וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אמר לראשונה שביידן ניצח, וחזר בו: "לא מודה בדבר"

עודכן לאחרונה: 16.11.2020 / 16:02

נשיא ארה"ב לא אמר שהוא הפסיד, אך כתב שיריבו הדמוקרטי ניצח רק "כי הבחירות זויפו" בהמשך לטענות הלא-מבוססות שלו, ותקף את שיטת ההצבעה בדואר, אותה תיאר כ"בדיחה חולנית". בתוך זמן קצר, הוא חזר בו: "יש לנו דרך ארוכה לעבור"

בווידאו: טראמפ עובר עם רכבו בהפגנת התמיכה בו בוושינגטון/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) לראשונה כי יריבו ג'ו ביידן ניצח בבחירות, אך המשיך לטעון ללא ביסוס כי זה קרה רק בשל זיופים נרחבים. עם זאת, בתוך זמן קצר הוא חזר בו והדגיש כי לא הודה בדבר.

טראמפ לא הודה ממש בהפסדו, אך בין היתר הוא האשים את ההצבעה בדואר בעובדה שהמועמד הדמוקרטי הצליח לקבל יותר אלקטורים וקולות ממנו. "הוא ניצח משום שהבחירות היו מזויפות", כתב טראמפ בטוויטר, שהצמידו לציוץ נוסף שלו את האזהרה מפני מידע לא מדויק. הוא לא הזכיר את שמו של ביידן, וטען כי לא ניתנה גישה למשקיפים או למפקחים בקלפיות וכי הקולות נספרו על ידי חברה פרטית של "השמאל הרדיקלי" עם ציוד תקול.

ראש הסגל המיועד של ביידן, רון קליין, אמר בריאיון לרשת NBC כי הציוץ של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "אישר את המציאות, כי ביידן ניצח בבחירות".

ואולם, כעבור זמן מה פרסם טראמפ הודעה נוספת, ובה חזר בו מההודאה המרומזת. "הוא זכה רק בעיני תקשורת הפייק ניוז. איני מודה בשום דבר, יש לנו דרך ארוכה לעבור", הבהיר נשיא ארצות הברית היוצא בציוץ בטוויטר. "אלו היו בחירות מזויפות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים ראשונה בבית הלבן מאז הפסיד בבחירות לנשיאות. 14 בנובמבר 2020. רויטרס
סוג של הודאה בהפסד. טראמפ/רויטרס

בסוף השבוע הוכרזו המנצחים המדינות האחרונות במרוץ, ועם הניצחון של ביידן בג'ורג'יה, הוא סיים עם 306 אלקטורים, ואילו טראמפ עם 232 - בדומה לפער שבין הנשיא הרפובליקני ליריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון לפני ארבע שנים. המדינות בארצות הברית עומדות בפני המועד האחרון לאשר את תוצאות הבחירות בהן ב-8 בדצמבר, ולבחור נציגים לחבר האלקטורים, שיבחר רשמית את הנשיא החדש ב-14 בדצמבר.

ביום שישי התייחס טראמפ בקצרה לאפשרות שהוא יעזוב את הבית הלבן בינואר, במהלך דברים שמסר באשר לחיסון לנגיף הקורונה. "הממשל הזה לא ילך לסגר. אני מקווה שמה שיקרה בעתיד... מי יודע איזה ממשל זה יהיה? אני מניח שהזמן יגיד", אמר טראמפ בדבריו הפומביים הראשונים מאז שביידן הוכרז כזוכה בבחירות ביום שבת שעבר.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, עם התבהרות תוצאת הבחירות, טראמפ דן עם יועציו במיזמים והופעות אפשריות שישאירו אותו באור הזרקורים לקראת התמודדות אפשרית נוספת לבית הלבן בשנת 2024.

הקמפיין של טראמפ הגיש עתירות רבות בכמה מדינות מפתח שבהן זכה ביידן, כולל בפנסילבניה, מישיגן, אריזונה ונבדה, אך כולן נדחו עד כה על הסף בידי בתי המשפט. הממשל עדיין מסרב לפתוח באופן רשמי בהליך העברת השלטון לביידן, כך שהוא לא רשאי לקבל גישה לכספים פדרליים ולתדרוכי מודיעין.

בעוד שרבים מבכירי המפלגה הרפובליקנית עדיין מצדדים בזכותו של טראמפ לפעול משפטית נגד תוצאות הבחירות, חלק קוראים לו לתת לביידן לכל הפחות גישה לאותם תדרוכים. בקמפיין של הנשיא הנבחר מזהירים מפני פגיעה בביטחון הלאומי ללא העברת שלטון מסודרת עד 20 בינואר.

עוד בוואלה!

ליל הסכינים הארוכות של טראמפ מוכיח למה היה קריטי להחליפו

לכתבה המלאה

טראמפ מכיר לראשונה בניצחון ביידן

אתמול הפגינו עשרות אלפי מתומכיו של טראמפ בבירה וושינגטון. המפגינים צעדו כשהם נושאים דגלי ארצות הברית, וצועקים "עצרו את הגניבה" ו"אנחנו המנצחים". בתום הצעדה, שבמהלכה עברה שיירת הנשיא שנסע לשחק גולף, המפגינים התאספו ב"כיכר החופש" שעל יד הבית הלבן ותכננו לפנות לעבר מבנה בית המשפט העליון האמריקני. חלק מהמפגינים היו חברי ארגוני ימין קיצוני.

על אף סירובו של טראמפ להכיר בהפסדו עד כה, רוב מנהיגי העולם בירכו את ביידן, וחלקם אף שוחחו עמו ודנו עמו בשיתוף פעולה עתידי אם כניסתו לבית הלבן בעוד כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully