק מהמועצה לביטחון הפנים".

ג'ייק סאליבן, בעבר יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, המועמד של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. 11 באוקטובר 2017. AP
"כישרון של פעם בדור". סאליבן/AP

היועץ לביטחון הפנים המיועד סאליבן ימלא את התפקיד הבכיר ביותר בביטחון הלאומי במדינה. בגיל 44, הוא יהיה הצעיר ביותר בתפקיד אחרי מקג'ורג' באנדי, שנכנס לתפקיד בגיל 41 תחת הנשיא ג'ון קנדי.

סאליבן נחשב לאחד מהחברים המבטיחים במפלגה הדמוקרטית, ואף נקרא על ידי הילרי קלינטון "כישרון של פעם בדור". לאורך השנים, הוא רכש הערכה גם בקרב רפובליקנים שמרנים בבית הנבחרים ושימש תפקיד מפתח בעסקת הגרעין עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully