וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר רבע מיליון מתים מקורונה בארה"ב, בניו יורק סוגרים את בתי הספר

19.11.2020 / 13:05

יותר מ-1,400 איש מתו מהנגיף בארה"ב ביממה החולפת, ומספר שיא של חולי קורונה מאושפז בבתי החולים. מדינות רבות מטילות מגבלות, ומערכת החינוך הציבורית הגדולה במדינה - זו בניו יורק - עוברת לבית. ביידן: "ללא העברת השלטון - נהיה שבועות או חודשים מאחור"

מניין המתים במגיפת הקורונה בארצות הברית הגיע לרבע מיליון בני אדם, בציון דרך עגום נוסף במדינה עם מספר המתים והנדבקים - כ-11.5 מיליון - הגבוה ביותר בעולם. זאת חרף התקווה לכך שחיסונים לווירוס הולכים ומתקרבים, לאור התוצאות המעודדות מהניסויים של החברות מודרנה ופייזר האמריקניות.

יותר מ-1,400 איש מתו מהנגיף ברחבי ארצות הברית ביממה האחרונה, ולפי נתונים של רויטרס, קרוב ל-79 אלף חולי קורונה היו מאושפזים בבתי החולים נכון לאתמול, המספר היומי הגבוה מאז תחילת המגיפה. מומחי בריאות אומרים כי התקהלויות גדולות בעונת החגים, יחד עם מזג האוויר הקר, עלול להחריף את המצב ואת הלחץ על מערכות הבריאות העמוסות ממילא.

בניו יורק, מערכת בתי הספר הציבוריים, הגדולה ביותר בארצות הברית עם כ-300 אלף תושבים, הורתה על השעיית הלימודים בכיתות ולמעבר ללימודים מקוונים החל מהיום. זאת אחרי שנחצה רף 3% החיוביים מהנדבקים לקורונה. ניו יורק הייתה המוקד המקורי של התפרצות המגיפה בארצות הברית בחודשי האביב. "עלינו להשיב מלחמה לגל השני של הקורונה", אמר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו.

איש צוות באתר בדיקות קורונה במיאמי, 18 בנובמבר 2020. AP
העומס על בתי החולים גדל. מרכז בדיקות קורונה במיאמי/AP

עבור חלק מהמורים מדובר באנחת רווחה בשל החשש מפני הידבקותם, אולם זה יביא לקשיים מחודשים להורים. "אני עשוי לאבד את העבודה שלי, אני תקוע בין חשבונות לבן שלי, זאת בחירה קשה במיוחד", אמר פליקס פרנקו, בן 30, העובד בשירותי הדואר שנמצא בחופשת מחלה אחרי שנדבק בקורונה בעצמו ואמור היה לשוב לעבודה בתוך שבועיים.

לדבריו, אין אדם אחר שיכול לדאוג לבנו בן השש בזמן יום הלימודים, והוא כבר מפגר בתשלומיו החודשיים על מכוניתו וחוב האשראי שלו תופח.

המגיפה מכה קשה במיוחד במערב התיכון של ארצות הברית ומדינות שונות הטילו הגבלות על התקהלויות לקראת חג ההודיה. במינסוטה, אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר, המושל טים וולץ, הורה על סגירת מסעדות, ברים, מרכזי כושר ובידור, ועל ביטול כל אירועי הספורט, למשך ארבעה שבועות.

יותר מ-90% מיחידות טיפול הנמרץ בבתי החולים במזרח המדינה כבר עמוסות. "אנחנו בשלב מסוכן במגיפה הזו", אמר במסיבת עיתונאים.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בתום פגישה וירטואלית עם צוותים רפואיים בווילמינגטון, דלוואר, 18 בנובמבר 2020. רויטרס
ביידן לאחר מפגש וירטואלי עם צוותים רפואיים, אתמול/רויטרס

ההתלקחות המחודשת של המגיפה החודש, שבמהלכו כ-40 מדינות בארצות הברית שברו שיאי נדבק וכ-20 שיאי מתים, מתרחשת בזמן של שיתוק בממשל בשל סירובו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בהפסדו לנשיא הנבחר ג'ו ביידן. סוכנות פדרלית האחראית על הליך העברת השלטון באופן רשמי טרם אישרה את הניצחון של ביידן, לאור המשך המאמצים המשפטיים הקלושים של טראמפ להפוך את התוצאות.

ביידן, ששם בראש סדר העדיפויות של הממשל הבא את המאבק בקורונה, הזהיר אתמול בשיחה וירטואלית עם צוותי רפואה כי ללא תחילת העברת השלטון, ממשלו יהיה בפיגור של "שבועות או חודשים" עם תחילת כהונתו ב-20 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully