וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן צפוי למנות לשר חוץ את אנתוני בלינקן, שהיה יועץ בכיר בממשל אובמה

הנשיא הנבחר צפוי להכריז מחר על בלינקן היהודי, שהיה תת-שר החוץ בממשל אובמה, כשר החוץ בממשלו. גורמים נוספים לשעבר בממשל אובמה צפויים לקבל תפקידי מפתח: ג'ייק סאליב יהיה היועץ לביטחון לאומי ולינדה תומאס-גרינפילד תהיה השגרירה באו"ם

בווידאו: ביידן מזהיר שאנשים נוספים עלולים למות אם טראמפ יעכב את העברת השלטון/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן מתכנן למנות את אנתוני בלינקן לתפקיד שר החוץ - כך דווח הלילה (שני) ברשת בלומברג, שציטטה שלושה גורמים המכירים את הנושא. על פי הדיווח, ההכרזה על המועמד צפויה לקרות מחר. מקורב לנשיא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בלינקן, שהיה תת-שר החוץ בממשל הקודם הוא המועמד המועדף של ביידן לתפקיד. הנשיא הנבחר צפוי למנות גם שגרירה לאו"ם ויועץ לביטחון לאומי.

בלינקן בן ה-58, יליד ניו יורק ובן להורים יהודים, שימש כיועצו של ביידן לעייני החוץ בקמפיין האחרון. בעברו היה גם היועץ לביטחון הפנים של ביידן, בזמן שהאחרון שימש כסגן הנשיא בממשל אובמה. לאחר כהונתו בממשל הקודם, הקים בלינקן, יחד עם בכירה נוסף בפנטגון מתקופת אובמה, מישל פלורנוי, את חברת WestExec Advisors, חברת אסטרטגיה פוליטית. פלורנוי מוזכרת כמועמדת לשרת ההגנה בממשל הבא.

ביוני האחרון אמר בלינקן כי ביידן לא יקשור או יתנה בין הסיוע הצבאי לישראל, לנושאים כמו סיפוח או החלטות אחרות של ממשלת ישראל. הוא גם הוסיף כי אין בכוונתו של ביידן להחזיר את השגרירות מירושלים לתל אביב.

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, עם יועצו לענייני חוץ, אנטוני בלינקן, בבית הלבן. 1 בנובמבר 2013. רויטרס
אמר כי ביידן לא יחזיר את השגרירות לתל אביב. ביידן ובלינקן, 2013/רויטרס

כמו כן, שניים מהגורמים מסרו כי ג'ייק סאליבן, בעבר אחד מעוזריה הקרובים של הילרי קלינטון, עשוי להתמנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן. תפקיד היועץ לביטחון לאומי של הנשיא הוא אחד התפקידים החשובים והחזקים ביותר בבית הלבן, המוביל צוות של עשרות מומחים יוצאי צבא ושירותי הדיפלומטיקה והמודיעין.

בנוסף אליו, לינדה תומאס-גרינפילד צפוייה להתמנות לתפקיד שגרירת הממשל הנכנס באו"ם. תומאס-גרינפילד, בת 68, שימשה בעברה עוזרת לשר החוץ לענייני אפריקה בממשל אובמה, והייתה חלק מהסגל שפוטר עם כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן. כיום היא משמשת יועצת בכירה בקבוצת אולברייט סטונברידג' בוושינגטון.

עוד בוואלה!

בין הסכמי הנורמליזציה לקווי 67': המשמעות של כהונת ביידן עבור ישראל

לכתבה המלאה
ג'ייק סאליבן, שעשוי להתמנות ליועץ לביטחון לאומי של ממשל הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. 11 באוקטובר 2017. AP
צפוי לשמש כיועץ לביטחון לאומי. סאליבן/AP

ראש מטה הבית הלבן הנכנס של ביידן, רון קליין, שהיה המנוי הראשון של הנשיא הנכנס, אמר אתמול כי הנשיא הנבחר יודיע על המינויים הראשונים שלו ביום שלישי, אך סירב לציין אילו תפקידים יוכרזו. "אתם תראו את הבחירות הראשונות לקבינט ביום שלישי הקרוב", אמר קליין לרשת האמריקנית ABC. שלושת המועמדים לא מסרו תגובה בעניין המינוי.

כשביידן היה סאנטור, בלינקן שימש כמנהל הצוות שלו בוועדת קשרי החוץ של הסנאט לפני שעזב והצטרף לקמפיין הנשיאותי של ביידן ב-2008. בלינקן סיים את לימודיו בהרווארד ובבית הספר למשפטים באוניברסיטת קולומביה.

לינדה תומאס-גרינפילד, צפויה לשמש כשגרירת ארצות הברית באו"ם תחת ממשל הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. 1 בספטמבר 2014. AP
ממשל אובמה לממשל ביידן. תומאס-גרינפילד/AP

הבחירה בבלינקן מסמנת את מטרתו של ביידן להציב אנשים מנוסים בתפקידים מרכזיים בקבינט. ביידן נפגש לפני כשבוע עם מומחי הגנה ומודיעין, כולל בלינקן ואחרים שעבדו עבור אובמה כשביידן היה סגן הנשיא. הוא נפגש עמם בין היתר אחרי שממשל טראמפ חסם אותו מלקבל את תדריכי המודיעין באופן המקובל בחילופי שלטון, עם סירובו להכיר בהפסדו.

"הרבה נזק נגרם בארבע השנים האחרונות, לדעתי. עלינו לבנות מחדש את המוסדות שלנו ואת כוח העבודה שלי כדי לשקף את מלוא העוצמה והגיוון של מדינתנו", אמר ביידן בתדרוך. "עלינו להתמקד במוכנות לכל מה שיכול לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully