וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אנשים נוספים עלולים למות אם טראמפ יעכב את העברת השלטון

16.11.2020 / 22:38

נשיא ארה"ב הנבחר הפציר בממשל טראמפ להתחיל בהעברת השלטון. "אנחנו עומדים בפני חורף קודר מאוד", אמר על החרפת מגיפת הקורונה, ואמר כי הנשיא הנוכחי "מביך" עם המשך סירובו להכיר בהפסדו. היועץ לביטחון לאומי של טראמפ מרגיע: "תהיה העברת שלטון מקצועית"

בווידאו: ביידן מזהיר שאנשים נוספים עלולים למות אם טראמפ יעכב את העברת השלטון/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן אמר הערב (שני) כי "אנשים נוספים ימותו" אם הנשיא דונלד טראמפ ימשיך למנוע את תחילת העבר השלטון אליו, בשל החרפת מגיפת הקורונה. בנוסף לכך, הוא קרא לקונגרס להעביר חבילת סיוע חדשה, שהשיחות עליה תקועות בחודשים האחרונים.

ביידן אמר כי ראשי הקהילה העסקית והאיגודים הביעו נכונות לעבוד יחד כדי לשקם את הכלכלה מוכת הקורונה, אך יש להשתלט על הנגיף קודם כל. הוא אמר את הדברים בנאום שנשא בווילמינגטון, דלוואר, אחרי שנפגש עם מנכ"לים של החברות הגדולות ועם ראשי האיגודים. הוא בירך על ההתפתחויות האחרונות בפיתוח חיסונים לנגיף.

ביידן ירש כלכלה שאיבדה מיליוני מקומות עבודה, ומדינה שסופרת יותר מ-246 אלף מתים מהנגיף המתפשט ברחבי ארצות הברית. "אנחנו עומדים בפני חורף קודר מאוד", אמר הנשיא הדמוקרטי הנבחר. "הדברים הולכים להיות קשים הרבה יותר לפני שיהיה קל יותר". יותר מ-11 מיליון מקרים אובחנו בארצות הברית, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.

הוא שב וכינה את סירובו של טראמפ להתחיל בהעברת השלטון "מביך" והבטיח פעם נוספת כי זה לא יפגע בשלטונו, שאמור להתחיל ב-20 בינואר.

הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן בנאומו בדלוואר. 16 בנובמבר 2020. רויטרס
בירך על תוצאות ניסויי החברות פייזר ומודרנה. ביידן/רויטרס

הנשיא הנבחר אף התייחס לסוגיות כלכליות, ואמר כי הוא מתכנן לקדם "מערכת מיסוי הוגנת", כשהתאגידים יידרשו לשלם את חלקם. הוא הוסיף כי הוא רוצה לראות שכר מינימום של 15 דולר ברחבי המדינה, וכי הממשל שלו לא יעניק חוזים לחברות שלא ייצרו בארצות הברית.

ביידן וסגניתו קמלה האריס ערכו קודם לכן שיחת ועידה עם כמה מנכ"לים בולטים, בהם של ג'נרל מוטורס, מייקרוסופט וגאפ. בהצהרות שמסרו, התייחסו החברות אל ביידן בתור "הנשיא הבחר" ובג'נרל מוטורוס אמרו כי הם מצפים לעבוד "עם הממשל החדש". בשיחת הוועידה השתתפו גם ראשיהם של כמה איגודים גדולים.

אחרי ההודעות של חברות מודרנה ופייזר על יעילות של יותר מ-90% בחיסונים שלהן לקורונה, נשאל ביידן אם הוא יהיה מוכן להתחסן בהן. "אני לא אהסס", השיב. "נראה שהן מוכנות לפריים טיים, מוכנות לשימוש". הוא קרא לאזרחים שלא להתקהל בהמוניהם במהלך חג ההודיה בשבוע הבא, לשמור מרחק ולעטות מסיכות.

ביידן הציג את התכנית הכלכלית שלו בזמן שטראמפ ממשיך לסרב לקבל את הפסדו, אולם היועץ לביטחון לאומי שלו, רוברט אובריאן, אמר כי תהיה העברת שלטון חלקה אם התוצאות יאשרו את הניצחון של ביידן, "כפי שבבירור נראה כרגע".

"תהיה לנו העברת שלטון מקצועית מאוד במועצה לביטחון לאומי, אין שאלה לגבי זה", הבטיח.

ביידן גבר על טראמפ עם 306 לעומת 232 אלקטורים - אותו הפער שהוביל את טראמפ להכריז ב-2016 על "ניצחון סוחף" שלו. ביידן גם קיבל לפחות חמישה וחצי מיליון קולות יותר, הפרש של כ-3.6%, עם המשך ספירת הקולות.

תומך בנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חובש כובע במהלך השתתפותו בהפגנה נגד ההגבלות שהוטלו על-ידי הממשל בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בסן דייגו, קליפורניה, ארה"ב, 16 בנובמבר 2020. רויטרס
כישלונות בבתי המשפט. תומך טראמפ בהפגנה נגד מגבלות בקליפורניה/רויטרס

בינתיים, המהלכים המשפטיים של טראמפ לא צולחים. ועדת הבחירות של ויסקונסין אמרה היום כי עלותה של ספירה חוזרת תעלה כ-7.9 מיליון דולר, שאותם יצטרך להעביר קמפיין טראמפ מבעוד מועד. ביידן ניצח במדינה בפער של 0.7%, כ-20 אלף קולות, אחרי ספירת 99% מהקולות.

נציגים רשמיים משתי המפלגות אמרו כי אין ביסוס לטענות לאי-סדרים משמעותיים, וגורמי האבטחה הפדרליים גינו "טענות לא מבוססות" והביעו "ביטחון מוחלט" בטוהר הליך הבחירות.

בנוסף לכך, טראמפ ספג מכה משפטית נוספת כשג'יימס בופ, עורך דין שמרני, ביטל בעצמו עתירות שהוגשו בבתי משפט פדרליים שביקשו למנוע מג'ורג'יה, מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין לאשר את תוצאות הבחירות. העתירות טענו ללא ביסוס על קיומם של קולות לא כשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully