וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב חוששים מגל תחלואה חסר תקדים בחגים: "קצב התפשטות שלא ראינו"

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 18:11

מספר מקרי הקורונה חצה את ה-12 מיליון, ויותר מ-20 מדינות בארה"ב מטילות הגבלות חדשות בניסיון לרסן את הנגיף. בקליפורניה וניו יורק הוטל עוצר לילי, והמומחים קוראים לאזרחים שלא לחגוג את חג ההודיה בארוחות גדולות. "הנתונים נראים ממש גרוע"

בווידאו: שיא של מעל רבע מיליון מתים מקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

כמה ימים לפני חג ההודיה, מספר מקרי הקורונה המאומתים בארצות הברית חצה את רף ה-12 מיליון. מומחי הבריאות הזהירו כי בעת החג עשויה המגיפה להתפשט עוד יותר, לאחר שבשבועות האחרונים מורגשת החמרה נוספת בתחלואה, שכבר גבתה את חייהם של כרבע מיליון בני אדם בארצות הברית - יותר מכל מדינה אחרת.

בעקבות ההחמרה הנוכחית, יותר מ-20 מדינות הטילו החודש הגבלות חדשות בניסיון לרסן את הנגיף. נתוני סוכנות הידיעות רויטרס מראים כי קצב הנדבקים החדשים התגבר, וכי כמעט מיליון מקרים נוספים נחשפו רק בששת הימים האחרונים.

מומחי הבריאות הזהירו כי גל מקרי הקורונה הנוכחי עלול להציף את מערכת הבריאות אם אנשים לא יקפידו על ההנחיות לבריאות הציבור, במיוחד סביב האיסור לחגוג יחד עם משקי בית אחרים את חג ההודיה המסורתי ביום חמישי הקרוב.

עובדות רפואה נכנסות למחלקת הקורונה בבית חולים ציבורי בניו יורק, 21 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
עובדות רפואה נכנסות למחלקת הקורונה בבית חולים ציבורי בניו יורק/AP, אי-פי

המרכז האמריקני לבקרת מחלות פרסם בשבוע שעבר המלצה חד-משמעית, לפיה עדיף להימנע מחגיגות גדולות של חג ההודיה. "אנחנו נבהלים מהגידול האקספוננציאלי במקרי התחלואה, באשפוזים ובמקרי התמותה", אמר בכיר במרכז לעיתונאים.

עם זאת, נראה כי אמריקנים רבים מתנגדים להנחיה זו בימים שקדמו לחג. ביום שישי נראו יותר ממאה בני אדם מצטופפים בשערי היציאה של שדה התעופה בפיניקס, אריזונה, ככל הנראה כשהם בדרכם לחגיגות המוניות של החג. לעומתם, מספר האנשים בארצות הברית שטסים לחג ההודיה צפוי לרדת ב-47.5%, לעומת שנת 2019, בעוד שמספר הנוסעים ברכב צפוי לרדת רק בכ-4%.

עוד בוואלה!

כבר רבע מיליון מתים מקורונה בארה"ב, בניו יורק סוגרים את בתי הספר

לכתבה המלאה
אדם בודד עובר ליד שלט שירות ציבורי המזכיר לתושבי שיקגו את חזרתם לנהלי קורונה מחמירים יותר בשיקגו.. אי-פי, AP
אדם עובר ליד שלט המזכיר לתושבי שיקגו את חזרתם לנהלי קורונה מחמירים/AP, אי-פי

חברת פייזר הודיעה כי היא תבקש אישור לשימוש חירום בחיסון מצד הרגולטורים בארצות הברית, בעוד במדינה נקבע שיא חדש של מקרי קורונה - 196,815 מקרים. בתדרוך עיתונאים המומחה הבכיר למחלות זיהומיות, אנתוני פאוצ'י, השווה את החיסון של פייזר וחברות אחרות ל"פרשים העוזרים למדינה", והוסיף כי בינתיים האמריקנים צריכים להמשיך ולבצע את צעדי הריחוק החברתי ושימוש במסיכות. "אם אתה נלחם בקרב והפרשים בדרכם, אתה לא מפסיק לירות", אמר פאוצ'י. "אתה ממשיך עד שהפרשים מגיעים אליך".

מדידת חום לאדם בכניסה לבאר בלוס אנג'לס, לקראת כניסת עוצר הלילה לתוקף. 21 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
מדידת חום לאדם בכניסה לבר בלוס אנג'לס/AP, אי-פי

אחת המדינות שסובלות מהעלייה הנוכחית בתחלואה היא קליפורניה, שדיווחה על מיליון מקרי קורונה חדשים בשבוע שעבר, והפכה למדינה השנייה עם נתונים כאלו אחרי טקסס. בעקבות העלייה הנוספת בתחלואה, הוחלט במדינה על הגבלות חדשות כדי להילחם בהתפשטות הנגיף. בין היתר, הוחלט על עוצר לילי חדש, מהשעה 22:00 ועד השעה 5:00, שיימשך לפחות עד 21 בדצמבר.

הצו תקף ל-41 מתוך 58 המחוזות בקליפורניה, המכסים יותר מ-94% מאוכלוסיית המדינה, בעוד בחלק מהמחוזות הזהירו כי צעדים חמורים יותר עשויים לבוא בעקבות צעדים אלו. מדובר בצעדים מחמירים פחות מהמגבלות שהוטלו במדינה בין מרץ למאי, אז נאסרו פתיחת עסקים ונסיעות לא חיוניות. עוצר הלילה הוכרז גם במקומות אחרים, כמו העיר ניו יורק, שם מותר לפתוח ברים, מסעדות וחדרי כושר רק עד השעה 22:00, וגם בתי הספר נסגרו.

עובד רפואי עורך בדיקת קורונה במהלך התפרצות הנגיף בסן פרנסיסקו. 21 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
עובד רפואי עורך בדיקת קורונה במהלך התפרצות הנגיף בסן פרנסיסקו/AP, אי-פי

העוצר הלילי בקליפורניה הוכרז על ידי המושל גאווין ניוסום, שאמר כי "הנגיף מתפשט בקצב שלא ראינו מתחילת המגיפה, והתקופה הקרובה תהיה קריטית כדי לעצור את הזינוק בתחלואה". כחלק מנתוני התחלואה הקשים, חלה עלייה של כ-61% באשפוז בבתי החולים בשבועיים האחרונים.

"הנתונים נראים ממש גרוע כרגע", אמרה מנהלת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס ברברה פרר. ניוסום ספג ביקורת בשבוע שעבר כשהתגלה כי עבר על כללי הריחוק החברתי בארוחת ערב חגיגית שערך בנוכחות של 12 אנשים במסעדה בתחילת החודש. הכללים בקליפורניה אינם מאפשרים ליותר משלושה משקי בית נפרדים להיפגש בחוץ. ניוסום התנצל וכינה את התנהלותו כ"טעות קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully